پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افتتاح قطعه یک آزادراه تهران – شمال در دهه فجر، هزینه تمام شده این پروژه را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

شعار سال:رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افتتاح قطعه یک آزادراه تهران – شمال در دهه فجر، هزینه تمام شده این پروژه را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.


*** بهره برداری از قطعه یک آزادراه تهران – شمال به طول ۳۲ کیلومتر

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از آزادراه تهران – شمال» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زمان تحقق وعده‌های دولت در ارتباط با افتتاح طرح‌های عمرانی به ویژه قطعه یک آزادراه تهران – شمال فرا رسیده است، اظهار داشت:

در بازدیدی که خرداد ماه امسال از این آزادراه داشتیم، اعلام کردیم که سال جاری قطعه یک را به بهره‌برداری می‌رسانیم که این وعده در حال محقق شدن است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: همکاران عملیاتی ما در بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی، علی‌رغم سختی‌هایی که دشمنان ایجاد کرده بودند تا پروژه‌های عمرانی متوقف شود، توانستند این پروژه را به پایان برسانند و به زودی شاهد افتتاح آن در دهه فجر خواهیم بود.

وی در خصوص قطعه دو آزادراه تهران – شمال، گفت: در صدد هستیم تا قطعه دو آزادراه تهران – شمال را تا اواخر سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

نوبخت با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران – شمال به طول ۳۲ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد، افزود:

این میزان محور، بدون احتساب جاده‌ای است که قطعه یک را به جاده قدیم چالوس متصل می‌کند ضمن اینکه ۱۷ کیلومتر از این محور، تونل و پل است، مسیر تهران – چالوس را یک ساعت و نیم کوتاه کرده و مسافران می‌توانند به جای تردد سه ساعته، یک ساعت و نیمه به چالوس برسند.

*** نرخ عوارض قطعه یک آزادراه تهران – شمال

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تا تابستان ۹۳ این پروژه تنها ۱۷ درصد پیشرفت داشت، یادآور شد:

با این حال، عمده عملیات راهسازی قطعه یک آزادراه تهران – شمال ظرف ۶ ماه اخیر انجام شده است. ما وظیفه داریم که مسیرهای دسترسی مسافران به شهرهای شمالی را تسهیل کنیم. همزمان دو محور هراز و فیروزکوه نیز برای دسترسی به استان‌های شمالی وجود دارد اما این قطعه، راه و زمان را کوتاه‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال ۲۲ کیلومتر است که تا سال آینده محور غربی و تونل‌ها را احداث می‌کنیم.

نوبخت هزینه تمام شده ساخت قطعه یک را بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان معادل یک میلیارد دلار دانست و گفت:

۸۵ میلیارد دلار نیز برای اتصال قطعه ۴ به ۳ اختصاص داده‌ایم چرا که قطعه ۴ زیر بار ترافیک بوده و در حال بهره‌برداری است.

وی در خصوص نرخ عوارض قطعه یک آزادراه تهران – شمال، بیان کرد:

دولت نگاه ویژه‌ای برای تأمین مالی این پروژه دارد و کارگروه تعیین نرخ عوارض تشکیل شده است.

*** خسارات سه استان سیل‌زده

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه شرکت‌های ایرانی قطعه یک را احداث کرده‌اند و منابع آن کاملاً داخلی بود، افزود:

قرار است ادامه آزادراه همت – کرج نیز در سال جاری و پس از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران – شمال به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص خسارات سه استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در سیلاب اخیر، گفت:

قرار است فردا سفری به این سه استان داشته و از نزدیک، خسارات وارد شده را بررسی کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان، اظهار داشت:

۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بر اثر سیلاب اخیر آسیب دیده‌اند که دولت ۱,۸۰۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی و تسهیلات بانکی برای جبران این خسارات در نظر گرفته است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع،تاریخ انتشار:1بهمن1398،کد خبر:156610،sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
اصولا فرآیند افتتاح تو ایران فرآیند قرنی هست فک کنم خخخخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین