پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
بعد از انتشار مصاحبه مدیرعامل کیش ایر و بیان برنامه ایرلاین برای کاهش سهم فروش بلیت چارتری از ۷۰ درصد به ۵۰ درصد، بشکلی هیجانی شاهد هجمه برخی از رسانه‌ها به شخص مدیرعامل و هواپیمائی کیش بودیم. ایرلاین پرس، ضمن گرامی داشت مقام نقد و با هدف دستیابی به حداکثر همگرائی ها، منتقدین را دعوت به کم رنگ سازی نقد هیجانی و گرایش به سمت نقد مبنائی می‌کند.
شعار سال: بعد از انتشار مصاحبه مدیرعامل کیش ایر و بیان برنامه ایرلاین برای کاهش سهم فروش بلیت چارتری از ۷۰ درصد به ۵۰ درصد، بشکلی هیجانی شاهد هجمه برخی از رسانه‌ها به شخص مدیرعامل و هواپیمائی کیش بودیم. ایرلاین پرس، ضمن گرامی داشت مقام نقد و با هدف دستیابی به حداکثر همگرائی ها، منتقدین را دعوت به کم رنگ سازی نقد هیجانی و گرایش به سمت نقد مبنائی می‌کند.

در خبر منتشر شده از دکتر فرزانه شرفبافی، مدیرعامل کیش ایر آمده بود که: چگونگی فروش بلیت، قیمت‌گذاری و تعرفه‌گذاری در کیش ایر مورد بازنگری قرار گرفته و قاعده ۸۰ درصد چارتری و ۲۰ درصد مستقیم در حال تبدیل به رویه ۵۰، ۵۰ است. در حال حاضر سهم فروش بلیت چارتری کیش ایر حدود ۷۰ درصد است که به‌زودی به ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

بعد از انتشار خبر توسط خبرگزاری تسنیم، شاهد هجمه‌ای هیجانی و موضع گیری تند برخی از رسانه‌ها (حتی برخی از رسانه‌های معظم فعال در حوزه هوانوردی و مطلع از داستان)، نسبت به سخنان شرفبافی و سیاست‌های فعالیتی کیش ایر بودیم.

خبرگزاری معظم فارس با تشریح روند و تاریخچه برخورد‌های صورت گرفته در خصوص بلیط چارتری و با وجود تشریح قوانین و قواعد و حوزه‌های مجاز بودن فروش چارتر، نسبت به خبر منتشر شده از دکتر شرفبافی موضع گیری نمود. این موضع گیری در شرایطی است که فارس، حتی به ابلاغیه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ سازمان هواپیمائی کشوری هم اشاره داشته و نوشته است: در راستای سیاست‌های اعلامی از سوی وزیر راه و شهرسازی و هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی درباره عدم فروش پرواز‌ها به صورت چارتری غیر از مسیر‌های قشم، کیش و مناطق نفت‌خیز و همچنین با توجه به سیاست‌های کلی سازمان هواپیمایی مبنی بر عدم ارائه پرواز‌های چارتری هر گونه ارائه و نمایش بلیت‌ها به صورت چارتری، در سایت‌های فروش بلیت تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده تخلف از سوی آن شرکت، برخورد قانونی انجام می‌شود (خبرگزاری فارس).

موضع گیری و متن منتشره توسط خبرگزاری فارس، توسط برخی دیگر از رسانه‌ها، نظیر مشرق نیوز، تین نیوز و …..، بازنشر شده و مورد تائید قرار گرفته است.

سوال: تبدیل نسبت ۷۰ درصدی چارتر به ۵۰ درصد در هواپیمائی کیش ایر، خوب است یا بد؟

به جرات می‌توان ادعا نمود که ایرلاین پرس، یکی از مخالفان سرسخت بلیت چارتری در کشور بوده و هست. چاپ صد‌ها مقاله و نقد در این خصوص، تائیدی بر این ادعا است. حتی می‌توان بنوعی، بحث بلیت‌های چارتری را بعنوان یکی از محور‌های زاویه دار شدن همکاران ایرلاین پرس با شخص مهندس عابدزاده در مقام ریاست سازمان هواپیمائی کشوری دانست.

اما با وجود تمامی مخالف‌ها و زاویه دار شدن ها، تمکین از قوانین (ضمن تلاش برای تغییر آن)، اصل اول هر نوع فعالیت حرفه‌ای محسوب می‌شود. قوانین و دستورالعمل‌های جاری در این خصوص (ابلاغیه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷)، پرواز‌های صورت گرفته به مشهد و مسیر‌های قشم، کیش و مناطق نفت‌خیز را مستثنی نموده و مشروعیت برقراری پرواز چارتری در این مسیر‌ها را به رسمیت شناخته است. سوال این است که عزیزان نقد کننده، به چه میزان از مسیر‌های پروازی هواپیمائی کیش اطلاع دارند؟ آیا با وجود مسیر‌های پروازی تخصصی کیش ایر، فضائی برای نقد صحبت‌های مدیرعامل کیش ایر باقی می‌ماند؟

خانم شرفبافی، از شما تشکر می‌کنیم:

در جائی که قانون اجازه ۷۰ درصد فروش چارتری به هواپیمائی کیش را داده است، مدیر ارشد این ایرلاین در راستای حمایت از منافع مشتریان خود و در نگاهی وسیع تر، حمایت از شهروندان ایران اسلامی و توسعه گردشگری با هدف ارتقا سطح سلامت و تقویت نشاط اجتماعی، بشکلی شجاعانه، قصد تشدید انضباط مالی در ایرلاین تحت مدیریت خود را داشته و اعلام می‌دارد که با رویکرد مشتری مدارانه، قصد کاهش ۷۰ درصدی اختیارات قانونی خود در خصوص فروش بلیط چارتری، به ۵۰ درصد را دارد. آیا واقعا انصاف است که این سبک و الگوی مدیریتی، بجای تشویق و تحسین، مورد نقد قرار گیرد؟

منتقدان، لطفا از شخص وزیر و ریاست سازمان هواپیمائی کشوری، نقد کنند:

اگر منتقدان بلیط چارتری در موضع گیری خود پابرجا هستند، لطفا نقد‌ها و تحلیل‌های خود را متوجه شخص وزیر محترم راه و شهرسازی و جناب آقای عابدزاده، ریاست محترم سازمان هواپیمائی کشوری کنند. نقد خود را متوجه مصوبات موجود و ضرورت تغییر آن نمایند. مدیر یک ایرلاین، بنوعی تابع مصوبات بالادستی بوده و در صورت خط شکنی، مورد هزاران بازخواست از ده‌ها مرجع نظارتی و بازرسی و قضائی قرار می‌گیرد.

در پایان ضمن تائید و تاکید بر ارزش نقد سازنده و با هدف دستیابی به حداکثر همگرائی‌ها، خواهشمندیم، بدور از هیجانات، بشکلی منصفانه و به صورتی آگاهانه نقد کنیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایرلاین پرس، تاریخ انتشار: 1 دی 1398، کدخبر: 257061 ، www.airlinepress.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین