پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
اقدام هدفمند جنگنده مجازی تروریست‌های آمریکایی، یعنی اینستاگرام در مسدود کردن حساب‌های کاربری و حذف پست‌ها و محتوای مربوط به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، آن هم در روز‌هایی که قرار بود رستاخیز میلیونی و تاریخی مردم ایران در تشییع پیکر سرداران مقاومت به گوش مردم دنیا برسد
شعار سال: اقدام هدفمند جنگنده مجازی تروریست‌های آمریکایی، یعنی اینستاگرام در مسدود کردن حساب‌های کاربری و حذف پست‌ها و محتوای مربوط به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، آن هم در روز‌هایی که قرار بود رستاخیز میلیونی و تاریخی مردم ایران در تشییع پیکر سرداران مقاومت به گوش مردم دنیا برسد، در کنار ترور فیزیکی آنها، خود نوعی ترور رسانه‌ای محسوب می‌شد که متأسفانه هنوز هم بعد از گذشت چندین روز گویی اصلاً اتفاقی رخ نداده و به راحتی تن به این حقارت داده‌ایم!

تیغ این شبکه ضد اجتماعی فیلم و عکس محور، فقط به پیکر چندین خبرگزاری و سایت معروف داخل کشورکشیده نشد، بلکه بسیاری از چهر‌های برجسته سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین چهره‌های هنری و ورزشی، خبر دادند که پست‌های آن‌ها درباره شهید سلیمانی چندین‌بار حذف شده است و در بعضی موارد صفحات شخصی آن‌ها نیز به‌طور کلی و با همه پست‌های آن از دسترس خارج شده است.

اما چند نکته دیگر در این‌باره خواندنی است:

به ادعای برخی افراد مثلاً قرار بود از طریق شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و توییتر و تلگرام، صدای ما به دنیا برسد، اما اکنون شاهد هستیم که با این ابزار مجازی غیربومی نه تنها به هموطن خود در داخل کشور نمی‌توانیم پیام تسلیت بفرستیم، بلکه حتی به فردی که یک متر با او فاصله داریم هم نمی‌توانیم یک عکس ساده بفرستیم! چون اربابان اینستاگرام تحریم کرده‌اند!

از طرفی شکی در این نیست که رساندن صدای مردم ایران به دنیا و ارتباطات بین‌الملل از بستر فضای مجازی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. همچنین بحثی نیست که باید بعضی از افراد داخل کشور مانند یک تکاور و به‌صورت مؤثر در این حوزه فعالیت کنند. از سوی دیگر بدیهی است که تأثیرات ما با هر مدل و شیوه‌ای، به‌دلیل مدیریت و حاکمیت موجود بر شبکه‌های اجتماعی خارجی، تأثیرات حداقلی و محدود است؛ بنابراین کار اساسی و اصولی که بار‌ها کارشناسان و رهبرانقلاب به آن اشاره کرده‌اند حاکمیت و مدیریت پیداکردن بر فضای مجازی با به‌کارگیری از نیروی نخبه و جوان است.

از این طریق است که می‌توانیم صدای مردم ایران را به دنیا برسانیم. علاوه بر این ائتلاف‌های سایبری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز از رهگذر این حاکمیت به دست خواهد آمد.

اگر واقعاًً جایگاه سردار سلیمانی در قلب مردم ایران است، چرا با شبکه‌ای که به محبوب دل‌های مردم ایران توهین می‌کند با مماشات رفتار شده و می‌شود؟ چرا در سال‌های اخیر با جبر بی‌تدبیری، ده‌ها میلیون مردم به سوی این سرباز سر تا پا صهیونیستی سوق داده شدند؟

این شبکه اجتماعی از ابتدای تولدش به‌دنبال ترویج فساد و بی‌بند و باری بوده و با بزرگ کردن افراد پوچ، جوامع را به انحطاط کشیده است، اکنون از ترس بزرگ شدن مردان واقعی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی صفحات و پست‌های مربوط به ایشان را حذف می‌کند!

همگان می‌دانند که اینستاگرام به‌دلیل انتشار گسترده تصاویر مبتذل و مستهجن و محتوای پورنوگرافی در واقع بیش از آنکه یک پیام‌رسان باشد، یک فحشارسان است. واقعاًً چه سیاستی در پشت‌پرده است که این تصاویر مبتذل به هیچ وجه خطرناک نیستند، اما عکس سرداری که محبوبیت آن فراملی بوده و نماد مبارزه با تروریسم است، خطرناک می‌شود؟

اگر اینستاگرام با یک عکس ساده این‌گونه برخورد می‌کند، چه تضمینی وجود دارد که میلیون‌ها محتوای ما را به درستی نشر دهد؟ جالب اینکه یکی از کاربران مدعی شده است که تنها لایک کرده، اما اکانت او بسته شده است! بر این اساس ما با کسانی طرف هستیم که حتی از لایک‌های ما هم می‌ترسند!

آمریکایی‌ها از عکس مظلومانه شهید سلیمانی و اظهار تسلیت و همدردی مردم ایران احساس خطر می‌کنند که نکند منافعشان به خطر بیفتد!، اما چگونه مسئولان ما از تصاویر و فیلم‌های مبتذل و مستهجن موجود در اینستاگرام و به‌طور کلی فضای مجازی فعلی نسبت به کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها احساس خطر نمی‌کنند؟

این اولین‌بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد و اینستاگرام، توییتر، تلگرام و... بار‌ها دشمنی خود را به‌صورت پیدا و پنهان با مردم ایران و اسلام نشان داده‌اند. آیا این ذلتی مضاعف نیست که به این ذلت‌ها باز هم ادامه دهیم؟ تا چه زمانی باید انگشت در گوش‌هایمان بگذاریم و چشم بر واقعیت‌ها ببندیم؟! قطعاً جوانان نخبه کشور توانایی دارند که اینستاگرام و ده برابر بهتر از اینستاگرام را تولید کنند! اما مسئولان به‌طور شفاف به مردم بگویند که حضور اینستاگرام در ایران برای چه افرادی منفعت مالی و غیرمالی دارد؟!

گزارش‌ها حکایت از این دارد که سگ زرد برادر شغال است یعنی توییتر نیز از غافله عقب نمانده است و حسابی قصد مبارزه با جریان مقاومت را دارد. یک‌بار دیگر یاد این سخن کم‌عمق وزیر ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی می‌افتیم که گفته بود: «دسترسی ایرانی‌ها به توییتر ضامن امنیت ملی است!»، حال باید پرسید که ضامن امنیت ملی ما یا آنها؟!

با این تفاسیر باید بگوییم که گردش آزاد اطلاعات و آزادی‌بیان جزو خزعبلاتی است که برای توجیه فعالیت ارتش نامرئی و مجازی ترامپ و نتانیاهو در گوش مردم سایر کشور‌ها خوانده می‌شود، اما چقدر این ادعا‌ها مضحک است، مانند همان تروریسمی که آمریکا در حال مبارزه با آن است!

باید قبول کرد که دیکتاتوری مجازی و رسانه‌ای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در دنیا لنگه ندارد. صد سال دیگر که بدویم به گرد پایشان هم نمی‌رسیم! وگرنه چه کسی جرأت دارد یکی از پرافتخارترین سرباز‌های تاریخ معاصر ایران و جهان را حذف کند؟ آن هم در عصر ارتباطات!
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ انتشار: 30 دی 1398، کدخبر: 180403 ، www.kayhan.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
بدیهی است که تأثیرات ما با هر مدل و شیوه‌ای، به‌دلیل مدیریت و حاکمیت موجود بر شبکه‌های اجتماعی خارجی، تأثیرات حداقلی و محدود است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین