پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۰
ایران خودرو که در شرایطی بحرانی به سر می‌برد، درصدد است برای خروج از بحران ورشکستگی، به صورت کاغذی خود را از ذیل ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج کند.

شعارسال:  گروه خودروسازی ایران خودرو که در شرایطی بحرانی به سر می‌برد، درصدد است برای خروج از بحران ورشکستگی، به صورت کاغذی خود را از ذیل ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج کند.

در همین خصوص، فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو در اولین اقدام عملی برای خروج از ورشکستگی، محمود کوچک زاده تهمتن را به عنوان «مدیر طرح تجدید ارزیابی دارائی‌ها و اصلاح ساختار مالی» این شرکت، منصوب کرد.

در متن نامه انتصاب تهمتن، بزرگترین دغدغه این شرکت، مساله زمان مطرح شده، به طوری که مقیمی در آن تاکید کرده است که انجام فرآیند تجدید ارزیابی دارایی، باید در مدتی مقرر و با توجه به مهلت قانونی، خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت محقق شود.

اما برای بررسی شرایط بحرانی ایران خودرو، ارزیابی گزارش فصلی حسابرسی نشده این شرکت در پایان شهریور ماه که به تازگی منتشر شده، قابل توجه است.

این شرکت ۱۵۳۰ میلیارد تومانی در پایان شهریور ماه سال جاری، زیان ناخالصی بالغ بر ۲۰۲۹ میلیارد تومان را ثبت کرده است.

این درحالی است که زیان عملیاتی آن رقمی بالغ بر ۳۷۲۳ میلیارد تومان را شامل می‌شود. همچنین هزینه‌های مالی این شرکت، بالغ بر ۱۷۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

«خودرو» سرانجام در پایان شهریور با زیان خالص ۳۴۷ تومانی برای هر سهم، مجموع زیان خالص خود را در حدود ۵۳۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد که نشان دهنده فاصله ۳۷۸۱ میلیارد تومانی سرمایه ثبت شده و زیان خالص این ابرشرکت خودروساز ایرانی است.

در همین راستا، شنیده‌ها حاکی از آن است که ایران خودرو به دنبال تجدید ارزیابی دو بخش شرکت‌ها و دارایی‌های زیرمجموعه‌شان به عنوان بخش اول و ارزیابی مجدد ارزش دارایی‌های شرکت مادر و دارایی‌ها و املاک آن به عنوان بخش دوم این فرآیند است.

انتشار این خبر در روز گذشته سبب شد که تمایل بازار به سمت این سهم افزایش یابد و با اثرگذاری ۱۴۱ واحدی بر شاخص کل، علاوه بر وارد کردن به محدوده مثبت، برای آن صف خرید نیز شکل گیرد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تجارت نیوز، تاریخ انتشار: 13آبان1398، کدخبر: 408339، tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین