پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۴۶۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
معاون فرهنگی دانشگاه تهران درباره تعداد دانشجویان بازداشتی و آخرین وضعیت آنها می‌گوید: هر نهادی که دانشجویان را بازداشت کرده، در حال حاضر آنها را در اختیار قوه قضائیه قرار داده تا فرایند بررسی پرونده آنها تکمیل شود. ان‌شاءالله به‌سرعت این فرایند تمام شده و دانشجویان در هفته جاری آزاد شوند، چراکه این دانشجویان تنها به افزایش قیمت بنزین اعتراض داشتند.

عکس مربوط به تجمعات گذشته است

شعارسال: معاون فرهنگی دانشگاه تهران درباره تعداد دانشجویان بازداشتی و آخرین وضعیت آنها می‌گوید: هر نهادی که دانشجویان را بازداشت کرده، در حال حاضر آنها را در اختیار قوه قضائیه قرار داده تا فرایند بررسی پرونده آنها تکمیل  شود. ان‌شاءالله به‌سرعت این فرایند تمام شده و دانشجویان در هفته جاری آزاد شوند، چراکه این دانشجویان تنها به افزایش قیمت بنزین اعتراض داشتند.
 
مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران درباره تعداد دانشجویان بازداشتی این دانشگاه به ایرناپلاس می‌گوید: تاکنون نتوانسته ایم عدد دقیق دانشجویان بازداشتی این دانشگاه را به دست آوریم. چراکه برخی از اسامی منتشرشده مانند خانم مرتضایی و آقای نژادفتح فارغ‌التحصیل شده‌اند اما از آنجایی که در دانشگاه فعال و شناخته‌شده‌اند، اسامی آنها در بین دانشجویان بازداشتی منتشر شده است. خوشبختانه تعداد دانشجویان بازداشتی خیلی کمتر از چیزی است که منتشرشده و تصور می‌کردیم.
 
وی درباره بازداشت دانشجویانی که اسامی‌شان در فضای مجازی آمده، تصریح می‌کند: ما اسامی همه دانشجویان بازداشتی را نداریم. اما با خانواده‌های دانشجویان در ارتباطیم و امیدواریم طی روزهای هفته جاری بسیاری از آنها آزاد شوند، مثلا با خانواده آقای گرانپایه در ارتباط هستیم؛ امروز تماس گرفتند و خبر دادند در انتظار بازجویی اولیه‌اند.
 
معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پاسخ به اینکه ضابط قضایی این دانشجویان کیست، می‌گوید: اطلاع نداریم اما هر نهادی که دانشجویان را بازداشت کرده، در حال حاضر آنها را در اختیار قوه قضائیه قرار داده است تا فرایند بررسی پرونده آنها تکمیل  شود. ان شاءالله به‌سرعت این فرایند اتمام پیدا کند و دانشجویان در هفته جاری آزاد شوند،چراکه این دانشجویان تنها به  افزایش قیمت بنزین اعتراض داشتند.
 
تکذیب ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه با آمبولانس
 
سرسنگی ضمن تکذیب ورود نیروهای امنیتی و لباس شخصی به دانشگاه به‌وسیله آمبولانس، تصریح می‌کند: یکی از نیروهای حفاظت دانشگاه به دلیل لغزندگی زمین در آن روز دچار سانحه شد و آمبولانس که از قضا برای خود دانشگاه بود، برای رسیدگی به وضعیت ایشان وارد دانشگاه شدند. بنده هم در آنجا حضور داشتم؛ طرح این موضوعات در شرایط فعلی اساسا صحیح نیست. به نظر می‌رسد گروهی با طرح این موضوعات بنا دارند به بحرانی‌تر شدن شرایط کنونی دامن بزنند.
 
از یکشنبه هفته گذشته، گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران و علامه طباطبایی بازداشت شده‌اند. روز گذشته مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا اعلام کرده بود: «با نهادهای مختلف در ارتباطیم و با قوه قضائیه رایزنی می‌شود تا دوستان در اسرع وقت به زندگی عادی خود بازگردند و به درس و تحصیل خود ادامه دهند.» اسماعیل سلیمانی، رئیس حراست این دانشگاه هم در گفت‌وگوی دیگری با این رسانه گفته است: «هنوز آمار کاملی در مورد تعداد دانشجویان دستگیرشده وجود ندارد. تا روز گذشته ۹ دانشجو آزادشده‌اند؛ امروز هم قرار بود تعدادی از آنها آزاد شوند و ما به همراه خانواده‌های آنها پیگیر کارشان هستیم.»
 

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا  ،تاریخ انتشار:    2  آذر 1398،کدخبر:   83566005،www.plus.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین