پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۶۰۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
وزیرآموزش‌وپرورش درآیین خشت‌گذاری و آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در شهرستان فشافویه اظهارکرد:‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه تحت پوشش آموزش‌وپرورش رشد ۱۷،۵ برابری داشته است.
شعارسال: وزیرآموزش‌وپرورش درآیین خشت‌گذاری و آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در شهرستان فشافویه اظهارکرد:‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه تحت پوشش آموزش‌وپرورش رشد ۱۷،۵ برابری داشته است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در آیین خشت‌گذاری و آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی با گرامیداشت یادوخاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: خداوند را شاکرم که در جمع خیرین دلسوز و فداکار هستم چراکه همواره با حضور و خدمات خود از نهاد تعلیم و تربیت حمایت کرده‌اند. خدمتی که خیرین به ما می‌کنند تنها مدارسی که می‌سازند، نیست بلکه فرهنگی است که معرفی می‌کنند چراکه جامعه ما به این فرهنگ نیازمند است.
 
وزیرآموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: این فرهنگ، فرهنگ مسئولیت‌پذیری، اهتمام به امور مردم، باغم مردم غمگین شدن و برای کاستن آلام آن‌ها تلاش کردن است. بنابراین باید این فرهنگ را به کمک خیرین به نسل آینده منتقل کنیم.
 
وی بابیان اینکه برای ایام مبارک دهه فجر نام‌گذاری‌هایی گوناگونی شده است، گفت: یکی از معروف‌ترین نام‌ها، دهه فجر است و یکی از مناسب‌ترین نام‌هاست که ریشه در فرهنگ قرآنی ما دارد دهه یاد و یادآوری است.
 
وزیرآموزش‌وپرورش اذعان کرد: در قرآن کریم ما بسیار به دعوت شدن یادآوری شده‌ایم و باید پیامبران و اولیای خدا و حوادثی که تجلی قدرت الهی است را یاد کنیم. روزهای خدا روزهای بروز و ظهور باورهای دینی و سنت‌های الهی است که انسان‌ساز هستند.
 
وی گفت: یکی از آفت‌های مهم زندگی انسان‌ها غفلت است چراکه غفلت انسان را از بالاترین مرحله انسانی به مرحله حیوانی تنزل می‌دهد و می‌تواند جان انسان را فربه کند.
 
وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه امروز در این مکان جمع شده‌ایم تا از بزرگان خیر و دوران شیرین و پرماجرای پیروزی انقلاب اسلامی یاد کنیم، گفت: انقلاب اسلامی در طی چهل‌ویک سال گذشته با فراز و نشیب‌های متعدد روبرو بوده است اما عزت و سربلندی را به ارمغان آورد چراکه انقلاب اسلامی انقلاب شکوهمندی بود و بررسی کوتاهی در دستاوردهای انقلاب نشان می‌دهد که با چه پدیده بزرگی مواجه هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های این است که افرادی که در متن رویداد بزرگ زندگی می‌کنند در جریان ابعاد و اتفاقات آن نباشند، اظهار کرد: انقلاب‌ها جز نادرترین و پیچیده‌ترین پدیده‌های تاریخ هستند و اگر انقلابی که در برابرش دشمنان با تمام اقتدار ایستاده‌اند تا آن انقلاب کمرنگ شود را با انقلاب‌های دیگر که در این قرن اخیر اتفاق افتاده است مقایسه کنیم خواهیم دید که انقلاب اسلامی عزت را به مردم و هویت را به جامعه بخشید.
 
حاجی میرزایی تصریح کرد: قدرتی که خداوند به انسان داده است والاترین قدرت است و این قدرت در سایه حکومت‌های پوشالی تضعیف شد و هویت آن آسیب دید تا با حضور امام خمینی(ره) به این جسم بی‌روح، شادابی و نشاط داده شد.
 
وی تأکید کرد: وجود مشکلات، طبیعت هر تحولی و جزء اقتضایات هر حرکتی است که در برابر دشمنان می‌خواهد بایستد و باید خداوند را شکر کنیم که حیات ما در دوران انقلاب اسلامی است.
 
وی با اشاره به اینکه در قرآن از دو بنیان یاد می‌شود، گفت: یک بنیان، بنیانی است که بر رضایت خداوند استوار است و با ارزش‌های والا و تقوای الهی تدوین ‌شده است که بنای پایداری است و بنیان انقلاب ما بر صداقت، فداکاری، اهتمام به امور مردم، ظلم‌ستیزی، مستضعف‌گرایی و ارزش‌های والای الهی است.
 
وزیرآموزش‌وپرورش ادامه داد: بنیان دیگر بنیانی است که بر کناره‌هایی استوار است که زیرآن خالی است.
 
حاجی میرزایی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی، اظهار کرد: اگر نام خیرین نام باشکوهی است نشان می‌دهد که این بنیان بر تقوا و خدمت و فداکاری است.
 
وی گفت: خشت‌گذاری امروز بر مبنای تقوا است و برای کمک به دانش‌آموزانی است که بیش از دانش آموزان دیگر نیازمند به حمایت‌های ویژه هستند چراکه نیازها و شرایط ویژه دارند.
 
حاجی میرزایی تصریح کرد: توجه به کودکان با نیازهای ویژه مولود انقلاب اسلامی است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه تحت پوشش آموزش‌وپرورش ۱۷،۵ برابرشده است وسازمان مدارس استثنایی کشور بیش از ۱۵٣هزار دانش‌آموز دارد که ١۶٠٠مدرسه استثنایی و١۴ هزار مدرسه عادی مشغول به تحصیل هستند.
 
وی بابیان اینکه سیاست این سازمان تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی است، گفت: تلاش می‌کنیم تا این دانش آموزان عزیز در جامعه زندگی کنند و باید پیوندهای آنان با جامعه از همین دوره شکل بگیرد و بدین منظور برای رویکرد فراگیری تلاش می‌شود. بنابراین بیش از ٧٠هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی در حال تحصیل هستند.
 
حاجی میرزایی گفت: هم‌زمان با مراسم خشت‌گذاری مجتمع آموزشی استثنایی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کلنگ ساخت ٢١٠مدرسه استثنایی در کشور بر زمین زده می‌شود و امیدواریم با جذب منابع ممکن از سوی جامعه در این مسیر گام‌های بزرگی برداریم.
 
حاجی میرزایی بابیان اینکه مهاجرت به شهر تهران زیاداست، گفت: در این منطقه رشد جمعیت دانش‌آموزی ۹،۲ درصد است و بدون شک تحول در مدرسه‌سازی کشور جز با مشارکت عمومی امکان‌پذیر نیست.
 
وی تأکید کرد: اگر هر ایرانی در هرروز هزار تومان پول بگذارد، در سال٢٨هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس در کشور داریم و اگر حتی نیمی از جمعیت این کار را انجام دهند ١۴ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
 
وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه چرخه صنعت نیاز به نیروی انسانی دارد، گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته در جوار صنعت خود هنرستان‌هایی دارند که نیاز همان صنعت را برطرف می‌کند.
 
وی افزود: از استاندار تهران می‌خواهم که برای پیوند آموزش و صنعت تلاش کند و باید برای حل ریشه‌ای مسائل و راه‌حل‌های اصولی تدبیر کنیم که این تدبیر نیازمند اجتماع بیشتر و گفت‌وگوهایی عمیق‌تر است.
 
حاجی میرزایی در پایان تصریح کرد: اگر دانش‌آموز کلاس دوازدهم را به پایان برساند اما توانایی برای حل مسائل منطقه خود را نداشته باشد یعنی ما در مأموریت خود موفق نشده‌ایم و فرصت‌های مهمی را ازدست‌داده‌ایم و ما باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که بر روی پای خود بایستد، در حل مسائل جامعه مشارکت کند و از عزت و شرف خود دفاع کند و سرزمین خود را آباد کند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه اطلاع رسانی دولت    ،تاریخ انتشار:    20 بهمن    1398،کدخبر:  334479 ، www.dolat.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین