پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۹۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
تا پیش از این نیز قرار بود این نوع قراداد ها سرمایه لازم جهت توسعه ۳۰ میدان را از محل خارجی و داخلی تامین کند که این روزها با دستور مستقیم وزیر نفت نوع این قراردادها به EPC و EPD تغییر یافته است.
شعارسال: تا پیش از این نیز قرار بود این نوع قراداد ها سرمایه لازم جهت توسعه ۳۰ میدان را از محل خارجی و داخلی تامین کند که این روزها با دستور مستقیم وزیر نفت نوع این قراردادها به EPC و EPD تغییر یافته است.
 
امروزه شیوه‌های متنوعی از قراردادهای بین‌المللی در صنعت نفت و گاز مورد استفاده شرکت‌های نفتی و سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

از همین رو با توجه به مشکلات موجود در تأمین منابع مالی اجرای پروژه‌ها در صنعت نفت، شناسایی شیوه‌های جدید قراردادی که حضور فعال‌تر بخش خصوصی در این زمینه را دربر داشته باشد ضروری است.

 در این میان  بسیاری از کارشناسان معتقدند که در شرایط موجود قراردادهایEPCF  نمونه مناسبی درجهت تکمیل پروژه ها هستند و تا پیش از این نیز قرار بود این نوع قراداد ها سرمایه لازم جهت توسعه ۳۰ میدان را از محل خارجی و داخلی تامین کند که این روزها با دستور مستقیم وزیر نفت نوع این قراردادها به EPC و EPD تغییر یافته است.

نکته ای که در این میان وجود دارد، این است که چرا  قراردادی که با بهانه کمبود سرمایه نوشته شده و در نهایت ۳۰ میدان برای بهره گیری از این روش تعیین شد به ناگهان و با دستور وزیرنفت و یارانش در یک نشست تصمیم گیری به قراردادهای بدون سرمایه تغییر یافت.

سایت تحلیلی خبری نفتی ها نیز در نظرسنجی این هفته خود از  شما مخاطبین عزیز خواسته تا اعلام کنید از نگاه شما آیا  تصمیم وزیر نفت در تغییر قرادادهای نفتی از EPCF به قرادادهای EPC تا چه اندازه کارشناسانه بوده است یا خیر؟


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری  نفتی ها    ،تاریخ انتشار: 4  دی   1398،کدخبر: 27405 ،www.naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین