پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۶۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
طباطبایی گفت: طی هفته‌های گذشته میزان ذخیره خون به سه روز رسیده بود که با کمک اهداکنندگان این آمار به پنج روز رسید.

شعار سال: سیدمرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به میزان ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در کشور، اظهار کرد: اگر میزان ذخایر خون و فرآورده‌های خونی به مرز سه روز برسد سازمان انتقال خون اعلام وضعیت بحرانی می‌کند و متأسفانه در چند هفته گذشته به دلیل برف و باران  میزان اهداکنندگان خون بسیار کاهش پیدا کرد.

او ادامه داد: در حال حاضر میزان ذخایر خون به طور متوسط برای تمام گروه‌های خونی حدود پنج روز است، هرچند میزان ذخیره برخی از گروه‌ها بیش از پنج روز است. طی هفته‌های گذشته که میزان ذخایر خون به زیر سه روز رسیده بود شبکه خون‌رسانی فعال‌تر شد و از استان‌های دیگر به تهران و استان‌هایی مانند خراسان رضوی و فارس کمک کردند.

کمک دیگر استان‌ها به تهران از طریق شبکه خون‌رسانی

طباطبایی بیان کرد: در زمانی که میزان ذخیره خون به مرز بحران یعنی زیر سه روز رسیده بود سازمان انتقال خون با ارسال پیامک از اهداکنندگان قبلی خود خواست در این کار خیر شرکت کنند و خوشبختانه با حضور به موقع این افراد، میزان ذخیره خون در حال حاضر به پنج روز به طور متوسط در بین تمام گروه‌های خونی رسیده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ مراجعه کننده به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون خود مراجعه می‌کنند و ما باید این تعداد اهداکننده را در سطح استان تهران برای بهبود میزان ذخیره خون و فرآورده‌های خونی حفظ کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 21 آذر 98، کد مطلب: 7166044: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
این فاجعه است برای مملکت یعنی اگر بحرانی مثل زلزله پیش بیاد کل کشور با مشکل روبرو میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین