پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
رئیس دیوان محاسبات گفت: معتقدم باید در حین خرج کردن نیز نظارت پیشگیرانه و هدایت‌گرانه داشته باشیم البته اگر تخلفی محرز شد باید برخورد قاطع انجام دهیم.

شعار سال: عادل آذر رئیس جدید دیوان محاسبات در گفت و گو با هفته نامه «نماینده» اظهارداشت:ما در دیوان، بر عمل به قانون تأکید داریم به دلیل اینکه دیوان محاسبات سازمان نظارتی است و راهنمای عمل آن قانون است.

وی گفت:‌ اکثر قوانین ما ناظر بر نظارت بعد از «هزینه کرد» است، بنابراین معتقدم باید در حین خرج کردن نیز نظارت پیشگیرانه و هدایت‌گرانه داشته باشیم البته اگر تخلفی محرز شد باید برخورد قاطع انجام دهیم.

رئیس جدید دیوان محاسبات در خصوص نظارت دیوان بر دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: طبق اصل 55 قانون اساسی، دیوان محاسبات کشور، مسئول نظارت مستمر مالی بر دخل‌وخرج و صیانت و پاسداری از بیت‌المال است؛ از این رو اگر بخواهیم به مأموریت اصلی دیوان بپردازیم باید بگوئیم مأموریت ما نظارت مستمر مالی بر بیت‌المال است.

عادل آذر درباره اینکه «آیا نظارت دیوان در دوره جدید با توجه به تخلفات برخی از مدیران که منجر به حقوق‌های نجومی شد، افزایش پیدا خواهد کرد؟»، اظهارداشت: «توجه داشته باشید یکی از حوزه‌های صیانت که به آن پرداختیم، صیانت از مدیران است؛ از این رو ما باید با حسابرسی آن هم حسابرسی پیشگیرانه به مدیران مشاوره و آموزش دهیم و اما اگر یک مدیر، علی‌رغم هدایت‌ها همچنان تخلف کرد، قطعاً باید از حلقومش بیرون کشید؛ قطعاً نباید مماشات کرد و نباید اهل مصلحت بود.»

*نظارت دیوان بر دارایی و بیت‌المال باید مستمر باشد

وی تأکید کرد باید به دولت نظارت کرد تا با این نظارت تبدیل به دولت پاسخگو شود به همین جهت نظارت دیوان بر دارایی و بیت‌المال باید مستمر باشد.

رئیس دیوان محاسابات همچنین با بیان اینکه دیوان محاسبات باید حسابرسی عملکرد نیز داشته باشد، تصریح می‌کند: «به همین جهت ما در دیوان بر عمل به قانون تأکید داریم.»

عادل آذر در خصوص برنامه‌های خود در دیوان محاسبات کشور هم توضیح داد: «یکی از برنامه‌ها و محورهایی که در دیوان دنبال و پیگیری می‌کنیم استقرار نظام حسابرسی پیشگیرانه است.

*سی‌وپنجمین شماره هفته‌نامه «نماینده» منتشر شد

شماره جدید هفته‌نامه نماینده با پرونده‌هایی چون: ضعف امنیتی و قانونی در انتخابات الکترونیکی، سایه سنگین دولت بر سر پارلمان بخش خصوصی، قراردادهای جدید نفتی، پاشنه آشیل برجام، حلقه مفقوده مد و لباس منتشر شد.

یادداشت‌ها و گفتارهایی از: حجت الاسلام مجید ناصری نژاد؛ رئیس کمیته حقوقی و قراردادهای کمیسیون انرژی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ نماینده مردم مشهد و عضو هیئت رئیسه مجلس، سید علی ادیانی؛ نماینده مردم قائم شهر و نائب رئیس کمیسیون انرژی، سید مرتضی خاتمی؛ نماینده مردم زنجان و نائب رئیس کمیسیون بهداشت، علیرضا ابراهیمی؛ نماینده مردم آزادشهر و رامیان، محمدمهدی زاهدی؛ نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون آموزش مجلس، محسن کوهکن؛ نماینده مردم لنجان، علیرضا ابراهیمی؛ نماینده مردم گلستان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، سیامک مره صدق؛ نماینده کلیمیان و عضو کمیسیون بهداشت مجلس و حمیدرضا ترقی؛ عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در این شماره نماینده منتشر شده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 23 مرداد 1395، کد مطلب: 13950523000653:www. farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین