پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
پارلمان هند قانون اعطای شهروندی به اقلیت‌های غیرمسلمان از کشور‌های همسایه را تصویب کرد. منتقدان می‌گویند این قانون علیه مسلمانان است. طی روزهای اخیر یک هزار نفر در شهر دهلی نو، پایتخت هند ​علیه این لایحه جنجالی تظاهرات کردند. برخی می‌گفتند این لایحه، جدیدترین تلاش حزب هندوی حاکم در هند برای به حاشیه راندن مسلمانان در این کشور است.
شعارسال: پارلمان هند لایحه جنجالی اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان از افغانستان، بنگلادش و پاکستان را تصویب کرد.
 
به نقل از خبرگزاری رویترز، پارلمان هند قانون اعطای شهروندی به اقلیت‌های غیرمسلمان از کشور‌های همسایه را تصویب کرد.
 
دولت هند اعلام کرد به کسانی که از کشور‌های همسایه مثل پاکستان، بنگلادش و افغانستان فرار می‌کند پناهندگی می‌دهد.
 
دولت نارندا مودی این لایحه را ابتدا در سال ۲۰۱۶ ارائه کرده بود، اما به علت اعتراض‌ها در استان‌های دوردست شمال‌شرقی هند که تنوع قومی و مذهبی دارند پس گرفته شد.
 
منتقدان می‌گویند این قانون علیه مسلمانان است. طی روزهای اخیر یک هزار نفر در شهر دهلی نو، پایتخت هند ​علیه این لایحه جنجالی تظاهرات کردند. برخی می‌گفتند این لایحه، جدیدترین تلاش حزب هندوی حاکم در هند برای به حاشیه راندن مسلمانان در این کشور است.
 
این قانون، ​ضربه جدیدی برای مسلمانان بسیاری به شمار می‌رود که در ایالت آسام زندگی می‌کنند، زیرا در سرشماری اخیر، این افراد به صورت افرادی فاقد هویت تابعیت هند اعلام شدند. این افراد کسانی هستند که از بنگلادش به هند مهاجرت کرده اند. شماری از این افراد برای مدت طولانی در اردوگاه‌ها زندگی می‌کردند. بسیاری از این افراد سالهاست که در هند هستند و در این کشور زاده شده‌اند و تحصیل کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند پدران و پدربزرگ‌هایشان نیز در هند بوده‌اند پس حالا چگونه آن‌ها فاقد تابعیت هند عنوان می‌شوند.
 
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار:    20 آذر 1398،کدخبر: 7169455   ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین