پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
در فاصله ۵ ماه مانده به شروع بازی‌های المپیک بررسی وضعیت کسب سهمیه‌های ما و نمایندگان رژیم صهیونیستی مشخص می‌کند تاکنون در هیچ رشته مشترکی ورزشکار سهمیه‌دار نداریم و از این پس نیز احتمال کسب سهمیه مشترک در رشته‌های بخت مدال بسیار کم است.

شعارسال:المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ۳ مرداد ۹۹ آغاز خواهد شد و در برخی محافل اخباری نقل می‌شود مبنی بر اینکه اگر در رقابت‌های انتخابی المپیک و یا خود المپیک ورزشکاری از کاروان ایران با حریفی از رژیم صهیونیستی مسابقه ندهد کل ورزش ایران را تعلیق می‌کنند.

حکمی که گفته می‌شود کمیته جهانی المپیک آن را نوشته و به دست مسئولان ورزش کشورمان در کمیته ملی المپیک ایران داده است. این شائبه پس از دیدار اخیر صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک کشورمان و سلطانی فر وزیر ورزش با «باخ» رئیس‌کمیته بین‌المللی المپیک قوت گرفته اما تایید یا تکذیب نشده است! البته سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی تغییر نکرده و ایران هرگز رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نشناخته و نمی‌شناسد.
از زمانی که این بحث به راه افتاده موجی از نگرانی بوجود آمد که مبادا ورزشکاران ایرانی در المپیک با نمایندگان رژیم صهیونیستی برخورد کنند اما بررسی زوایای مختلف ماجرا نشان می‌دهد بزرگنمایی صورت گرفته است!
در فاصله ۵ ماه مانده به شروع بازی‌های المپیک بررسی وضعیت کسب سهمیه‌های ما و نمایندگان رژیم صهیونیستی مشخص می‌کند تاکنون در هیچ رشته مشترکی ورزشکار سهمیه دار نداریم و از این پس نیز احتمال کسب سهمیه مشترک در رشته‌های بخت مدال بسیار کم و چیزی نزدیک به صفر است.
برای مثال در کشتی که تیم‌های فرنگی و آزاد کشورمان بیشترین بخت کسب مدال در المپیک را دارند فعلا سهمیه رژیم صهیونیستی صفر است! با توجه به اینکه در رقابت‌های پیش رو برای کسب سهمیه اروپا در هر وزن، تنها ۲ سهمیه به ورزشکاران هر وزن تعلق می‌گیرد این احتمال قوی‌تر هم می‌شود که هیچ ورزشکاری از آن رژیم موفق به کسب سهمیه نشود.
به تازگی درباره وزن ۸۶ کیلوگرم که حسن یزدانی بخت اول کسب مدال طلای المپیک است گفته شده رژیم صهیونیستی با به خدمت‌گیری یک کشتی‌گیر روس خطر جدی برای حسن یزدانی بوجود خواهد آورد در حالی که یوری کلاشنیکف نماینده رژیم صهیونیستی در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ که انتخابی المپیک هم محسوب می‌شد بود، در دور اول به دلیل عدم حضور کشتی‌گیر لبنانی به دور دوم رسید و در دور بعد در جمع ۱۶ کشتی‌گیر به نماینده سوییس خورد و ۱۰ بر صفر مغلوبش شد! وقتی کشتی‌گیری به حریفی گمنام از سوئیس بدون گرفتن حتی یک امتیاز می‌بازد چطور می‌خواهد سهمیه المپیک بگیرد و خطری جدی برای حسن یزدانی محسوب شود؟
علاوه‌بر این مسایل بررسی تعداد و رشته‌هایی که رژیم صهیونیستی توانسته در آنها سهمیه کسب کند بیش از پیش این اطمینان را ایجاد می‌کند که حداقل تاکنون هیچ خطری کاروان و مجموعه ورزش کشورمان را از حیث رویارویی تهدید نمی‌کند. رژیم صهیونیستی تاکنون توانسته ۵۴ سهمیه کسب کند که ۳۵ سهمیه مردان و ۱۶ سهمیه زنان است.


سهمیه‌های متفاوتی که کسب شده است
رشته‌هایی که صهیونیست‌ها تاکنون سهمیه المپیک کسب کرده‌اند عبارتند از بیسبال، دوومیدانی در ماده‌های ماراتن، ۱۰۰۰ و ۵۰۰۰ هزار متر‌، دوچرخه‌سواری سرعت و تایم تریل در بخش بانوان، سوارکاری، ژیمناستیک، قایقرانی بادبانی، سهمیه تیراندازی ۱۰ متر اهداف پروازی مردان، موج سواری بانوان، شنا است که ما در این رشته‌ها یا نماینده‌ای نداریم و یا سهمیه‌ای کسب نکرده‌ایم.
از طرف دیگر ایران تاکنون ۴۱ سهمیه دارد که ۱۲ سهمیه برای والیبال مردان، ۱۲ سهمیه برای بسکتبال مردان، تیراندازی با کمان (یک سهمیه)، کشتی آزاد (۳ سهمیه)، کشتی فرنگی (۲ سهمیه)، دوومیدانی مردان(۲ سهمیه در دوی ۱۰۰ متر و پرتاب دیسک)، دوچرخه‌سواری (یک سهمیه در بخش جاده)، تیراندازی (۶ سهمیه مردان و زنان) و تکواندو (۲ سهمیه). ضمن اینکه در رشته‌هایی مانند وزنه برداری و کاراته که ما بیشترین بخت کسب مدال در آنها را داریم این رژیم هیچ نماینده‌ای ندارد.
این بررسی سطحی مشخص می‌کند شاید تاکنون هر کارشناسی در این باره اظهار نظر کرده تنها بر اساس شنیده‌هایش بوده یا هرگز جدول کسب سهمیه و یا رشته‌های سهمیه کسب شده از سوی ایران و رژیم صهیونیستی را ندیده است.
موضوع دیگری که این روزها ذهن اهالی ورزش را مشوّش کرده این است که رژیم صهیونیستی با گرفتن تابعیت برای ورزشکاران روس و دیگر کشورهای صاحب سبک به دنبال جذب و درنهایت ضربه زدن به ایران در عرصه ورزش است! در حالی که بررسی اصلیت این قبیل ورزشکاران مشخص می‌کند که آنها یهودی الاصل بوده و رژیم اشغالگر قدس را محل مناسبی برای نشان دادن خود می‌بینند، وگرنه یک قهرمان مطرح که می‌تواند با پرچم کشورش برای ملت خودش افتخار آفرینی کند حاضر به دریافت تابعیت رژیمی مانند رژیم صهیونیستی نمی‌شود.


تلاش برای تغییر تابعیت برخی ورزشکاران
شواهد و قرائن نشان می‌دهد جریانی خاص در ورزش که ریشه‌شان در خارج از کشور است، تلاش دارد این موضوع دروغ را برجسته کند تا جامعه ورزش را نگران کند. یکی از اهداف آنها از این کار آن است که روی ذهن و روان برخی ورزشکاران کار کنند تا آنها تابعیت کشور دیگری را قبول کنند. این اتفاق در چند ماه اخیر در رشته‌ای چون تکواندو رخ داده است.
در این میان مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید پاسخگو باشند که چرا از همان روز اول که این موضوع مطرح شد نیامدند واقعیت‌ها را برای اهالی ورزش بگویند، اگر از همان روز نخست تمام ابعاد ماجرا گفته می‌شد آیا نگرانی فعلی در میان اهالی ورزش بوجود می‌آمد؟! عجیب آنکه تا همین امروز هم هیچکدام از مسئولان ورزش درباره این موضوع
اظهار نظر نکرده‌اند!

شعار سال، با اندکی تلخیص  و اضافات برگرفته از  روزنامه کیهان ، تاریخ انتشار:12 بهمن 1398، کدخبر: www.kayhan.ir،181078

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
اگر این اتفاق بیفته برنامه چیه باید بشنیم نگاه کنیم چه بلای سرنماینده هامون میاد>؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین