پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۶۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: سند سازگاری با کم‌آبی متناسب با محدودیت‌های منابع آبی و شرایط اقلیمی این استان تدوین شود.

شعار سال:استاندار سمنان گفت: سند سازگاری با کم‌آبی متناسب با محدودیت‌های منابع آبی و شرایط اقلیمی این استان تدوین شود.

علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: تدوین سند سازگاری با کم‌آبی یکی از کارهایی اسنادی است که تهیه آن مورد تاکید وزارت نیرو است و در تهیه این سند باید منابع و مصارف آبی استان مشخص ‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای احیاء دشت‌های استان سمنان در قالب سند سازگاری با کم آبی انجام شود.

استاندار سمنان ادامه داد: شرایط اقلیمی و مصرف نامتعارف بخش کشاورزی در سال های گذشته مشکلاتی در مدیریت آب سمنان ایجاد کرد که برنامه‌ریزی و همکاری برای مدیریت آب و احیای دشت‌های این استان لازم است.

وی با اشاره به برنامه مطلوب جهاد کشاورزی استان سمنان در جبران کسری مخزن، تصریح کرد: این سازمان برای جبران کسری مخزن به میزان ۱۲۴ میلیون مترمکعب سالانه اعلام آمادگی کرد و برنامه مطلوبی ارائه داده است.

آشناگر با بیان اینکه ۹ دشت استان سمنان دچار تنش آبی است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های تعدیل برای رسیدن به تراز متوسط آب در این دشت‌ها با مشارکت مردمی اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه در تهیه سند سازگاری با کم آبی به تامین منابع آبی خارج از استان نیز باید توجه شود، اظهارداشت: به منابع خارج از استان برای تامین کسری آب در بخش صنعت و آشامیدنی مانند طرح انتقال آب خزر، سند فینسک و برداشت آب از چشمه قطری در تهیه این سند در نظر گرفته شود.

استاندار سمنان به ظرفیت استفاده از پساب فاضلاب اشاره و اضافه کرد: این مساله مانند فاضلاب تهران که باید به سمت ایوانکی انتقال یابد، در سند سازگاری با کم آبی استان سمنان مدنظر قرار گیرد، چرا که منابع خوبی در این بخش وجود دارد که با استفاده صحیح و مدیریت درست می‌توان از آن بهره گرفت.

موضوع سازگاری با کم‌آبی به عنوان مهمترین رویکرد وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفت و سند سازگاری با کم‌آبی نخستین بار در کشور به صورت نمونه مرداد امسال در نشست شورای عالی آب با حضور معاون اول رئیس جمهوری تصویب شد.

در استان سمنان یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمعکب آب تولید می شود که حدود ۸۶ درصد در بخش کشاورزی، هفت درصد در بخش آشامیدنی و بقیه در بخش های صنعت و خدمات مصرف می شود و کمبود ۱۲۴ میلیون مترمعکب عنوان می شود.

کاهش مصرف ۳۰۰ میلیون مترمکعبی آب براساس سند توسعه آب در بخش کشاورزی استان سمنان هدفگذاری شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:27آذر1398،کد خبر: 938187،www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
این مساله مانند فاضلاب تهران که باید به سمت ایوانکی انتقال یابد، در سند سازگاری با کم آبی استان سمنان مدنظر قرار گیرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین