پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۰۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
زنگ پایان ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در حالی نواخته شد که استقبال گسترده‌ای برای نام نویسی در انتخابات شده بود. به گفته جمال عُرف رئیس ستاد انتخابات کشور، در این مدت ۱۶۱۴۵ نفر برای این دوره از انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند.
شعارسال: ثبت نام کاندیداهای مجلس یازدهم درحالی پایان یافت که براساس آمار اعلام شده تعداد کاندیداها بالای ۱۳ هزار نفر بود.
 
زنگ پایان ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در حالی نواخته شد که استقبال گسترده‌ای برای نام نویسی در انتخابات شده بود. به گفته جمال عُرف رئیس ستاد انتخابات کشور، در این مدت ۱۶۱۴۵ نفر برای این دوره از انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند.
 
در همین راستا خبرگزاری خبرآنلاین در نظرخواهی از مخاطبان خود دلیل «حضور گسترده برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس یازدهم» را پرسیده بود.
 
کاندیدای مجلس شدن آسان‌تر از خرید دو کیلو میوه
 
برخی کاربران خبرآنلاین راه یابی به پارلمان را کاری آسان و برای تفریح دانستند. مثلا کاربری نتیجه استقبال مردم برای رفتن به مجلس را اینطور نوشت:« این استقبال گسترده نتیجه بیکاری گسترده مردم است.. بیکار هستن میگن بریم یه ثبت نامی در انتخابات کنیم وقتمون بگذره.» بی نام دیگری هم نوشته است:« چون بیکاری زیاد هست و راحترین کار و پر در در آمدترین کار نمایندگی مجلس درایران هست کار نکن پول بگیر و بخواب تو مجلس و گلابی بخور!!»
 
کاربری ناشناسی با بیان آنکه شرکت کردن در انتخابات مجلس به کاری برای تفریح تبدیل شده است نوشت:« چون کار بسیار آسونیه و برای عده ای تبدیل به تفریح شده. اگر شرایط منطقی تر بشه و قانون انتخابات رو اصلاح کنند هر کسی راه نمی افته بره ثبت نام کنه. الان ثبت نام در انتخابات از خریدن دوکیلو میوه راحت تر و ارزون تر.»
 
عاشق بی‌کیفیتی هستیم
 
در این میان برخی از کاربران خبرآنلاین از نبود قانونی مناسب برای بررسی صلاحیت ها گفتند برخی دیگر هم از پایین بودم سطح تفکر سیاسی گله کردند و علت را عدم مقبولیت چهره های به نام سیاسی دانستند. شمس تبریزی نوشت:« به خاطر تربیت سیاسی پایین. فله ای ثبت نام میکنن و شورای نگهبان هم چاره ای نداره جز اینکه فله ای رد کنه. وقتی هم احراز صلاحیت نمیشن، میکنن توی بوق که بله شورای نگهبان ۷۰ درصد را رد صلاحیت کرده. پیشنها میکنم برای رو کم کنی، آزمون برگزار کنید تا متوجه شوید معلومات سیاسی و بین المللی و اجتماعی اینها تا چه اندازه پایینه و به درد مجلس نمیخورند.»
 
فرد دیگری نوشت:« چون می‌دانند سطح مشارکت پایین و آرای حداقلی هم شانس ورود به مجلس را دارند و از سوی دیگر هیچ کدام از رجال بنام سیاسی از همه جناحها مقبولیتی دیگر ندارند که بخواهند آرا را جمع کنند و نهایتا درطول چهارسال می‌توانند بار خود را ببندند.»
 
کاربری با اشاره به بی کیفیتی مجلس گفت:« برادر من اینجا افعال معکوسه.چرا گیر دادین به نماینده مگه هر چه ماشین گرونتر میشه مردم بیشتر ثبت نام نکردند یا در سایر مسایل هم همینطور .ما عاشق بی کیفیت هستیم حالا هم که مجلس بی کیفیت شده خوب استقبالم بیشتر شده.»
 
دیگری هم با کنایه و در اشاره به نمایندگان ادوار گذشته مجلس نوشت:« برای اینکه تصاحب هر جایگاهی باید وزنی داشته باشی ولی وقتی به اکثر نمایندگان دوره های مختلف نگاه می کنند شاید خودرا هم وزن یا بیشتر میدانندوتمایل به شرکت پیدا می کنند.»
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری خبرآنلاین    ،تاریخ انتشار:    18  آذر 1398،کدخبر: 1329171 ،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
قطعا کاندید شدن آسون تره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین