پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۴۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
نشریه فوربز در مطلبی با اشاره به بهای پایین نفت، وضع اقتصادی روسیه را نامساعد توصیف کرد.

شعارسال: نشریه فوربز در مطلبی نوشت: اقتصاد روسیه هنوز گرفتار بحران است. «تاتیانا نسترنکو» - معاون وزارت دارایی روسیه - روز گذشته ضمن اعلام این خبر، گفت: اقتصاد روسیه از نقطه اوج بحران عبور کرده، اما هنوز توفان‌های اقتصادی دیگری برای این کشور در راه است.

اقتصاد روسیه چند سالی است که شرایط خوبی را سپری نمی‌کند. نفت نیز که مهمترین دارایی این کشور به شمار می‌رود، به دلیل بهای پایین خود نتوانسته است به بهبود شرایط اقتصادی آن کمک کند.

در چنین شرایطی، امتناع از انجام اصلاحات اقتصادی نیز به گفته نسترنکو طی سالهای اخیر باعث هدر رفتن بیشتر منابع شده است. وی معتقد است فقر به زودی به بزرگترین چالش اقتصادی روسیه تبدیل می‌شود.

بانک جهانی در ماه آوریل پیش‌بینی کرد شمار افرادی که در روسیه در زیر خط فقر زندگی می‌کنند امسال به دلیل بهای پایین نفت و تحریم‌های اقتصادی غرب با بیشترین سرعت ممکن طی 20 سال اخیر افزایش خواهد یافت.

طبق پیش‌بینی بانک جهانی، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخی این کشور نیز امسال 1.9 درصد کاهش یابد.

فوربز در ادامه نوشت: با توجه به اینکه دولت فدرال روسیه بهای نفت را در بودجه امسال خود 50 دلار در هر بشکه در نظر گرفته است، در صورت رونق نگرفتن بازار نفت، این کشور تا پایان سال با مشکلات اقتصادی بیشتری مواجه خواهد شد.

«بیرجیت هنسل» - از اقتصاددانان ارشد بانک جهانی - معتقد است روسیه تا عبور کامل از بحران و احیای مجدد اقتصاد خود هنوز راه طولانی و دشواری را پیش رو دارد.

طبق آمار رسمی دولت روسیه، سال گذشته 19.2 میلیون شهروند روسی (13.4 درصد جمعیت این کشور) در زیر خط فقر قرار داشتند. این در حالیست که در سال 2014، جمعیتِ زیر خط فقر روسیه، 16.1 میلیون نفر بود.

طبق اعلام وزارت دارایی روسیه، افرادی که درآمد ماهیانه آنها کمتر از 143 دلار باشد در زیر خط فقر قرار دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار خبر 11 مرداد 1395، کدمطلب: 5716539 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین