پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۸۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
کارگران واحد تعمیرات پتروشیمی اروند که تعداد آنان حدود 800 نفر اعلام شده، به نحوه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و عدم تفکیک بین کارگران عادی و فنی در این شرکت و همچنین کسر چندین قسط وام و بیمه تکمیلی بصورت یکجا معترض بوده و از روز گذشته دست از کار کشیدند.

شعارسال: کارگران واحد تعمیرات پتروشیمی اروند که تعداد آنان حدود 800 نفر اعلام شده، به نحوه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این شرکت و همچنین کسر چندین قسط وام و بیمه تکمیلی بصورت یکجا معترض بوده و از روز گذشته دست از کار کشیدند. این کارگران گفتند: طرح طبقه‌بندی مشاغل بدون حضور نماینده کارگری انجام شد و به‌درستی مدارک تحصیلی و سابقه نفرات و حق تخصص آنان در پتروشیمی اروند لحاظ نشده است.

آنان می‌گویند: به‌عنوان مثال، در اجرای این طرح، میان یک جوشکار یا مکانیک که کارگر فنی محسوب می‌شوند با یک کارگر خدماتی ساده فرقی در نظر گرفته نشده، در حالیکه در دیگر شرکت‌های همجوار و زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس، نفرات فنی ، حق تخصص دریافت می‌کنند ولی در پتروشیمی اروند، این حق به نیروهای فنی پرداخت نشده است. کارگران اذعان می‌کنند علیرغم قول مساعد مدیرعامل شرکت مبنی بر در نظر گرفتن حق تخصص کارگران فنی به‌صورت لحاظ کردن آیتمی خاص در حقوق آنان، متأسفانه تا این لحظه این وعده عملی نشده است.

کارگران مذکور معتقدند با توجه به دلخوری کارگران فنی که نقش کلیدی در بهره‌وری و تولید شرکت دارند، بهتر است هرچه سریع‌تر مدیران پتروشیمی اروند برای روحیه بخشیدن به آنان، نسبت به اجرای دقیق و منطقی طرح طبقه‌بندی مشاغل بر اساس تخصص افراد، اقدام کنند. این کارگران همچنین به کسر اقساط وام که از دو قسط به بالا متغییر بوده و همچنین کسر دو قسط بیمه تکمیلی در فیش حقوقی خود در ماه جاری، معترض بوده و خواهان تجدید نظر در این خصوص هستند.

کارگران واحد تعمیرات پتروشیمی اروند دست از کار کشیدند

لازم به ذکر است که برخی رسانه‌های محلی روزگذشته به نقل از روابط‌عمومی پتروشیمی اروند، کسر بیش از دو قسط وام را تکذیب کردند، ولی برخی کارگران با ارسال تصویر فیش حقوقی خود، این ادعا را فاقد صداقت دانستند.

اطلاعات تکمیلی برای بهره بردای بیشتر از خبر: 

*** بیست پنجم مهرماه ۱۳۹۴ و تجمع ۷۰۰ نفر از کارگران شرکت پتروشیمی اروند: هفتصد نفر از کارگران پتروشیمی اروند در پی خلف وعده مدیرعامل این مجتمع مبنی بر پرداخت ماهب التفاوت ۳۰ درصد حقوق مبنای کارگران این مجتمع از حضور در محل کار خود امتناع کردند. یکی از این کارگران بیان داشت که در جلسه‌ای که روز ۲۰ مهرماه نمایندگان کارگران با گروهی از مقامات مسئول از جمله رئیس مجتمع و کار‌شناسان این اداره برگزار شد، مدیرعامل پتروشیمی که در تهران به سر می‌برد موافقت خود را جهت پرداخت مابه التفاوت ۳۰ درصد افزای حقوق مبنا (سایر مزایا) به صورت تلفنی به کارگران اعلام کرد. ظاهرا مدیرعامل پس از بازگشت از سفرش منکر موافقت اخیر خود در خصوص افزایش مزایای نوبت شب کاری، طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش مزایای جانبی شده است و به همین دلیل نیز کارگران از حضور در محل کار خودداری کردند.

*** پانزدهم مهرماه ۱۳۹۵ ،جمعی از نیروهای پیمانكاری پتروشیمی اروند، پرداخت مزایای خود را خواستار شدند.حدود ۴۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت پتروشیمی اروند روز پنجشنبه با اعتراض به آنچه کسر حقوق و مزایای خود می‌نامیدند، پرداخت این حقوق و مزایا را از مسئولان شرکت خواستار شدند. ابراهیم چگینی مدیر روابط عمومی مجتمع پتروشیمی اروند در این خصوص بیان داشت که حدود یکسال است که گزینه‌ای به نام ترمیم مزایا به اشتباه حدود ۱۰ برابر حق واقعی، به کارگران این شرکت پرداخت می‌شده که با بر سر کار آمدن پیمانکار جدید، این گزینه اصلاح شده است. مسئولان در این خصوص با نمایندگان کارگران صحبت کردند و در توجیه آن‌ها سعی کردند، ولی این نیرو‌ها همچنان بر نظر خود پافشاری می‌کنند.

*** بیست تیرماه ۱۳۹۸ شاهد تجمع مجدد کارگران در پتروشیمی اروند بودیم. کارگران مدعی هستند که از سال گذشته و علیرغم اتمام قرارداد شرکت اکشن، تا کنون مطالبات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند. یکی از این کارگران بیان کرد: نزدیک به ۵ ماه از اتمام قرارداد شرکت مذکور می‌گذرد، اما تاکنون مطالبات حقوقی ما از جمله: عیدی، سنوات، مرخصی اضافه و ... پرداخت نشده و پیگیری‌های کارگران نیز تا کنون نتیجه‌ای در بر نداشته است. این کارگران از مسئولین اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و همچنین شرکت پتروشیمی اروند خواستند تا با فشار به پیمانکار، حقوق آنان را اعاده نمایند. نشان زاده مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند، در پاسخ به رسانه گفت: مطالبات مذکور مربوط به سنوات کارگران از شرکت اکشن است که با توجه به وضعیت ارائه صورت وضعیت ها، در هفته آینده پرداخت می‌شود. این کارگران که اکثرا بالای ده سال سابقه کار دارند، هم اینک با شرکت رامپکو در پتروشیمی اروند مشغول به کار هستند، ولی مطالبات آنان توسط شرکت اکشن مربوط به سال ۹۷ پرداخت نشده است.

*** ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ و دومین روز اعتصاب کارگران پتروشیمی اروند و گرفته شدن کارت تردد کارگران توسط حراست:ادعا می شود که کارت‌های تردد پرسنل شرکت رامپکو (تعمیرات) و بسته بندی، توسط حراست شرکت پتروشیمی اروند از کارگران گرفته شد.کارگران بخش‌های تعمیرات و خدمات در اعتراض به تبدیل قراردادشان به قرارداد حجمی از اسفند ۱۳۹۸، از روز گذشته دست به تجمع در مقابل ساختمان مرکزی این شرکت زده اند. کارگران خواهان ورود اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و همچنین فرماندار شهرستان بندر ماهشهر بعنوان رئیس کمیسیون کارگری شهرستان، به این مسئله بوده و در مقابل ،مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند،، ضمن تایید تبدیل قراردادها به حجمی، اطمینان داده بود که هیچ کارگری بیکار نخواهد شد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 7بهمن1398، کدخبر: 864931: www.ilna.news / سایر منابع .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
0
بهترین کار ممکن رو کردن باید این مدیران و مسئولا یاد بگیرن که اگه پولی ندن کاری ام در کار نیست همه باید هم صدا این کارو بکنیم تا متوجه بشن والا بسه دیگه انقد مفتی کار کردیم خوردن بردن دزدیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین