پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۵۹۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌ها و جامعه علمی ایران با موضوع پایین بودن سطح علمی دانشگاه‌های ایران تناقض دارد.

شعار سال: عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه «تا قله راهی نیست» با موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی درباره تحریم جامعه دانشگاهی کشور گفت: در یک فضای آکادمیک، دانشجویان و اساتید به منابع علمی و تجهیزات برای ارتقاء دانش نیاز دارند و یا گاهی باید سفر‌هایی برای برقراری ارتباطات داشته باشند.

کریمی افزود: این تحریم‌ها محدودیت‌هایی در این امور ایجاد می‌کند، اما به این معنا نیست که بتواند دست افراد دانشگاهی را ببند. به معنای دیگر جهان آنقدر تنگ نشده است که آمریکا یا هر کشور و سازمانی بتواند راه پیشرفت را سد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، تحریم را نشان دهنده قدرت علمی کشور دانست و اظهار کرد: تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌ها و جامعه علمی ایران آن نظر و ادعا که عنوان می‌کرد «سطح علمی دانشگاه‌های ایران پایین است» را تحت الشعاع قرار می‌دهد و موحب خوشحالی و افتخار است.

کریمی اظهار کرد: تحریم دانشگاهی صرفا یک ژست است که در سطح جهانی مطرح است و محدودیت‌هایی در کشور‌های بسیار وابسته ایجاد می‌کند که مزاحمت‌هایی برای دانشگاه ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تحریم‌های سنگین و شکننده که ظالمانه و به صورت یک طرفه از طرف آمریکا اعمال می‌شود کل کشور را دچار تنگنا‌هایی می‌کند، اما به لطف الهی، با تدبیر و مدیریت سبب تقویت ظرفیت‌های درونی و ارتقاء توانمندی داخلی می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1398، کدخبر: 825004، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین