پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به هزینه ۲۳ هزار میلیاردی مصرف دارو طی سال گذشته در کشور، گفت: در حل حاضر ۶۱ درصد هزینه داروی مصرفی از جیب مردم تامین می‌شود. دکتر ایرج حریرچی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از چهار فرآورده پروبیوتیک نسل جدید در پارک فناوری پردیس افزود: در سال ۹۷ در کشور حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان دارو مصرف شده و به عبارتی ۱۷ درصد از کل هزینه‌های سلامت، مربوط به حوزه دارو است اما در حوزه توزیع، ۶۱ درصد از داروی مصرفی کشور از جیب مردم تأمین می‌شود.

شعار سال: دکتر ایرج حریرچی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از چهار فرآورده پروبیوتیک نسل جدید در پارک فناوری پردیس افزود: در سال ۹۷ در کشور حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان دارو مصرف شده و به عبارتی ۱۷ درصد از کل هزینه‌های سلامت، مربوط به حوزه دارو است اما در حوزه توزیع، ۶۱ درصد از داروی مصرفی کشور از جیب مردم تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم بوده است، اضافه کرد: از کل هزینه‌های سلامت، حدود یک سوم از جیب مردم پرداخت می‌شود، اما در دارو این میزان پرداختی دو برابر و حدود ۶۱ درصد است که باید چاره اندیشی کنیم، توسعه‌ای که از جیب مردم باشد خیلی خوب نیست.

حریرچی بیان کرد: از کل پرداختی از جیب مردم ، ۱۸ درصد مربوط به خدمات بستری است اما دارو و ملزومات مصرفی در بخش سرپایی ۳۳ درصد از کل پرداختی از جیب بیمار را شامل می‌شود که حدود ۲ برابر هزینه‌های خدمات بستری است؛ به عبارتی هزینه‌های کمرشکن را از مردم می‌گیریم.

وی در بخشی از سخنان خود به اهداف نظام سلامت اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، نظام سلامت چهار هدف دارد که شامل افزایش سلامت مردم، محافظت از مردم در مقابل هزینه‌ها و مخاطرات مالی بیماری‌ها، افزایش رضایت مندی و ارتقای کارایی است. تقاضا دارم تولید کنندگان در حوزه سلامت به این چهار هدف توجه کرده و به تأثیر محصولات خود در سلامت مردم، کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایت مندی آن‌ها بیاندیشند.

حریرچی ادامه داد: ظرفیت تولید دارو در کشور در حوزه سلامت چهاربرابر ظرفیت مصرف است، گاهی می‌بینیم که یک نوع دارو توسط چند شرکت داخلی تولید می‌شود. بنابراین باید بازار صادراتی برای محصولات تولیدی ایرانی را پیدا کنیم و تقویت و افزایش دهیم.

در این مراسم که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، فمی لاکت تو پلاس، پایلوشات، لاکتوگام و رژی لاکت تو پلاس؛ چهار فرآورده پرو بیوتیک نسل جدید دارویی رونمایی شدند.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 12 آبان    98، کد خبر:   83540412،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین