پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۰۳۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
رئیس مرکز مطالعات راهبردی امت واحده لبنان تصریح کرد که این کشور به دو مرض سیاست‌های شکست‌خورده اقتصادی و تهدیدات رژیم صهیونیستی دچار شده و افزود که مردم آماده شهادت برای مقابله با محور عربی، صهیونیستی و غربی هستند.
شعارسال: سید فادی السید، رئیس مرکز مطالعات راهبردی امت واحده لبنان گفت: حوادثی که در لبنان رخ می‌دهد انتفاضه‌ای واقعی علیه ظلم و جور است. ملت لبنان همیشه در تاریخ پر غرور خود شاهد روزهایی پر از عزت، احترام و استقلال بوده‌اند. مقاومت لبنان همواره در مقابل تجاوزات صهیونیست‌ها ایستاده‌اند و در مقابل توطئه‌های آمریکایی- صهیونیستی در منطقه مقاومت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آن‌ها امروز آماده ورق زدن فصل جدیدی از تاریخ خود هستند، تصریح کرد: لبنانی‌ها محور عربی، صهیونیستی، غربی را عامل ظلم و شرارت در کشورشان می‌دانند و آماده هستند تا در این فصل جدید به مقابله با آن‌ها بپردازند و حتی در این راه شهید شوند.

این پژوهشگر سیاسی لبنان با بیان اینکه مردم لبنان از حقوق خود غافل نیستند گفت: تحرکات این روزهای مردم لبنان را می‌توان یک «سونامی» نامید، زیرا این اقدام تاکنون بی‌سابقه بوده، در تاریخ ثبت می‌شود و هرگز فراموش نخواهد شد. انتفاضه مردم لبنان از جنس طایفه گری و مذهبی نیست و برچسب طایفه گری و مذهبی بودن بر آن نمی‌نشیند. به برکت این ویژگی است که خواب بر چشم مسئولانی که بیت‌المال را هدر می‌دهند و کشور را وارد ریاضت اقتصادی کرده‌اند، حرام شده است.

فادی السید گفت: مردم لبنان مسافت‌های طولانی راهپیمایی می‌کنند تا مطالبات خود را مطرح کنند و به آرمان‌های خود رنگ واقعیت ببخشند و موفقیتی را رقم بزنند که نمونه آن در تاریخ کم‌سابقه بوده است. تظاهرات مردم لبنان مسالمت‌آمیز است و آن‌ها می‌خواهند با آرامش حرف خود را به گوش مسئولان برسانند.

چالش‌های عمده لبنان / مسئولان فاسد باید محاکمه شوند

رئیس مرکز امت واحده لبنان تأکید کرد: دو مرض مهم به جان لبنان افتاده؛ نخست دشمن صهیونیستی و دوم سیاست اقتصادی شکست‌خورده است که باید دستخوش تغییر شود. البته لبنان به امراض دیگری همچون طایفه گری، سیاست اقتصادی مبهم، مسئولان فاسد، رسانه‌های زرد و سیاسی‌کار و ... مبتلاست. لبنان همچنین دچار یک چالش عمده شده است و آن بانک‌هایی هستند که پول و سرمایه مردم را می‌بلعند، در مهار آسیب‌های اقتصادی شکست‌خورده‌اند و ثروت‌های نامشروع کسب کرده‌اند.

این شخصیت برجسته سیاسی افزود: تظاهرکنندگان همچون گذشته به دنبال تحقق مطالبات خود هستند و این را یک موفقیت ملی قلمداد می‌کنند. معتقدم باید از این خواسته مردم حمایت شود، ازجمله اینکه اموالشان بازگردد، مسئولان فاسد و فراری بازداشت شوند و دادگاه محاکمه آن‌ها برگزار شود.

وی هشدار داد: طرف‌های سیاسی معروف نباید وارد تظاهرات مردم شوند تا موفقیت‌ها همچنان مردمی باقی بماند و میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان بتواند موفقیت بزرگ‌تری را رقم بزند که همان بازگشت صلح و امنیت به کشور است. معادله ارتش، ملت، مقاومت رمز استقلال و حفظ امنیت کشور است و باید حاکمیت ملی لبنان حفظ شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 8 آبان 1398 ، کدخبر: 442613 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین