پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
رسانه آمریکایی نوشت: دولت اوباما در حالی 400 میلیون دلار به ایران پرداخت کرده است که به خوبی می‌داند این کشور بدون این که ردپایی از خود باقی گذارد، این پول را در مسیر اعمال خرابکارانه هزینه می‌کند.

شعار سال:روزنامه «وال استریت ژورنال» چهارشنبه گذشته مدعی شد، دولت آمریکا همزمان با آزادی چهار تبعه خود که در ایران بازداشت شده بودند، 400 میلیون دلار پول نقد به ایران انتقال داده است. کاخ سفید، قبلا این موضوع را رد کرده و گفته که پولی برای آزادی زندانیان به ایران پرداخت نخواهد کرد.

نشریه آمریکایی «نشنال ریویو» نیز در مطلبی با پرداختن به موضوع 400 میلیون دلار پولی که مقام‌های کاخ سفید در حین آخرین دور از مذاکرات اتمی به ایران دادند، نوشت: گروگان‌های (لفظ بکار رفته از سوی این نشریه) آمریکایی‌ حاضر در ایران همزمان با رسیدن این پول‌ها به ایران آزاد شدند و حتی یکی از آن‌ها گفت که همقطارانش حتی چند ساعت بیشتر نگه داشته شدند و به آن‌ها اجازه خروج داده نشد تا این‌که هواپیمای باربری ناشناس دیگری با پول نقد به زمین نشست.

نشنال ریویو نوشت: اعطای این پول که پنهان کردنش نیز ناموفق بود، خود نقض قانون بوده است.

این رسانه در ادامه با اشاره به سخنان پنجشنبه گذشته باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا که گفته بود، دلیل پرداخت این مبلغ به ایران به این شکل، بدین خاطر بود که ما تحریم‌هایی را هنوز بر این کشور تحمیل کرده ایم و رابطه بانکی با ایرانی‌ها نداریم، با طعنه نوشت: اگر شما چنین کاری را با دقت تمامتر انجام داده باشید، باز هم روشی عجیب و غریب و خلاف حفظ دقیق تحریم‌ها است. تحریم‌های جاری کنونی علیه ایران، موسسات مالی آمریکا و بانک‌ها را از تراکنش‌های ارزی مرتبط با دولت ایران باز می‌دارد

رسانه یادشده نوشت: دولت اوباما در حالی 400 میلیون دلار به ایران پرداخت کرده است که به خوبی می‌داند این مبلغ در امور تروریستی خرج خواهد شد. ایران بدون این که ردپایی از خود باقی گذارد، این پول را در مسیر انجام جنایات هزینه می‌نماید. این در حالی است‌که در قانون دوم مرتبط با پول شویی آمده است، اگر پولی در خارج از آمریکا انتقال داده شود و این مبلغ صرف امور تروریستی گردد، کاری خلاف قانون صورت گرفته است.

این نشریه در خاتمه نوشت: جریان انتقال پول هنگفت به دشمنان تروریست ما شک و تردید های را نسبت به این که آیا سیاست‌های آمریکا در پرداخت باج به تروریست‌ها به بازی گرفته شده است یا خیر، را برمی‌ا‌نگیزد. در مجموع مسئله اصلی که پنهانی هم نیست این است که ریس جمهور آمریکا قانون را نقض کرده است.

بااندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاريفارس، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395، کد مطلب:13950516000163:www. farsnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین