پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
عضو شورای عالی بسیج حقوق‌دانان با اشاره به سهمیه‌بندی بنزین گفت: این حرکت نیازمند پیوست‌های ضروری بود و ورود به این قضیه حساس نیازمند نظارت قوی دولت بر قیمت‌ها و همچنین جلوگیری از تنش‌های مختلف در سبد معیشت مردم است.
شعارسال: مسعود اخوان‌فرد عضو شورای عالی بسیج حقوق‌دانان با اشاره به سهمیه بندی بنزین و موضع‌گیری تعدادی از اساتید حقوق‌دان در این باره گفت: در این باره باید توجه داشت که این موضوع، کاملا حقوقی است و با انگ‌ها و برچسب‌های سیاسی نباید اصل موضوع را زیر سوال برد.

وی ادامه داد: با مراجعه به سابقه جریان تدبیر مقام معظم رهبری برای نشست‌های سران سه قوه مشاهده می‌کنیم تدبیر ایشان برای گره‌گشایی و تامین مصالح ملی بوده است، نه اینکه از این مصوبه، ما علیه امنیت و مصالح کشور و ایجاد التهاب و ایجاد مشکلاتی مشابه آنچه در برخی کشور‌های همسایه پیش آمده، استفاده کنیم.

اخوان فرد با اشاره به زمان سهمیه بندی بنزین یادآور شد: زمان انجام این عمل مورد سوال جدی است، چند وقت قبل هم چنین موضوعی مطرح شد که یکی از خبرگزاری‌ها از قول یکی از مسئولان به این موضوع پرداخت و موجب شد اصل موضوع به تعویق بیفتد.

عضو شورای عالی بسیج حقوق‌دانان گفت: ما در قانون برنامه ششم و قانون بودجه سال ۹۸ بحث ممنوعیت گران کردن حامل‌های انرژی را به عنوان یک بحث قانونی داریم، بنابراین اینجا برخورد دولت و مجلس باید از روی تدبیر باشد و مغایر با قوانین جاری نباشد. ما از شورای عالی سران سه قوه تا به حال مواردی را شاهد بودیم که در جایی که خلاء قانونی وجود داشته برای بن‌بست‌شکنی ورود کرده است، اما اینجا ما قانون داریم و‌ای کاش مباحث با تدبیر بیشتر و رعایت مبانی قانونی انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش یارانه‌ها هم تصریح کرد: برخی به این موضوع استناد می‌کنند که افزایش پلکانی یارانه خانوار‌ها به نوعی ترویج تجردگرایی است که چنین مسئله‌ای هم خلاف نظر مقام معظم رهبری درباره تقویت بنیان خانواده و بحث فرزندآوری است.

اخوان‌فرد افزود: این حرکت نیازمند پیوست‌های ضروری بود و ورود به این قضیه حساس نیازمند نظارت قوی دولت بر قیمت‌ها و همچنین جلوگیری از تنش‌های مختلف در سبد معیشت مردم است و بعد اینکه باید مراقب باشیم در شرایط فعلی اقدام ما باعث ناامیدکردن مردم نشود که این خود این ضربه روی مقاومت ملی است و نتیجه این‌ها افزایش افسارگسیخته مایحتاج اصلی مردم خواهد بود.

عضو شورای عالی بسیج حقوق‌دانان گفت: همه این‌ها نیازمند تدبیر، دقت و رعایت موارد حقوقی و قانونی است و قانون بودجه هم صریحا در این باره اعلام نظر کرده و با توجه به اینکه دولت هم بار‌ها از افزایش قیمت در موارد مختلف جلوگیری کرده این اقدام بر خلاف رویه خود دولت نیز هست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 25 آبان 1398 ، کدخبر: 13980825000491 ، www.farsnews.com‏

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
0
0
دلت خوشه ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین