پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان راه‌اندازی سامانه کنترل ورود را در راستای شفافیت توزیع بار در بنادر عنوان کرد.

شعارسال: الله‌مراد عفیفی‌پور با اشاره به این که یکی از اولویت‌ها‌ د‌ر بندر شهید رجایی سامان‌دهی تردد کامیون‌ها به داخل بندر بود، اظهار داشت: برای آنکه بتوانیم بار خروجی از بندر و همچنین بار وارداتی که وارد کشور می‌شود و قرار است توزیع شود را به صورت عادلانه میان کامیون‌ها و اتحادیه کامیون‌داران و پایانه‌ها توزیع کنیم، زیرساخت‌های این کار از حدود دو سال پیش پیگیری و فراهم شد، سخت‌افزار این کار تهیه و برنامه‌ریزی شد و سامانه‌ای تحت عنوان سامانه کنترل ورود راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: یکی از الزامات تقسیم بار، ارتباط مستقیم و به‌روز با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بود؛ ضرورت داشت اطلاعات مربوط به کامیون‌هایی که حامل بار صادراتی هستند، کامیون‌هایی که حامل بار ترانزیتی هستند و یا کامیون‌هایی که وارد می‌شوند و بار ترانزیتی را از بندر خارج می‌کنند، ‌به صورت کاملاً مکانیزه به دست ما برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: با برگزاری جلسات مختلف در سازمان بنادر و دریانوردی و اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این هماهنگی‌ها صورت گرفت و امروز بخش اعظمی از اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره کامیون‌ها به صورت مکانیزه ارسال می‌شود؛ این اطلاعات مقابل درب ورودی بندر ‌پردازش می‌شود، کامیون و تریلرهایی که ‌سامانه سازمان راهداری آنها را مجاز شناخته‌‌ و نوبت بارگیری داده است و یا ترانزیت خروجی و ورودی دارند،‌ در این سامانه شناسایی می‌شوند و اطلاعات ارسال می‌شود و آنجا مشخص می‌شود که این کامیون می‌تواند وارد بندر شود یا خیر.

*** رفع ایرادات سامانه

عفیفی‌پور افزود: در حال حاضر سخت‌افزار و نرم‌افزار این پروژه آماده شده است و از روز ۲۰ آذرماه هم این پروژه رسماً کلید خورد.

وی تأکید کرد: این می‌تواند به شفافیت توزیع بار بین کامیون‌ها کمک کند و رضایت‌مندی راننده‌های کامیون و تریلرها را داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: راه‌اندازی این سامانه‌ یکی از مطالبات راننده‌های کامیون‌ و البته مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی ‌بود‌‌، البته به تدریج در حال رفع ایرادات این سامانه هستیم تا سامانه‌ای کاملاً هوشمند داشته باشیم.

*** توزیع عادلانه بار

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان، اظهار داشت: بدین ترتیب هر کامیون که از هر نقطه کشور ‌حرکت می‌کند تا به بندر شهید رجایی بیاید و بار صادراتی تخلیه کند و یا بار وارداتی بارگیری کند، در این سامانه ثبت می‌شود و به صورت کاملاً عادلانه می‌تواند بار خود را تخلیه کند و یا بار تحویل بگیرد و از بندر خارج شود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 6دی1398 ، کدخبر: 153211: sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
0
هر کاری که دست نیروی انسانی توش باشه یه پارتی بازی هم توش صورت میگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین