پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
اردبیل در سال 1372 به‌عنوان یک استان شناخته شد. در آن مقطع زمانی قرار بود این موضوع موجب جهش توسعه استان شود اما در واقع طعم تلخ محرومیت این استان که برخی تعبیر ناتنی بر آن نهاده‌اند همچنان لمس می‌شود.
شعارسال: طعم محرومیت اردبیل ۲۶ سال بعد از استان شدن همچنان زیردندان است، خلأیی که مسئول ارشد فعلی این استان چاره کار آن را در ترمیم زیرساخت‌ها می‌داند.
 
 اردبیل در سال 1372 به‌عنوان یک استان شناخته شد. در آن مقطع زمانی قرار بود این موضوع موجب جهش توسعه استان شود اما در واقع طعم تلخ محرومیت این استان که برخی تعبیر ناتنی بر آن نهاده‌اند همچنان لمس می‌شود.
 
عمده معضلی که هر کارشناس و مسئولی به‌عنوان مانع توسعه این استان قلمداد می‌کند، ضعف برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و دفاع از حقوق حقه استان در سطح ملی است.
 
در پاسخ به آخرین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته استان و سیاست‌گذاری‌ها جهت توسعه استاندار اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تلاش ما تقویت زیرساخت‌ها است.
 
اکبر بهنام‌جو معتقد است هر توسعه نیازمند بهبود زیرساخت‌ها و امکانات پایه است و به همین دلیل در چند محور این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.
 
احداث سالانه 50 کیلومتر بزرگراه در اردبیل
 
وی در پاسخ به دغدغه همیشگی ضعف زیرساخت راه در اردبیل رئیس شورای برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: ما محور نخست توسعه استان را گردشگری قرار دادیم و برای توسعه راه‌ها برنامه ویژه از سال جاری آغاز شده است.
 
بهنام‌جو تاکید کرد: از جمله تکمیل راه آهن اردبیل- میانه است که می‌تواند سفرهای ارزان و ایمن برای گردشگران و مسافران رقم بزند.
 
وی افزود: علاوه بر این محورهای مواصلاتی با ضعف اساسی روبه‌رو است و لازم بود بزرگراه‌ها توسعه یابد به همین دلیل احداث سالانه 50 کیلومتر بزرگراه در اردبیل در دستور کار است.
 
رئیس شورای تامین استان اردبیل گفت: این موضوع منجر به ارتقا ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات منجر می‌شود و مطالبه مردم در این رابطه پاسخ داده خواهد شد.
 
احداث هتل‌های 5 ستاره مطابق استانداردهای جهانی
 
بهنام‌جو همچنین با اشاره به قابلیت‌های استان در بخش گردشگری گفت: برای رونق گردشگری به‌ویژه در زمستان لازم است مراکز اقامتی رونق یابد.
 
وی گفت: از جمله احداث هتل‌های 5 ستاره در دستور کار قرار گرفته و در خود اردبیل هتل 5 ستاره با 200 اتاق مطابق طرح اولیه پیش‌بینی شده است.
 
استاندار اردبیل گفت: به اضافه آب‌های گرم معدنی و قابلیت‌های ورزشی در استان و همچنین با احداث 3 پیست اسکی در اردبیل و اجرای تاسیسات در پیرامون دریاچه گیلارلو گرمی به‌زودی شاهد تحول قابل توجهی در گردشگری اردبیل به‌عنوان محور نخست توسعه استان خواهیم بود.
 
وی به برنامه‌ریزی توسعه گردشگری اردبیل از شمال استان و از بیله‌سوار و پارس‌آباد تا خلخال اشاره کرد و افزود: برای اغلب پروژه‌های سرمایه‌گذاری تسهیلات بانکی قابل توجهی اختصاص یافته است.
 
فضاهای فرهنگی در شان هنرمندان استان نیست
 
استاندار اردبیل همچنین در مورد برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای توسعه فرهنگی استان گفت: اقدام ما بهبود زیرساخت‌ها بود چرا که هنرمندان احتیاج به زیرساخت مناسب دارند.
 
رئیس شورای اداری استان یادآور شد: در بازدید از برخی فضاهای هنری متاسفانه فضاهایی کوچک مشاهده شد و به‌هیچ عنوان چنین فضاهایی در شان هنرمندان ما نیست.
 
بهنام‌جو گفت: به‌همین دلیل اعتبار احداث چند فضای فرهنگی در سفر رئیس جمهور مصوب شد و برای احداث مرکز فرهنگی شهر اردبیل نیز از محل ماده 56 پیگیر جذب اعتبارات هستیم.
 
وی افزود: همچنین به‌دنبال این هستیم تا هنرمندان جهت رونق تولیدات خود با افرادی که قادر به تامین مالی هستند، مرتبط شده و به نوعی برای رونق تولیدات خود حمایت شوند.
 
استاندار اردبیل همچنین از برگزاری جشنواره سراسری تولیدات صدا و سیما به میزبانی استان اردبیل در سال آینده خبر داد و گفت: این رویداد فرصت مناسبی برای هنرمندان استان جهت نمایش توانمندی خود است.
 
سند آمایش در دست بررسی است
 
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سیاست‌گذاری‌ها بر اساس سند آمایش استان که اخیرا رونمایی شد انجام می‌شود یا نه، افزود: ما اخیرا سند آمایش جامع را رونمایی کردیم و قرار است بعد از بررسی نهایی و تصویب آن، طرح تفصیلی تدوین شود.
 
به گفته رئیس شورای برنامه‌ریزی استان در وضعیت فعلی که سند آمایش در دست نیست، هر دستگاه اجرایی برنامه جامعی را به اجرا درمی‌آورد از جمله در بخش آب، راه یا گردشگری طرح‌هایی داریم و یا طرح‌های جامع در دست بازنگری است.
 
بهنام‌جو تاکید کرد: بعد از نهایی‌سازی طرح‌های تفصیلی ادارات بر اساس آن برنامه‌ریزی و پروژه‌های خود را تعریف می‌کنند به‌عنوان مثال برای سرعین توسعه گردشگری پیش‌بینی شده است و اگر قرار است در آینده پروژه‌ای اجرا شود باید بر اساس این محور باشد.
 
استاندار اردبیل تصریح کرد: البته نداشتن سند آمایش به این معنی نیست که برنامه‌های فعلی ادارات انحراف با سند آمایش دارد و در واقع سند آمایش می‌تواند به برنامه‌ها سمت و سوء و دقت بخشد و هماهنگی‌هایی را رقم بزند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری تسنیم   ،تاریخ انتشار: 15  بهمن    1398،کدخبر:    2195481،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین