پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
دولت مالزی با اعلام اینکه این کشور سطل زباله کشور‌های غربی نیست، بیش از ۱۵۰ کانتینر زباله پلاستیکی را به کشورهای غربی مبدا بازگردانده است.

شعارسال: دولت مالزی اعلام کرده است طی ۳ ماه گذشته ۱۵۰ کانتینر زباله پلاستیکی را به ۱۳ کشور مبدا این زباله‌ها باز پس فرستاده است.

یئوبی یین، وزیر محیط زیست مالزی با اعلام این خبر گفت کشور‌های تولید کننده زباله پلاستیکی باید خواب تبدیل شدن مالزی به یک سطل آشغال جهانی را ببینند.

به گفته او، از سه ماه گذشته ۱۵۰ کانتینر زباله به کشور‌های تولید کننده باز پس فرستاده شده اند که بیشترین آن با ۴۳ کانتینر متعلق به فرانسه است. همچنین ۴۲ کانتینر به انگلیس، ۱۷ کانتینر به آمریکا، ۱۱ کانتینر به کانادا، ۱۰ مورد به اسپانیا و مابقی به هنگ کنگ، ژاپن، سنگاپور، پرتغال، چین، بنگلادش، سریلانکا و لیتوانی برگردانده شده اند. وی پیش‌بینی کرد ۱۱۰ کانتینر دیگر نیز تا اواسط سال جاری میلادی باز پس فرستاده می‌شود.

این مقام مالزیایی تاکید کرد دولت حتی کمترین هزینه‌ای برای بازپس فرستادن آن‌ها متحمل نشده است و همه مخارج باز پس فرستادن آن‌ها متعلق به شرکت‌های حمل ونقل است.

یین اعلام کرد به منظور جلوگیری از قاچاق زباله‌های پلاستیکی تاکنون بیش از ۲۰۰ مرکز بازیافت غیرقانونی منهدم و بسته شده است.

پس از آنکه چین در سال ۲۰۱۸ واردات زباله‌های پلاستیکی را ممنوع اعلام کرد کشور‌های جنوب شرق آسیا به مقصد اصلی کانتینر‌های زباله‌های پلاستیکی کشور‌های غربی تبدیل شده است. این در حالی است که مالزی و برخی دیگر از کشور‌های در حال توسعه این منطقه، از دریافت کانتینر‌های زباله خودداری می‌کنند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 30دی1398، کدخبر: 7215755: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
دمش گرم خوب کاری کرده خودشون زباله های خودشونو نابود کنن اصلا چرا فرستادن مالزی ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین