پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان گفت: انتشار اسامی ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط رسانه ها منع قانونی ندارد اما باید توجه شود در انتشار اسامی از عنوان ثبت‌نام کنندگان و نه عنوان کاندیدا استفاده شود.

شعار سال:رئیس هیأت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان گفت: انتشار اسامی ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط رسانه ها منع قانونی ندارد اما باید توجه شود در انتشار اسامی از عنوان ثبت‌نام کنندگان و نه عنوان کاندیدا استفاده شود.

 از روز گذشته و با آغاز ثبت‌نام از داوطلبان حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بازار ثبت‌نام‌ها در شهرها و استان‌ها داغ شد و از داوطلبان شاخص و برجسته تا داوطلبان ناشناس برای تکیه بر کرسی مجلس به این عرصه قدم گذاشتند.

اما با آغاز ثبت‌نام و انتشار اسامی ثبت‌نام کنندگان در برخی رسانه‌ها، واکنش‌هایی از سوی مسئولان نظارتی در برخی شهرستان‌ها را شاهد بودیم در حالی که انتشار اسامی ثبت‌نام کنندگان هیچ گونه منع قانونی ندارد که این موضوع را از رئیس هیأت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان پیگیری شدیم.

حجت‌الاسلام جلال مرادی امروز با بیان اینکه انتشار اسامی ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی منع قانونی ندارد اظهار کرد: باید توجه شود در انتشار اسامی از سوی رسانه‌ها عنوان ثبت‌نام کنندگان و نه عنوان کاندیداها استفاده شود.

وی به انتشار اسامی ثبت‌نام کنندگان در برخی شهرها توسط رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر اسامی ثبت‌نام کنندگان به صورت رسمی اعلام شود و در لیست تأیید شده نهایی اسامی آنها نباشد اینگونه عنوان می‌شود که داوطلبان ثبت‌نام کردند و تأیید صلاحیت نشدند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان بیان کرد: برای حفظ آبروی افراد ثبت‌نام کننده‌ای که تأیید صلاحیت نمی‌شوند، مراکز رسمی همچون وزارت کشور اسامی ثبت‌نام کنندگان را منتشر نمی‌کنند.

وی به امکان عدم تأیید صلاحیت برخی از ثبت‌نام کنندگان در هیأت نظارت و یا هیأت اجرایی اشاره کرد و افزود: حتی در برخی موارد که ثبت‌نام کنندگان از حضور در انتخابات انصراف می‌دهند حمل بر عدم تأیید صلاحیت فرد می‌کنند و بر این اساس به منظور حفظ آبروی افراد از انتشار اسامی از سوی مراکز رسمی خودداری می‌شود.

مرادی با تأکید بر اینکه در صورتی که رسانه‌ای اسامی ثبت‌نام کنندگان انتخاباتی را منتشر کند مشکلی نیست تصریح کرد: این امر و نه بیش از انتشار اسامی توسط رسانه‌ها منعی ندارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری عصر همدان،تاریخ انتشار:11آذر1398،کد خبر:35028،asrehamedan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Denmark
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
اسم سوپری محلمون هم تو اونا می شنوم و نباید تعجب کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین