پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۹۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا که قرار بود به میزبانی عراق برگزار شود، لغو شده است تا دیدار بزرگسالان عراق با ایران هم که قرار است در بصره برگزار شود در هاله ای از ابهام برگزار شود.
شعار سال: کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا که قرار بود به میزبانی عراق برگزار شود، لغو شده است تا دیدار بزرگسالان عراق با ایران هم که قرار است در بصره برگزار شود در هاله ای از ابهام برگزار شود.

به دلیل نا آرامی‌های سیاسی در عراق، مسابقات ورزشی در این کشور یکی پس از دیگری لغو می شود و به تعویق می افتد.

بعد از آنکه مسابقات لیگ فوتبال عراق با نظر فدراسیون فوتبال این کشور به تعویق افتاد، دیدار تیم های نیروی هوایی عراق و مولودیه الجزایر در جام عربی «محمد السادس» به میزبانی نیروی هوایی به زمان دیگری موکول شد.

علاوه بر این تاریخ مسابقات لیگ بسکتبال عراق هم به دلیل مشابه تغییر کرده است.

از سوی دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کرد که مرحله اول مسابقات فوتبال زیر ۱۹ سال قهرمانی آسیا که قرار بود به میزبانی عراق در شهر کربلا برگزار شود، به تعویق افتاده است. این نامه اخیرا به فدراسیون فوتبال عراق ارسال شده است. در این مرحله قرار بود تیم های فلسطین، کویت، عمان، پاکستان و عراق در کربلا به مصاف هم بروند.

باوجود این مسائل هنوز سرنوشت دیدار تیم ملی فوتبال ایران با عراق در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا نامشخص است. دو تیم طبق برنامه از پیش اعلام شده باید روز ۲۳ آبان در شهر بصره به مصاف هم بروند ولی تاکنون AFC موضعگیری رسمی در این ارتباط نداشته است.

هرچند که فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرده این مسابقه در تاریخ و محل تعیین شده برگزار می شود اما فدراسیون فوتبال ایران هیاتی را برای ارزیابی شرایط عراق روانه بصره خواهد کرد. همچنین قرار است عبدالخالق مسعود، رییس فدراسیون فوتبال عراق برای برپایی نشستی با همتای ایرانی اش درباره موضوعات مرتبط با دیدار تیم‌های ملی دو کشور در بصره، روز شنبه هفته آینده به تهران عزیمت کند.

به نظر می رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال ارزیابی شرایط عراق است و در صورت تداوم این شرایط تا روزهای منتهی به بازی با ایران، رای به تعویق مسابقه یا تغییر محل آن بدهد.

ساکت: سلامت ارکان مسابقه مهمترین مساله است

اما بر اساس برنامه ریزی قبلی صورت گرفته، هیاتی از فدراسیون فوتبال ایران جهت بررسی شرایط میزبانی، محل برپایی تمرینات، هتل محل اقامت تیم ملی و همچنین سایر موضوعات مرتبط با فرآیند برگزاری مسابقه تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق به زودی به بصره عزیمت خواهد کرد.

محمدرضا ساکت، سرپرست تیم ملی بزرگسالان، رضا نقی پور، رییس حراست و مهدی خراطی، مسئول اجرایی و اداری تیم ملی، نفرات هیات اعزامی را تشکیل می‌دهند.

سرپرست تیم ملی بزرگسالان ایران در همین رابطه گفت: با توجه به میزبانی عراق از این بازی و اهمیت وافر موضوع، از چندی پیش برنامه ریزی برای سفر به بصره صورت گرفته بود تا از مراحل مختلف مربوطه بازدید و جمع بندی داشته باشیم.  فرآیند مربوط به امور مربوط به دیدار تیم ملی مقابل عراق از حدود دو ماه قبل آغاز شد. در این مدت مباحث مربوطه به صورت مداوم تحت بررسی قرار داشته و هدف اصلی این است که با اطلاع کامل میدانی از شرایط میزبانی به میدان برویم.

وی ادامه داد: موضوعات مورد نظر شامل نحوه اعزام، اسکان، برنامه تمرینی، وضعیت ورزشگاه محل برگزاری و مباحث دیگری در حوزه های اجرایی بوده است. در این زمینه، مذاکرات گسترده‌ای با حوزه‌های مختلف انجام شده است. خوشبختانه جلسه آتی روسای دو فدراسیون هم برگزار خواهد شد که بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر این، در این مدت از توصیه‌های ناظر امنیتی ایرانی که در رقابت‌های معتبری نظیر جام جهانی حضور داشته است هم بهره مند شده‌ایم که در روند کارمان مددرسان خواهد بود.

ساکت تصریح کرد: این سفر همانطور که اشاره شد از قبل برنامه ریزی شده و هیچ تغییری هم در روند آن اتفاق نخواهد افتاد. بدون شک، مهم ترین مساله در باب برگزاری یک مسابقه فوتبال به صورت کلی سلامت همه ارکان مسابقه شامل تیم‌ها، داوران، تماشاگران، مسئولان برگزاری مسابقه و ... است. تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است 23 آبان در بصره در انتخابی جام جهانی 2022 قطر به مصاف عراق برود. به همین خاطر سایت «اسپورت» عراق با اشاره به حکم AFC (لغو مرحله اول مسابقات فوتبال زیر ۱۹ سال قهرمانی آسیا که قرار بود به میزبانی عراق در شهر کربلا برگزار شود) در آستانه بازی سرنوشت ساز تیم ملی این کشور با ایران اعلام کرد که احتمال دارد این بازی از بصره به مکان دیگری منتقل شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ انتشار: 7 آبان 1398، کدخبر: 173376 ، www.kayhan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
در صورت تداوم این شرایط تا روزهای منتهی به بازی با ایران، رای به تعویق مسابقه یا تغییر محل آن بدهد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
این عراقی ها خیلی پر روئن پول ایران سر سفره شونه از امنیت شون دفاع می کنیم آخرشم این مزد خوبی هامونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین