پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد، دو هزار بیمار سرطانی در یک مرکز درمانی این کشور به دلیل مسدود بودن مسیرها، تعطیلی بانکها و اختلال در کار گمرک قادر به دریافت دارو نیستند.

شعار سال: «جمیل جبق» وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد، به دلیل بسته بودن مسیرها در این کشور دو هزار بیمار سرطانی در مرکز «الکرنتیا» (واقع در شمال بیروت) نمی‌توانند داروی خود را دریافت کنند.

بر اساس گزارش شبکه «المنار» وی افزود، به برخی ماشین‌های حامل دارو در مناطق دور دست حمله می‌شود.

جبق ادامه داد: برخی از کسانی که مسیرها را بسته‌اند از پزشکان درخواست مبالغ مالی می‌کنند تا اجازه ورود این پزشکان به بیمارستان را بدهند.

وی تصریح کرد، داروها در گمرک مانده زیرا در نتیجه بسته بودن بانک‌ها، پول برای ترخیص این داروها در دست نیست. بیمارستان‌ها به دلیل بسته بودن مسیرها با کمبود دارو روبرو شده‌اند.

جبق وضعیت پیش آمده را خطرناک خواند و افزود، در صورت ادامه آن به فاجعه پزشکی منجر خواهد شد.

تجمع در برابر منزل وزیر ارتباطات

معترضان لبنانی امروز در برابر منزل «محمد شقیر» وزیر ارتباطات این کشور در خیابان «الحمرا» بیروت تحصن کردند.

بر اساس گزارش روزنامه «الجمهوریه»، این اقدام بنا به دعوت صفحه فیسبوکی موسوم به «ثوره لبنان» انجام شد.

معترضان لبنانی با آتش زدن لاستیک خودرو، گذاشتن موانع، برپایی چادر و امثال آن مسیرها در بیشتر مناطق لبنان را بسته‌اند و این وضعیت در امروز (سیزدهمین روز تظاهرات) ادامه دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا، تاریخ 7 آبان 98، کد مطلب: 514037: www.rokna.net


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین