پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: با پیگیری‌های وزارت بهداشت میزان بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها تا هفته آینده تسویه می‌شود.

شعار سال:وزیر بهداشت گفت: با پیگیری‌های وزارت بهداشت میزان بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها تا هفته آینده تسویه می‌شود.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی دیروز در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در کاشان، میزان بدهی سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با پیگیری‌های این وزارتخانه میزان بدهی به ۵ هزار میلیارد تومان رسیده و تا هفته آینده هم سه هزار میلیارد دیگر از بدهی تامین اجتماعی تسویه می‌شود.

سعید نمکی افزود: با پرداخت ۶۰ درصد از صورت حساب‌های بیمارستان در آخر هر ماه، پرداخت دیون معوقه سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال تسویه خواهد شد.

او گفت: با وجود فشار‌ها و تحریم ها، میزان کمبود دارو در کشور به یک سوم پارسال رسیده و تمام مواد اولیه تولید دارو‌ها همچنین نیاز دارویی تا تیر و مرداد سال آینده تامین است.

سعید نمکی افزود: همچنین طرح نسخه پیچی الکترونیکی تا پایان امسال در کشور راه اندازی می‌شود که با عملیاتی شدن این طرح از مصرف بی رویه دارو در کشور جلوگیری می‌شود.

او، زیرساخت‌های لازم برای نسخه پیچی الکترونیک را در داروخانه‌ها در حال فراهم شدن دانست و گفت: طبق زمان بندی، این اقدام در داروخانه‌ها تا آخر امسال تکمیل می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در خصوص اعلام شیر‌های آلوده در یکی از برنامه‌های رسانه ملی گفت: در جنگ اقتصادی کنونی زمین زدن صنعت مواد غذایی کشور هدف قرار گرفته و فردی در گفتگویی غیرکارشناسی این موضوع را مطرح کرده در حالی که خلاف آن است و در نمونه برداری‌هایی از صنعت شیر و لبنیات آفلاتوکسین در همه موارد کمتر از حد زیان‌آور و به میزان مجاز بوده است و هیچ خطری شهروندان را تهدید نمی‌کند و مصرف کنندگان می‌توانند با اطمینان کامل از سلامت شیر، انواع لبنیات را سبد غذایی خود قرار دهند.

سعید نمکی، ایران را از تولیدکنندگان پیشتاز در صنعت لبنیات معرفی کرد و افزود: در این حوزه علاوه بر تامین داخل، محصولات لبنی کشور علاوه بر کشور‌های همجوار به اروپا هم صادر می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین انسولین مورد نیاز کشور را تامین شده دانست و گفت: امسال انسولین در داخل ۳۰ درصد بیشتر از پارسال وارد شده است و تنها یک نوع آن که انسولین پن بوده با کمبود‌هایی مواجه شد.

سعید نمکی، طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را از طرح‌های جدید و موفق در زمینه جامعه محور و نظام سلامت کشور معرفی کرد و افزود: اکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان، قزوین و کاشان پایلوت این طرح با مشارکت ۲۰ میلیون نفر در کشور انتخاب و اجرای آن حدود دو ماهی که آغاز شده است.

او گفت: در این طرح باهدف سپردن مراقبت‌های بهداشتی افراد خانواده به خود آنها، از درون خانواده ها، یک نفر که از دانش، هوش، توانمندی و مهارت کافی برخوردار است به عنوان سفیر سلامت انتخاب و با فراگیری آموزش‌های لازم در ارتباط با سلامت خود و خانواده، افراد خانواده را تحت مراقت بهداشتی قرار می‌دهد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:3بهمن1398،کد خبر:7219662،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
سازمان تامین اجتماعی در حال ورشکستگی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین