پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
خطیبان نماز جمعه سراسر کشور درخطبه های این هفته بر ضرورت تلاش همگانی برای تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و آن را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور دانستند.

شعارسال: آنان درخطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به دیدار وزیر و کارکنان وزارت اطلاعات با رهبر معظم انقلاب، افزودند: یکی از مهمترین توصیه های رهبر انقلاب در دیدار این هفته وزیر و کارکنان وزارت اطلاعات با ایشان، تقویت ایمان و اعتقاد بود که این امر باید سرلوحه کار کارکنان این وزارتخانه و دیگر نهادهای نظامی و انتظامی باشد.

آنان بیان کردند: رهبری با تشکر از اقدامات وزارت اطلاعات در عرصه های مختلف بر جهت گیری اصلی انقلاب که همان حفظ خط جدایی انقلاب اسلامی با نظام استکبار است تاکید کردند و این نکته ای است که همه مسئولان و مردم باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

خطیبان نماز جمعه همچنین از سربازان گمنام امام زمان(عج) به عنوان دیده بانان نظام جمهوری اسلامی نام بردند و افزودند: امروز باوجود ددمنشانه ترین کارهایی که در آسیا و خاورمیانه درحال انجام است اما درکشورمان از امنیت وآرامش برخورداریم که همه اینها را بایدمرهون تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) بدانیم و قدردان آنان باشیم.

آنان با تاکید بر استکبار ستیزی نظام اسلامی گفتند:ایمان و اعتقاد راسخ نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی عامل مهم امنیت مثال زدنی ایران اسلامی است که باید این ایمان و اعتقاد روز به روز تقویت شود.

خطیبان نماز جمعه کشور همچنین با اشاره به 26 مرداد و سالروز بازگشت آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی به میهن اسلامی گفتند: آزادگان الگوهای صبر و پایداری هستند و عمر شریف خود را برای پاسداری از آرمان های نظام و انقلاب در اسارت گذراندند.

امامان جمعه کشور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص 23 مرداد و روز مقاومت اسلامی نیز گفتند: حزب الله لبنان نماد قدرت و عظمت شیعیان مطرح است و همواره از منافع اسلام و مسلمین دفاع می کند.

آنان همچنین به دهه کرامت و تولد امام رضا (ع) نیز اشاره کردند و اظهارداشتند: این ایام ارزشمند، بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه است.

*برخی قصد ایجاد مشکل در تحقق اقتصاد مقاومتی را دارند

امام جمعه بیرجند گفت: برخی افرادقصد دارند باشیوه های مختلف اقتصادمقاومتی را دچار مشکل کنند که سربازان گمنام امام زمان (عج)باید در برابر این توطئه ها بایستند.

حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی درخطبه های نمازجمعه این هفته بیرجند ازسربازان گمنام امام زمان(عج) به عنوان دیده بانان نظام جمهوری اسلامی نام برد وافزود: امروز باوجود ددمنشانه ترین کارهایی که در آسیا و خاورمیانه درحال انجام است اما درکشورمان از امنیت وآرامش برخورداریم که همه اینها را بایدمرهون تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) بدانیم و قدردان آنان باشیم.

وی گفت: وزارت اطلاعات وسربازان گمنام امام زمان(عج) در هر جایی که احساس کنند خیانتی به این نظام و انقلاب صورت می گیرد همچون کوه در برابر آن می ایستند و به پایگاه دشمن ضربه می زنند.

*کشاورزان نقش غیرقابل انکاری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی گفت: کشاورزان نقش غیرقابل انکاری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت افزود: کشاورزان تحقق بخش اقتصاد مقاومتی هستند و همه نهادهای مسئول باید نسبت به گره گشایی از مشکلات آنان توجه بیشتری کنند.

وی تاکید کرد: کشاورزان در دشوارترین شرایط آب و هوایی محصولات کشاورزی خود را به عمل می آورند از این رو شایسته نیست در پرداخت خرید تولیداتشان کوتاهی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با اشاره به در پیش بودن 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی آنان را که پس از تحمل سالها رنج با روسفیدی به سرزمین خویش بازگشتند شایسته تکریم و گره گشایی مشکلاتشان دانست.

*مسئولان برای تحقق اقتصادمقاومتی، اقدام وعمل جدی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسئولان و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای تحقق و اجرایی شدن سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل جدی داشته و به شعار بسنده نکنند.

حجت السلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نمازجمعه شهر ایلام با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: نامگذاری امسال با موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب بیانگر اهمیت این موضوع از منظر ایشان است که با استناد به مسایل و رویدادهای مهم کشور شعار سال را با این موضوع انتخاب کردند.

وی افزود: هدف رهبر معظم انقلاب از نامگذاری شعار امسال توجه و اهمیت ویژه مسئولان برای تحقق مساله اقتصاد مقاومتی بوده تا در برنامه ریزی ها و مدیریت ها از مرحله شعار روی کاغذ پرهیز و به میدان اقدام و عمل قدم بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرا رسیدن 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال 69 اشاره کرد و گفت: شهدا، آزادگان و جانبازان الگوی واقعی نسل جوان و الگوهای صبر و مقاومت در برابر دشمن هستند که جامعه اسلامی ما باید درس مقاومت و ایستادگی را از آنها بگیرد.

*کشاورزی بستر اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری بر تکریم و حمایت همه جانبه از کشاورزان تاکید کرد و گفت: کشاورزی بستر اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری افزود: کشاورزی حرفه اصلی مردم مازندران و مهم ترین رکن استقلال کشور محسوب می شود و تخصیص ردیف بودجه خاص ملی برای زهکشی زمین ها و مهار آب های سطحی 2 نیاز مهم است که می تواند این بخش را متحول و امنیت غذایی کشور را تضمین کند.

وی با بیان اینکه از چهار و نیم میلیارد مترمکعب آب های سطحی مازندران فقط یک و نیم میلیارد مترمکعب اکنون مهار و استفاده می شود، گفت: پیشگیری از هدر رفتن سه میلیارد مترمکعب از باقی مانده آب های سطحی می تواند ما را به تحقق اقتصاد مقاومتی نزدیک تر کند.

*وزارت اطلاعات کمک بزرگی برای سلامت نظام اقتصادی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نقش وزارت اطلاعات را در برخورد و پیشگیری مفاسد اقتصادی برای کمک به تحقق بهینه برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور مهم ارزیابی کرد.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با وزیر و کارکنان وزارت اطلاعات اشاره و بیان کرد: نقش بی بدیل این وزارتخانه در مقابله با مفاسد اقتصادی و رخدادهایی مانند حقوقهای نامتعارف کمک بزرگی به سلامت نظام اقتصادی و اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: امروز شاهد ثبات و آرامش خیلی خوبی هستیم که در این بین نقش نخست را کارکنان خدوم وزارت اطلاعات در کنار سایر نیروهای امنیتی برعهده دارند و همه جای دنیا از این عزیزان به نیکی یاد می شود.

آیت الله علما همچنین به سالروز پیروزی حزب الله لبنان بر نیروهای رژیم اشغالگر قدس در جنگ 33 روزه اشاره و بیان کرد: امروز 23 مرداد به همین مناسبت روز مقاومت نام دارد.

*آزادگان رشادت هایشان را برای جوانان بازگو کنند

امام جمعه بجنورد گفت: آزادگان صندوق اسرار رشادت ها و فداکاریی های خود را بگشایند و گنجینه های بزرگی که در سینه دارند برای جوانان بازگو کنند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز این هفته بجنورد با اشاره به 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهارکرد: آزادگان بیشترین زجرها و مشقت ها را در میان همه ایثارگران متحمل شده اند.

وی همچنین با اشاره به 23 مردادماه سالروز پیروزی حزب الله گفت: پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه آغازی درخشان در انقلاب اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به ولادت امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: هیبت محمدی و شجاعت علوی در سیره امام هشتم مشهود بود و این امام احیاگر اسلام ناب محمدی بود.

*بار فرهنگی مشهد زیارت است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اصطلاحات و عناوین بار فرهنگی دارند و بار فرهنگی که بر مشهد حاکم می باشد زیارت است، اینجا شهر گردشگری نیست و هرکس کنسرت می خواهد از مشهد برود.

آیت الله سید احمد علم الهدی درخطبه های نمازجمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: در همه دنیا یک شهر مقدس شرائط قداست خود را دارد و همه افراد و جریانها قداست آن شهر را حفظ می کنند، برگزاری کنسرت در کنار گنبد امام رضا(ع) خلاف حیثیت و هویت این شهر است.

وی افزود: اگر فرهنگ بافضیلت دین در جامعه تثبیت و تحکیم شود می توانیم انقلاب را به پیش ببریم.

*مقابله با آمریکا از مبانی تخطی ناپذیر نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تاکید بر استکبار ستیزی نظام اسلامی گفت: مقابله با ایالات متحده آمریکا از مبانی تخطی ناپذیر امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی است که در تمام بخش ها باید به آن توجه شود.

آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلی این شهر بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های اخیر خود بارها بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن تاکید داشته اند که این انقلابی بودن، در استکبار ستیزی خلاصه می شود.

*کشورهای اسلامی باید در مدیریت حرمین شریفین مشارکت داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: حرم خدا و حرم رسول خدا (ص) نباید زیر سلطه آل سعود باشد، در مدیریت این دو حرم باید تمام کشورهای اسلامی مشارکت داشته باشند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی(ره) افزود: کنگره عظیم حج نباید در دست شقی ترین افراد قرار گیرد چرا که آل سعود روز به روز فاسدتر می شود.

وی ادامه داد: امسال حاجیان کشورهای مختلف همچون سوریه، یمن، بحرین و ایران نتوانستند به حج بروند چرا که کلید دار خانه خدا از ایادی استکبار است.

*وقایع دنیا مانند عصر جاهلیت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: وقایعی که در دنیا و منطقه اتفاق می افتد مانند آن است که در عصر جاهلیت به سر می بریم.

آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های آیین عبادی سیاسی نمازجمعه کرمان افزود: جاهلیت قبل از اسلام می خوارگی، کشتن بیگناهان، جنایت دختر زنده به گور کردن و امثال این جنایات را انجام می داد که امروز به شکل دیگری در سطح دنیا انجام می شوند.

وی گفت: برخی کشورها عنوان اسلامی دارند اما گوش به حرفهای آمریکا دارند که نمونه آن عربستان سعودی است و بیش از یک و نیم سال مردم یمن را مورد بمباران قرار داده است.

امام جمعه کرمان همچنین سالروز پیروزی حزب الله لبنان بر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه را گرامی داشت و افزود: حزب الله خاری در چشم دشمنان اسلام است.

*هدف امام رضا (ع) از پذیرش ولیعهدی آشکار کردن ماهیت پلید بنی عباس بود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: پذیرش ولیعهدی مامون از سوی امام رضا (ع) یکی از مسائل پیچیده سیاسی عصر آن حضرت بود که باعث شد هویت شوم حکومت بنی عباس در جامعه افشا شود.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان افزود: فعالیت های سیاسی و اجتماعی امامان به قدری پیچیده بود که اگر با دقت به آن پرداخته نشده و ابعاد آن برای مردم شفاف بیان نشود ممکن است به اعتقادات حاکم بر جامعه ضربه وارد کند.

*ایمان نیروهای مسلح عامل مهم امنیت ایران است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ایمان و اعتقاد راسخ نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی عامل مهم امنیت مثال زدنی ایران اسلامی است که باید این ایمان و اعتقاد روز به روز تقویت شود.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: یکی از مهمترین توصیه های رهبر معظم انقلاب در دیدار این هفته معظم له با وزیر و کارکنان وزارت اطلاعات، تقویت ایمان و اعتقاد بود که این امر باید سرلوحه کار کارکنان این وزارتخانه و دیگر نهادهای نظامی و انتظامی باشد.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات درکنار دیگر نیروهای حافظ امنیت کشور، موفقیت های حیرت انگیزی را در پاسداری از ایران اسلامی داشته است که باید قدردان تلاش کارکنان این بخش در کشور باشیم.

وی با تبریک سالروز میلاد امام رضا(ع) (11 ذی القعده برابر با 24 مرداد) و دهه کرامت اضافه کرد: زیارت مضجع شریف حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در صورت امکان، هر سال یکبار برای ما شیعیان ضروری است چرا که ثواب بسیاری داشته و زمینه ساز سعادت ما می شود.

*موزاین دینی درهمه لایه های اجتماعی رعایت شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: فرهنگ اصل موازین نظام اسلامی است و برهمین اساس رعایت موازین دینی در همه لایه های اجتماعی ضروری است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های این هفته نمازجمعه بوشهر با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص فرهنگ افزود: مسئولان با توجه به مقوله فرهنگ نسبت به اجرایی کردن آن بر اساس موازین اسلامی در جامعه باید توجه داشته باشند.

وی اظهار کرد: فرهنگ اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی است و اجرای برنامه های فرهنگی براساس موازین اسلامی باید مورد توجه مسئولان باشد.

*پیام آزادگان را بیشتر درک کنیم

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به 26مرداد سالروز بازگشت آزدگان به میهن اسلامی گفت: اگر پیام آزادگان را درک می کردیم اکنون وضعیت بسیار بهتری داشتیم.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: آزدگان درطول دوران اسارت درسهای بزرگی آموختند که امروز ما باید آنها را درک کنیم و در زندگی روزمره بکار گیریم.

*مصادیق امر به معروف و نهی از منکر تعیین شود

امام جمعه موقت قم گفت: عالمان بر مبنای شریعت، عقل و عرف مصداقهای امر به معروف و نهی از منکر را در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه تعیین کنند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر افزود: آثار مثبت عمل به امر به معروف و نهی از منکر در روابط میان فردی و اجتماعی به اندازه ای گسترده است که نمی توان نسبت به آن بی توجه بود.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به کرامتها و فضیلتهای امام رضا(ع) برای جامعه اسلامی اظهار کرد: ایشان شاگردان متعددی را با حقیقت اسلام آشنا و سپس تقدیم جهان اسلام کردند و موجب شدند برتری علمی و فرهنگی مکتب اهل بیت(ع) بر تمام مکتبهای دیگر روشن شود.

*مقاومت و پیروزی حزب الله لبنان دل اهل ایمان را خشنود کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به روز مقاومت گفت: جنگ 33 روزه لبنان و پیروزی حزب الله بر ژیم صهیونیستی نخستین میوه و ثمره شجره طیبه انقلاب اسلامی بود که نتیجه خود را بیرون از مرزهای میهن اسلامی نشان داد و دل اهل ایمان را خشنود کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین افزود: در آن جنگ هیچکس باور نمی کرد حزب الله با آن همه محدودیتهای موجود خود بتواند رژیم صهیونیستی را با آن همه امکانات و جنگ افزارهای مدرن به تسلیم وادارد.

خطیب جمعه قزوین در ادامه به سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اشاره و بیان کرد: آن امام بزرگ به ما آموخت همواره جبهه حق را مقابل جبهه باطل بدانیم و هیچگاه این دو را در کنار هم قرار ندهیم.

حجت الاسلام عابدینی همچنین با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی افزود: مقاومت و صبوری آزادگان ما زبانزد عالم بود تا جایی که امام راحل در وصیتنامه خود تاکید داشتند که سلام ایشان را به آنان رسانده و بگویند خیلی مشتاق دیدن آنها بودند.

*قضاوت منصفانه درباره برجام

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تاکید بر تجارب تاریخی از اعتماد سوزی های دولتمردان آمریکا در روابط با ایران اسلامی در عین حال خواستار قضاوت منصفانه درباره نتایج برجام برای کشورمان شد.

آیت الله سیدحسن عاملی درخطبه دوم نماز جمعه اردبیل افزود: ارتقای جایگاه ایران در عرصه بین المللی ، شکسته شدن برخی فضاهای حاکم بر عرصه روابط ایران با کشورهای جهان و مواردی از این دست از دستاوردهای مهم برجام هستند که به واسطه تلاش های دیپلماتیک دولتمردان جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه ایران در طول یک قرن اخیر تجارب ارزشمندی از نحوه برخورد دولتمردان و سیاستمداران آمریکا با کشورمان به دست آورده 28 مرداد را یکی از مهم ترین آنها ذکر کرد.

*کارنامه ننگین آمریکا برای نسل جوان تبیین شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: کارنامه ننگین و جنایت های آمریکا بر علیه ملت ایران باید برای نسل جوان به خوبی تشریح و تبیین شود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر افزود: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر مقام و جایگاهی باید توطئه های آمریکای جنایتکار بر علیه ملت ایران را به خوبی تشریح و پرده از چهره واقعی این خونخوار بشریت بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان به خصوص آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب همواره یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری به مردم و مسئولان است و این مهم باید همواره چراغ راه آحاد جامعه ایران اسلامی قرار گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 22 مرداد 1395، کدمطلب: 82185517 (5488146) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین