پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
کمتر از 10 ماه به آغاز رقابت‌های المپیک باقی مانده و اکثر تیم‌های ورزشی ایران به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند، اما مهم‌ترین معاونت وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش خالی از مدیر است و این می‌تواند شرایط را برای ورزشکاران ایرانی سخت‌تر از قبل کند.
شعارسال: کمتر از 10 ماه به آغاز رقابت‌های المپیک باقی مانده و اکثر تیم‌های ورزشی ایران به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند، اما مهم‌ترین معاونت وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش خالی از مدیر است و این می‌تواند شرایط را برای ورزشکاران ایرانی سخت‌تر از قبل کند.

 بیشتر از 2 هفته است که محمدرضا داورزنی از معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان استعفا داده، اما هنوز وزیر ورزش و جوانان جانشین این مدیر ورزشی را معرفی نکرده است. کمتر از 10 ماه به آغاز رقابت‌های المپیک باقی‌ مانده و اکثر تیم‌های ورزشی ایران به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند، اما مهم‌ترین معاونت وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش خالی از مدیر است و این می‌تواند شرایط را برای ورزشکاران ایرانی سخت‌تر از قبل کند.
 
چرا وزیر ورزش جانشین داورزنی را انتخاب نکرده است

سعید فائقی، معاون اسبق سازمان تربیت‌بدنی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره عدم معرفی معاون قهرمانی وزارت ورزش از سوی مسعود سلطانی‌فر گفت: مهم‌ترین سمت در حوزه ورزش قهرمانی و امور فدراسیون‌ها، بعد از وزارت ورزش، معاونت قهرمانی وزارتخانه است. تعجب می‌کنم چرا وزیر ورزش جانشین داورزنی را انتخاب نکرده است. زمانی که داورزنی تصمیم گرفت در انتخابات فدراسیون والیبال شرکت کند وزیر ورزش باید جانشین او را انتخاب می‌کرد. این اتفاقی نبود که در یک‌ زمان کوتاه رخ دهد و سلطانی‌فر چند ماهی زمان داشت تا معاون جدید خود را انتخاب کند.
 
او ادامه داد: اگر داورزنی در انتخابات فدراسیون رأی نمی‌آورد، می‌توانست دوباره به وزارت ورزش بازگردد. اما این موضوع منافاتی با انتخاب جانشینِ داورزنی نداشت و وزیر می‌توانست برای این اتفاق برنامه‌ریزی کند. این اتفاق نشان از بی‌برنامگی در وزارت ورزش و جوانان دارد.
 
کشور از مدیران دانا خالی است
 
فائقی با اشاره به بحث جانشین‌پروری در بخش مدیریت ورزش گفت: زمانی آکادمی ورزش را تشکیل دادیم تا برای مدیران ورزشی کشور جانشین‌پروری کنیم، اما نتوانستیم موفق عمل کنیم. یکی از دلایلی که تاکنون وزیر ورزش و جوانان کسی را برای این معاونت انتخاب نکرده این است که مدیران خوبی در ورزش کشور وجود ندارند تا وزیر بتواند از آنها استفاده کند. کشور از مدیران دانا خالی است. این موضوع عوارض سختی برای ورزش ایران دارد. چرا در این سال‌ها نتوانستیم مدیرانی با دانش خوب تربیت کنیم؟
 
گرفتن سهمیه المپیک سخت شده است
 
فائقی با اشاره به نزدیک بودن مسابقات المپیک گفت: ورزش ایران به دنبال کسب سهمیه المپیک است، اما گرفتن سهمیه در این دوره کمی سخت‌تر از قبل شده؛ مثلاً در رشته وزنه‌برداری در سال‌های گذشته می‌توانستیم تا 6 سهمیه المپیک کسب کنیم ولی امسال این سهمیه محدود شده است.
 
او ادامه داد: در روزهای گذشته مدیران فدراسیون کشتی اعلام کرده‌اند که کسب سهمیه المپیک نسب به سال‌های قبل سخت‌تر شده است. تازه کشتی و وزنه‌برداری رشته‌های مدال‌آور ایران در المپیک هستند و وضعیت در سایر رشته‌ها سخت‌تر است.
 
چرا دبیرکل کمیته ملی المپیک انتخاب نمی‌شود؟
 
فائقی با اشاره به انتخاب نشدن دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مدیر ندارد. دبیر کل کمیته ملی المپیک هم هنوز انتخاب‌ نشده است. سمت‌ مهمی که بخش بزرگی از کارهای کمیته ملی المپیک را انجام می‌دهد. با این شرایط باید قبول کنیم که هر 2 بال ورزش ایران در راه المپیک توکیو معیوب است. این اتفاق نشانه ضعف مدیران ورزش ایران است.
 
این مدیر پیشین ورزشی توضیح داد: وزیر ورزش از تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد ایران انتظار چهار مدال المپیک دارد. قبول دارم که در شرایط عادی این اتفاق می‌تواند رخ دهد، اما اگر وزیر ورزش و جوانان کمی بهتر به مسائل کشتی ایران توجه می‌کرد متوجه می‌شد این رشته ورزشی همین چند ماه قبل در رقابت‌های جهانی نتوانست نتیجه خوبی کسب کند. با این نتایج ضعیف کشتی، چگونه از آنها انتظار موفقیت در المپیک داریم؟

ورزشکاران المپیکی شرایط مالی خوبی ندارند
 
فائقی در ادامه به وضعیت مالی ورزشکاران ایرانی پرداخت: وضعیت مالی ورزشکاران ایرانی خوب نیست. وزارت ورزش و جوانان باید بتواند ملی‌پوشان ایران را در این مدت باقی‌مانده تا المپیک ازنظر مالی تامین کند. بدین ترتیب انگیزه ورزشکاران را بالا می‌بریم و شانس کسب مدال در المپیک هم بیشتر می‌شود. متاسفانه در این مدت خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه پولی به ورزشکاران پرداخت‌ نشده و این باعث ناراحتی ورزشکاران المپیکی ایران شده است. ورزش ایران در چند جبهه با مشکل مواجه شده و دلیل این اتفاقات عدم مدیریت در حوزه ورزش است.
 
دولت اعتقادی به عقل جمعی ندارد

او در پاسخ این سوال که وزارت ورزش چقدر از مدیران پیشین ورزشی برای بهبود شرایط کمک گرفته است گفت: زمان انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1396، مصطفی هاشمی‌طبا کمک شایانی به موفقیت حسن روحانی کرد. جامعه ورزش کشور گمان می‌کرد هاشمی‌طبا بتواند ریاست کمیته ملی المپیک را بر عهده بگیرد؛ اما این اتفاق در عمل رخ نداد. سلطانی‌فر می‌توانست از دانش افرادی چون هاشمی‌طبا و حسن غفوری‌فرد در ورزش ایران استفاده کند. این افراد برای ورزش ایران زحمت‌ کشیده‌اند و می‌توانستند به کمک ورزش ایران بیایند. متاسفانه وزیر ورزش هیچ مشورتی از محمود گودرزی وزیر قبلی ورزش هم نگرفته است. او فردی دانشگاهی است که می‌توانست خیلی به ورزش ایران کمک کند.
 
فائقی در پایان گفت: دوستان ما در وزارت ورزش و جوانان از مدیران نزدیک به تفکر خودشان هم مشورت نمی‌گیرند چه برسد به اینکه بخواهند از افرادی چون هاشمی‌طبا استفاده کنند. به عقل جمعی اعتقاد داشتن نگاه خاص دموکراتیک می‌طلبد که مدیران ورزش ایران ندارند.
 
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری اعتمادآنلاین   ،تاریخ انتشار:     11  آذر 1398،کدخبر :      364072 ،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین