پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۷۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران گفت که ۴۰۰ نفر در وزارت خزانه داری آمریکا بطور مستمر روی تحریم کشورمان متمرکز بوده و برای فشار بیشتر امور مرتبط را رصد می کنند اما بی نتیجه بودن اقداماتشان باعث شده برای مذاکره التماس کنند.

شعار سال: محمود واعظی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری گلستان به تلاش گسترده آمریکا برای اعمال تحریم هرچه بیشتر علیه ایران اشاره کرد و افزود: گویا ایالات متحده و رییس جمهورش کار دیگری جز تحت نظر داشتن ایران ندارند و با هر وسیله‌ای می‌خواهند روابط اقتصادی ما با دیگر کشورها را محدود کنند و برای این کار از ۴۰۰ نفر فقط در وزارت خزانه داری استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: آنها تصور می‌کردند تحریم حداکثری طی مدت زمان ۳ ماه نظام اقتصادی ایران را فلج خواهد کرد و برای رسیدن به این هدف تبلیغات گسترده و جنگ روانی به راه انداخته و تا حدودی بر افکار عمومی تاثیر گذاشتند.

وی اظهار داشت: با وجود همه این مسائل دولت اجازه نداد تحریم‌ها منجر به کمبود کالایی در بازار کشورمان شود و نتیجه این تلاش‌ها ثبات اقتصادی در شرایط کنونی است.

واعظی با بیان اینکه دولت مشکلاتی در حوزه فروش نفت و روابط بانکی دارد، یادآور شد: اگر می خواهیم دشمن را به زانو در بیاوریم باید دست به دست یکدیگر داده و با تکیه بر توان و تولید داخلی بدخواهان را از انتخاب این فشارها علیه ایران پشیمان کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری بیان کرد: دولت و ملت ایران با فشار پای میزه مذاکره نمی روند و طرف مقابل راهی جز تغییر تصمیم اشتباه خود ندارد و یقینا آینده روشن خواهد بود.

واعظی گفت: آمریکا در ابتدای تحریم و فشار حداکثری علیه ایران ۱۲ پیش شرط برای مذاکره گذاشت اما اکنون که از اقدامات خصمانه خود نتیجه نگرفته برای مذاکره التماس می کند.

وی با بیان اینکه قدرت و نفوذ ایران در خیلی از کشورها بیشتر از گذشته شده است، بر ضرورت حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات آتی مجلس تاکید کرد و افزود: حضور و مشارکت حداکثری در این رویدادها علاوه بر شاد کردن دوستداران انقلاب، موجب تجدید نظر آمریکا و رژیم صهیونیستی در معادلات خود نسبت به ایران خواهد شد.

واعظی تصریح کرد: برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری توطئه دشمنان را همانند همیشه خنثی خواهد کرد و شرایط اقتصادی را هم بهبود می بخشد.

اتحادیه اروپا مصمم به حفظ برجام است

واعظی همچنین پس از شورای اداری استان گلستان به خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا علاقه‌مند و مصمم به روابط سیاسی با ایران و حفظ برجام است ولی تحت فشار آمریکا قرار دارد.

او افزود: هماهنگ کننده اتحادیه اروپا هم در سفر اخیر خود به تهران و در دیدار با رییس جمهوری این مواضع را تکرار کرد، اروپایی ها هفته اول اجرای گام پنجم ایران برای برداشتن برخی محدودیت‌های غنی سازی عصبانی بودند و برای تبلیغات تهدیدهایی همچون ماشه را مطرح می‌کردند اما امروز متعادل شده اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1398، کدخبر: 528346، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
0
اگر تلاش که اون ها دارن دولت ما هم داشت قطعا ظرفیت های ایران بیش از این بود که به این وضعیت بیفتیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین