پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
رئیس محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه تهرانی‌ها بیش از حد نیاز آب مصرف می‌کنند، گفت: تمام آب‌های 5 سد اطراف تهران در جهت تامین نیاز پایتخت نشینان تخلیه می‌شود.

شعارسال: محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران، در خصوص وضعیت کنونی آب در شهر تهران، اظهار داشت: با وجود پایین بودن بهره وری آب در شهر تهران، میزان مصرف بیشتر از حد نیاز است و ساکنان این شهر در بخش‌های شهری ، صنعتی، فضای سبز و کشاورزی هنوز مشکل آبی را حس نکرده و دلیل این عدم باور ، تخلیه آبهای اطراف و انتقال آن به پایتخت است.

وی با بیان اینکه تمام آبهای جاری و ذخائر موجود در تهران و اطراف آن را در جهت رفع نیازهای آبی این شهر، تخلیه کرده‌ایم، تصریح کرد: تلاش برای تزریق آب سدهای پنچ گانه لتیان، ماملو، لار، امبیر کبیر و کرج به تهران و پر آب نگه داشتن مستمر شیلنگ و شیر آب منازل، مراکز تجاری، صنعتی، بخش کشاورزی، فضای سبز و خدمات ، نه تنها باعث شده ساکنان تهران به نبود آب یقین پیدا نکنند بلکه منجر شده تا ضرورت صرفه جویی نیز حس نشود.

رئیس محیط زیست شهر تهران، با اشاره به اینکه ما به هیچ عنوان حق برداشت از همه آبهای جاری و زیر زمینی را نداریم، بیان داشت: اگر میزان برداشت آبهای زیرزمینی تا 20 درصد باشد، وضعیت ایمن خواهد بود ولی اگر حد برداشت و مصرف از این حدود صعود کند مطمئا شاهد خالی شدن آبخون‌ها ،خشکی رودخانه‌ها، از بین رفتن حوزه‌های آبریز و در نهایت نابودی تمام عوامل و ابسته به آب خواهیم بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 11مرداد1395، کدخبر: 5715315: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین