پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۰۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
عبدالرحمن شاه‌حسینی،رئیس پیشین کمیته انضباطی فوتبال، درباره شرایطی که این تصمیم برای تیم ملی فوتبال ایران به وجود می‌آورد هم گفت: بازی‌های تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به‌زودی آغاز می‌شود و دربیشتر بازی‌ها هم میزبان حریفان خودش خواهد بود.

شعار سال:رئیس پیشین کمیته انضباطی فوتبال، درباره شرایطی که این تصمیم برای تیم ملی فوتبال ایران به وجود می‌آورد هم گفت: بازی‌های تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به‌زودی آغاز می‌شود و دربیشتر بازی‌ها هم میزبان حریفان خودش خواهد بود.

عبدالرحمن شاه‌حسینی، رئیس اسبق کمیته انضباطی فوتبال ایران درباره تصمیم ناعادلانه AFC علیه فوتبال ایران گفت: این تصمیم دلایل مختلفی دارد. اولیم دلیل و مهم‌ترین دلیل آن‌هم، ضعف و ناتوانی حلقه اول مدیران فوتبال ایران در ابعاد داخلی و بین‌المللی است. دومین نکته عناد و دشمنی مراجع بین‌المللی فوتبال، با ایران طی سال‌های اخیر است. سومین دلیل آن‌هم نفوذ غیرمتعارف بعضی از کشور‌های عربی در تشکیلات AFC است. در آخر هم، نداشتن کرسی‌های مؤثر در AFC و فیفا دیگر دلیلی است که فوتبال ما از آن ضربه می‌خورد. افراد کار بلد خانه‌نشین هستند و افرادی که توانایی انجام کاری را ندارند در آسیا پست گرفته‌اند.

او در ادامه گفت: البته خودم آن‌هم با تصمیمات اشتباه این اجازه را به‌ای اف سی این دادیم تا چنین تصمیمی اتخاذ کند. در ماه‌های گذشته، به خاطر بعضی اتفاقات رخ‌داده در کشور، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، بعضی از بازی‌ها را به لحاظ مسائل امنیتی تعطیل کردند. این ضعف بزرگ مدیریتی فوتبال ما بود که بهانه‌ای به مراجع بین‌المللی داد. درصورتی‌که اگر همان زمان هم مسابقات انجام می‌شد، هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد و مسابقات درنهایت امنیت برگزار می‌شد.

رئیس پیشین کمیته انضباطی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که اگر ایران، این تصمیم AFC را نپذیرید با چه مجازاتی روبه‌رو می‌شود؟ گفت: کد‌های انضباطی AFC و فیفا، تنبیهاتی را برای افراد و نهاد‌هایی که از قوانین سرپیچی می‌کنند در نظر می‌گیرد، که شامل جریمه نقدی و محرومیت و یا سایر تصمیمات انضباطی است. باوجود همه این مواردی که به آن اشاره شد، عدم پذیرش این رأی ظالمانه می‌تواند برای فوتبال ما مفید باشد. ما با تن ندادن به این رأی، به شأن، قداست و امنیت کشورمان تأکید می‌کنیم. با این کار به مراجع بین‌المللی هم نشان می‌دهیم رأی صادره شده علیه فوتبال ما، منطبق با واقعیت کشور ایران نیست.

او در ادامه گفت: متأسفانه درگذشته شاهد بودیم که کشور عربستان به‌واسطه نفوذی که در‌ ای اف سی دارد توانست مسئولان این کنفدراسیون را مجاب کند که بازی‌های تیم‌های این کشور برابر تیم‌های ایرانی در کشوری ثالث برگزار شود. درحالی‌که همان زمان، تیم‌های دیگر کشور‌ها راهی ایران می‌شدند و در آرامش بازی‌های خودشان را انجام می‌دادند. این دلیل خوبی است که ثابت کنیم، امنیت در کشور ایران وجود دارد، اما این نفوذ کشور‌های عربی در‌ای اف سی است که باعث شده تا چنین تصمیماتی علیه ایران گرفته شود. کشور‌های عربی از حضور پرشمار هواداران ایرانی در استادیوم‌ها ترس دارند علاقه‌ای هم ندارند که برابر این میزان از هوادار به میدان بروند. تیم‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس تماشاگر زیادی ندارند و در هر کشوری بازی کنند ضربه‌ای از این بابت نمی‌خورند. این تیم‌های ایرانی هستند که از نداشتن هواداران خودشان دچار مشکل می‌شوند.

شاه‌حسینی درباره ایرادی که در این تصمیم‌ای اف سی وجود دارد گفت: فوتبال ایران درگذشته میزبان بازی‌های بین‌المللی زیادی بوده و همه تیم‌هایی که در کشور ایران مسابقاتی برگزار کرده‌اند هم از میزبانی ایران تعریف کرده‌اند؛ هم به امنیت کشور ایران اشاره‌کرده‌اند. ضمن اینکه هیچ تناسبی بین تصمیم‌ای اف سی و تخلفی که مدنظر است وجود ندارد. اتفاق عجیبی در فوتبال ایران رخ نداده که باعث شود‌ای اف سی و یا فیفا چنین تصمیمی برای فوتبال ایران بگیرد. این نشان از آن دارد که‌ای اف سی تحت تأثیر کشور‌های عربی چنین تصمیمی گرفته است.

او در ادامه گفت: خیلی از کشور‌های منطقه مثل عربستان و عراق، درگیر جنگ هستند. چرا‌ای اف سی در آن کشور‌ها مسابقه برگزار می‌کند؟ اگر قرار است که بازی‌های بین‌المللی در ایران برگزار نشود، در عربستان هم نباید برگزار شود.

شاه‌حسینی درباره اقدامات فوتبال ایران علیه این رأی AFC هم گفت: وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال ایران، سازمان لیگ و همچنین باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان، باید صورت‌جلسه‌ای را تنظیم کنند و در آن موضع اصلی خودشان در برابر این تصمیم مشخص و آن را در اختیار‌ای اف سی قرار دهند. ضمن اینکه از کنفدراسیون فوتبال آسیا هم بخواهند که هرچه سریع‌تر این تصمیمی که علیه فوتبال ایران گرفته است را کنسل کند.

او در ادامه گفت: فوتبال ایران در کنار این نامه‌ای که به‌ای اف سی می‌فرستد، باید یک تقاضای فرجام‌خواهی فوری هم به فیفا ارائه دهیم و در آن درخواست کنیم که تصمیم‌ای اف سی را باطل اعلام کند.

رئیس پیشین کمیته انضباطی فوتبال، درباره شرایطی که این تصمیم برای تیم ملی فوتبال ایران به وجود می‌آورد هم گفت: بازی‌های تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به‌زودی آغاز می‌شود و دربیشتر بازی‌ها هم میزبان حریفان خودش خواهد بود. پذیرش این تصمیم‌ ای اف سی، باعث می‌شود که تصمیمات مشابهی گرفته شود و تیم ملی فوتبال ایران هم نتواند میزبان بازی‌های خودش باشد. برخی مواقع پذیرش جریمه فیفا و‌ ای‌اف‌سی بهتر از تن دادن به ذلت و احکام ظالمانه است. مشکلات امروز فوتبال ایران فراتر از رنگ‌ها است و همه افراد و باشگاه‌ها باید دست‌به‌دست هم بدهند و اجازه ندهند این تصمیم ظالمانه‌ ای اف سی، اجرایی شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پارسینه،تاریخ انتشار:2بهمن1398،کد خبر:592875،www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین