پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت به جای مولدسازی سرمایه‌ها درصدد فروش دارایی‌ها و املاک دولتی است تا از کسری بودجه در سال آینده جلوگیری کند، اما این امر به هیچ عنوان منطقی نیست.
شعارسال: محمود شکری، مولدسازی سرمایه‌های پنهان دولت و استفاده حداکثری از وجود آنان برای درآمدزایی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: فروش دارایی‌ها و املاک دولتی که دولت جزئیات آن را در لایحه بودجه ۹۹ آورده برای جبران کسری بودجه به هیچ عنوان منطقی نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس فروش اموال منقول و غیرمنقول دولتی را در حقیقت فروش سرمایه‌های کشور دانست و عنوان کرد: دولت می‌تواند با استفاده از دارایی‌هایی که در اختیار دارد سرمایه‌گذاری انجام دهد به این معنی که با مولدسازی آن به شیوه‌های مختلف قادر خواهد بود که درآمد بیشتری را جذب کند.

محمود شکری با بیان اینکه حوزه‌های درآمدی لایحه بودجه ۹۹ در کمیسیون تلفیق به دقت مورد بحث قرار می‌گیرد تصریح کرد: یکی از جمله مواردی که قرار شده توسط اعضاء کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد بحث درآمد فروش دارایی‌ها و املاک دولتی است که قرار شده کمیسیون برای آن یک طرح جایگزین معرفی کند.

وی تکیه بخش بزرگی از بودجه سالیانه بسیاری از کشور‌های دنیا به درآمد‌های مالیاتی و جلوگیری از بروز پدیده ضداقتصادی فرار مالیاتی در آن‌ها را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: باید سازوکار‌ها به گونه‌ای در کشورمان ایجاد شود که به جای فروش اموال دولتی به سمت تحقق صد در صدی درآمد‌های مالیاتی پیش برویم.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس اقدام دولت پس از فروش دارایی‌ها و املاک و هزینه‌کرد آن در راستای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای اجرای کامل و پلکانی طرح خروج تدریجی بودجه کشور از درآمد فروش نفت باید به چنین بخش‌هایی توجه بیشتری داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور که فشار زیادی به آحاد مردم جامعه وارد کرده است نیز اشاره کرد و بیان داشت: آن‌چه که در این میان برخلاف انتظار دشمنان اتفاق افتاده این است که مردم با تمام نارضایتی و گله‌مندی‌هایشان از متولیان امور همچنان پای آرمان‌ها و انقلاب خود ایستاده‌اند.

شکری انسجام و اتحاد روزافزون قوای مجریه، مقننه و قضائیه برای رفع مشکلات اقتصادی مردم را به ویژه در این برهه از زمان لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: از دولت انتظار داریم به وعده‌های خود به درستی عمل کرده و ارائه کمک‌ها و بسته‌های معیشتی به اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه را در اولویت برنامه‌هایش قرار دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 12 دی 1398 ، شماره خبر: 2172566 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین