پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
داستان صنعت پتروشیمی در این روزها بیشتر شبیه طنزهایی شده که روز به روز به جذابیت اتفاق‌های آن افزوده می‌شود تا پیش از این شنیده می‌شد که یک پتروشیمی در معامله بین نفت و پتروشیمی به دلیل داده شدن وعده احداث به کلنگ زنی رسیده و با قیمتی باور نکردنی مراسمی برای آن گرفته شده و یا نماینده مجلسی برای رای آوری و حمایت بیشتر از نفت، پروژه پتروشیمی را در حوزه انتخاباتی خود درخواست کرده و بالاخره وزیر و مدیران را برای مراسم کلنگ زنی تشریفاتی و پر هزینه بر سر زمین کشانده است.

شعار سال:دوم اسفندماه سال گذشته مراسم کلنگ زنی یک پتروشیمی جدید این‌باردر اندیمشک کلید می‌خورد. با این‌حال روز گذشته پس از گذشت حدود ۱۰ ماه از این مراسم خبر از اختصاص زمین به این پتروشیمی جهت احداث می‌رسد. ...

دوم اسفندماه سال گذشته مراسم کلنگ زنی یک پتروشیمی جدید این باردر اندیمشک کلید می‌خورد. با این‌حال روز گذشته پس از گذشت حدود ۱۰ ماه از این مراسم خبر از اختصاص زمین به این پتروشیمی جهت احداث می‌رسد. حال این سوال ایجاد می‌شود که دقیقا مسوولان امر با آن مراسم بزرگ و تشریفاتی گرفته شده در روزهای پایانی سال گذشته و سخنرانی‌های بسیار در خصوص این پتروشیمی بالاخره چه زمینی را کلنگ زده اند؟

داستان صنعت پتروشیمی در این روزها بیشتر شبیه طنزهایی شده که روز به روز به جذابیت اتفاق‌های آن افزوده می‌شود تا پیش از این شنیده می‌شد که یک پتروشیمی در معامله بین نفت و پتروشیمی به دلیل داده شدن وعده احداث به کلنگ زنی رسیده و با قیمتی باور نکردنی مراسمی برای آن گرفته شده و یا نماینده مجلسی برای رای آوری و حمایت بیشتر از نفت، پروژه پتروشیمی را در حوزه انتخاباتی خود درخواست کرده و بالاخره وزیر و مدیران را برای مراسم کلنگ زنی تشریفاتی و پر هزینه بر سر زمین کشانده است. اما جدیدترین این اتفاق‌ها برگزاری مراسم کلنگ زنی یک پتروشیمی و پس از آن اختصاص زمین به پروژه بوده است.
پتروشیمی کیمیا اندیمشک که در شرایطی که مسوولان صنعت پتروشیمی از کمبود جدی خوراک برای مجتمع‌های در حال فعالیت گلایه دارند قراراست آنطور که اسفندماه در مراسم کلنگ زنی گفته اند ۴۸ ماهه به بهره برداری برسد. البته این مجتمع پس از مراسم کلنگ زنی تازه به در بسته محیط زیست خورده است.
ازسویی دیگر مجتمع کیمیا قرار است آب خود را از رودخانه کرخه تامین کند که این مساله نیز در روزهای خشکسالی این بحث را به میان می‌کشد که اساسا این طرح احداث بنابر چه مصلحت اقتصادی به تصویب رسیده است؟
دراین بین پرداختن به اصل موضوع کلنگ زنی زمین کمی جذاب تر است. بنابر گزارش‌های منتشر شده در رسانه ها دوم اسفندماه سال گذشته پتروشیمی کیمیا اندیمشک با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار خوزستان، نماینده مردم اندیمشک در مجلس و جمعی از مسؤولان استانی کلنگ‌زنی شد!
با اینحال روز گذشته پس از گذشت حدود ده ماه از کلنگ زنی زمین این مجتمع، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از موافقت شورای برنامه‌ریزی استان با اختصاص زمین برای ساخت پتروشیمی کیمیا اندیمشک خبر داده است.
به گفته امید حاجتی روز دوشنبه در حاشیه شورای برنامه ریزی استان خوزستان ، در نشست قبلی این شورا به دلیل اینکه این طرح مسیر اخذ استعلام‌های زیست محیطی را به درستی طی نکرده بود از دستور کار خارج شد؛ اما در نهایت روز گذشته بعد از انجام فرآیندهای لازم در استان، این شورا با اختصاص زمین برای ساخت پتروشیمی کیمیا اندیمشک موافقت کرد.
بنابراظهارات مسوولان در آنزمان ظاهرا قرار بوده این شرکت که کار احداث آن توسط یک پیمانکار چینی از همان روزآغاز شده در کیلومتر ۲۲ جاده اختصاصی سد کرخه واقع شود.
بنابراطلاعات ارائه شده ، فاز یک این پتروشیمی در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن MEG و ۲۵ هزار تن مخلوط EG ساخته می‌شود.همچنین گفته شده آب موردنیاز این پتروشیمی از طریق رودخانه کرخه تأمین می‌شود و این پروژه از اول دی‌ماه سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرده و مدت زمان پیش‌بینی اتمام این پروژه ۴۸ ماه با هزینه سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلار اعلام شده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گروه خبری تحلیلی نفتی ها،تاریخ انتشار:19آذر1398،کد خبر:27268،naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین