پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲
معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور گفت: دانشمند‌ان ایرانی ‌تمامی کاتالیست‌ها را بومی‌سازی کردند و ‌دیگر نیازی به خارج نیست.

شعار سال: سورنا ستاری در آیین افتتاح فاز دوم پتروشیمی تخت‌جمشید با اشاره به اینکه تلاش بخش خصوصی در این منطقه بسیار مهم است، اظهار داشت: تفاوت‌هایی بین کارخانه و صنعت وجود دارد؛ اگر یک خط تولید به‌طور کامل از خارج وارد و احداث شود به آن کارخانه می‌گویند که در مقابل یک کارخانه نیازی به دانشگاه و دانشجو نیست؛ البته با ایجاد دانشگاه‌ها و هیئت‌های علمی قرار نیست در کشور ما کارخانه‌داری کنیم.

وی با بیان اینکه "خودمان می‌توانیم لایسنس تولید کنیم"، افزود: صنعت جایی است که در آن طراحی، ایجاد، احداث و نصب توسط نیروهای داخلی انجام می‌شود.

معاون‌ رئیس جمهور در تشریح اقتصاد نفتی گفت: اقتصاد نفتی به‌گونه‌ای است که همه چیز با پول حل می‌شود که این موضوع در کشورهای حاشیه به‌صورت زیادی نمایان است.

وی با تذکر اینکه تکنولوژی خریدنی نیست بلکه یادگرفتنی، و مانند درس است، گفت: ما باید برای تولید تکنولوژی وقت و انرژی بگذاریم و کار کنیم تا آن را به دست بیاوریم.

ستاری یادآور شد: ایران چهارمین تولیدکننده مهندس در دنیا‌ست، این شایسته نیست که تکنولوژی از خارج وارد شود و ما به خارج وابسته باشیم؛ اگر می‌خواهیم به اعداد بالا برسیم باید ببینیم چه دانشی در آن می‌نشیند، مسئله ما در کمیت و کیفیت آن است.

وی با تصریح به اینکه "نباید در صنعت پتروشیمی خام‌فروشی داشته باشیم" عنوان کرد: نگاه جدیدی باید در صنعت ایجاد شود و باید همانند امروز یک واحد ایجاد کنیم که تماماً توسط دانش و تکنولوژی داخلی ایجاد شده باشد.

معاون رئیس جمهور با تأکید به اینکه "باید از ترس‌ها عبور کنیم و به دانش و تکنولوژی جوانان و مهندسین داخلی تکیه کنیم" افزود: کاتالیست جزء اقلامی است که تحریم نمی‌شود؛ تقریباً تمامی کاتالیست‌ها بومی‌سازی شده و دیگر نیازی به خارج نیست.

وی با اعلام اینکه "از لحاظ مقام در شیمی جزء پنج کشور برتر جهان هستیم"، گفت: در بعضی شاخص‌های نیروی انسانی جزء 3 رتبه نخست جهان هستیم.

ستاری با بیان اینکه شرکت دانش‌بنیان باید به مرحله طراحی، پیاده‌سازی و اجرا برسد، گفت: خواسته ما از صنعت پتروشیمی همین حرکات است.

وی در ادامه راجع به هدف اقتصاد دانش‌بنیان گفت: هدف ما در اقتصاد دانش‌بنیان آن است که آدم‌ها در محوریت هستند؛ باید از اقتصاد پایه نفتی عبور کنیم و ساختار نفتی را کنار بگذاریم و به‌سمت اقتصاد دانش‌بنیان برویم.

ستاری نوآوری را بزرگترین موهبت الهی دانست و گفت: باید آن را رشد و پرورش داد تا صنعتی شکوفا ایجاد کنیم و جوانان ما با اعتماد به صنعت از نوآوری و تغییرات استقبال کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 24 دی  98، کد مطلب: 2181505: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین