پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۵۹۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید غالب محتوای آموزشی ما در راستای تربیت باشد نه اینکه ما دانش آموزان را برای کنکور تربیت کنیم.
شعار سال: وزیر آموزش و پرورش گفت: باید غالب محتوای آموزشی ما در راستای تربیت باشد نه اینکه ما دانش آموزان را برای کنکور تربیت کنیم.
 
عصر روز گذشته محسن حاجی میرزایی در سومین جلسه شورای عالی نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در حوزه نماز تاکید می‌کنم هر کاری تا کنون بوده همچنان با قوت در این حوزه ادامه پیدا کند، چون ایمان داریم باید به بحث نماز بیش‌ازپیش توجه شود لذا پیشنهادات ارائه شده را در این زمینه می‌پذیریم.

وی افزود: ماموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت است و رکن اصلی این تربیت نماز است لذا در سند تحول نیز به این موضوع اشاره شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: متاسفانه ما در دهه‌های اخیر این ماموریت را رها کردیم و به جای آن نیرو برای دانشگاه تربیت می‌کنیم لذا آموزش و پرورش نباید به این سمت برود بلکه باید کار اصلیش تربیت باشد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مستقل از دانشگاه است و نباید مقدمه دانشگاه باشد بلکه باید به گونه‌ای عمل کند که دانش آموزان بتوانند از ارزش‌های دینی خود دفاع کنند و یک مهارت را قبل از فارغ التحصیلی فراگیرند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: باید شرایط خود را برای تربیت انسانی در تراز جمهوری اسلامی مهیا کنیم.

وی افزود: افراد در حالی در اختیار ما جهت تربیت قرار می‌گیرند که در بهترین سن قرار دارند بنابراین باید غالب محتوای آموزشی ما در راستای تربیت باشد نه اینکه ما دانش آموزان را برای کنکور تربیت کنیم.

وی گفت: امیدواریم به گونه‌ای کار کنیم که در پایان کار انسانی را پرورش داده باشیم که بشود گفت این محصول جمهوری اسلامی ایران است.

حاجی میرزایی با تاکید بر بازگشتن به ماموریت اصلی آموزش و پرورش که همان تربیت است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم انتظارات رهبر معظم انقلاب را از آموزش و پرورش برآورده سازیم و به تدریج به مسیر اصلی آموزش و پرورش برگردیم.

وی در پایان تصریح کرد: از هیچ کوششی برای توسعه و تقویت نماز دریغ نمی‌کنیم.

علیرضا کاظمی نیز در این جلسه اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام در حوزه نماز تدوین سند جامع تقویت و تعمیق فرهنگ نماز است و این سند از مهم‌ترین اسناد بالادستی برای تحقق راهکار ۱.۳ سند تحول بنیادین است بنابراین برای اجرایی شدن این موضوع اقدامات متعددی انجام دادیم.

وی افزود: سند جامع نماز، شرح وظایف بخش‌های مختلف آموزش و پرورش را در مدرسه و ستاد تدوین و نقشه راه توسعه نماز را طراحی کرده است تا در این راستا فعالیت کنیم.

کاظمی ادامه داد: محتوا‌های خوبی در حوزه آموزش نماز تولید شده است به ویژه تفسیر و تحلیل پیام‌های رهبر معظم انقلاب که تحت عنوان نور ولایت صورت گرفت همچنین تدوین کتاب لحظه‌های نورانی با هدف ارتقای کیفیت نماز جماعت صورت گرفت.

وی از برگزاری پیش اجلاس‌های سراسری نماز نیز در ۳۲ استان و ۷۱۴ منطقه با هدف تجلیل از مدیران و مدارس موفق، ایده‌ها و تجربیات ارزشمند خبر داد و اظهار کرد: اولین جشنواره فرهنگی هنری گلدسته سرو برای دعوت به نماز با استفاده از ظرفیت‌های هنری به میزبانی استان گلستان برگزار شد و تعداد ۳۴ هزار دانش آموز در ۱۱ رشته گروهی آثار خود را ارائه کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش از انتخاب این دستگاه به عنوان دستگاه برتر در حیطه نماز خبر داد و تصریح کرد: کارگروهی برای هم افزایی فعالیت‌های نماز تشکیل دادیم تا به رفع مشکلات بپردازیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین برنامه و وظیفه ما در کنار فعالیت‌های شناختی و معرفتی، توسعه و ترویج اقامه نماز جماعت در مدارس است تا بتوانیم در صددرصد مدارس کشور نماز جماعت با کیفیت برگزار کنیم.

کاظمی از فعالیت ۷۰ هزار ائمه جماعت روحانی و غیرروحانی در مدارس خبر داد و افزود: برای تحقق مفاد سند طرح جامعه توسعه نماز تقسیم کار کردیم لذا در آموزش ابتدایی برای اولین بار جشن تکلیف عشایر و جشن آموزش عملی نماز نیز در پایه سوم ابتدایی برگزار شد.

وی گفت: موضوع گنجاندن مسائل مربوط به نماز در برنامه تدبیر و توانمندسازی معلمان ابتدایی نیز باید صورت گیرد. در حوزه آموزش متوسطه نیز زنگ نماز در برنامه مدرسه گنجانده شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15 بهمن 1398، کدخبر: 4843891 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین