پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۸۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
اسماعیلی از ارجاع پرونده ۲ میلیارد دلاری دولت در خارج از کشور به دادسرای تهران خبر داد.

شعارسال:یکی از پرونده‌های پرحاشیه‌ای که مدت‌ها فضای خبری کشور را دچار ابهام کرد، پرونده ۲ میلیارد دلاری دولت در خارج از کشور است.

ماجرای پرونده دو میلیارد دلاری مربوط به سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۶ است و از آنجایی که اهمیت بسیاری داشت پای سه دولت را به میان آورده است. تاجایی که این موضوع حتی به نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا هم ورود پیدا کرد.

سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود خبر از ارسال پرونده ۲ میلیارد دلاری در خارج از کشور به دادسرای تهران داد و گفت: پرونده به دادسرای تهران ارسال شده و اصل پرونده به گذشته باز می‌گردد و باید روشن شود اصل سپرده گذاری درست بود؛ بخشی از این سپرده گذاری در دولت قبل و بخش زیادی در دولت فعلی بوده که باید در دادسرا بررسی شود.

البته موضوع دومیلیارد دلار که اکنون مطرح شده به پرونده بابک زنجانی ارتباط ندارد و به پرونده‌ای در وزارت خزانه داری و دستگاه قضایی آمریکا ارتباط دارد.

سخنگوی دستگاه قضا درباره این پرونده گفت: پرونده دو میلیارد دلاری مربوط به بخش وسیعی از سرمایه‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه اوراق عرضه دلاری و اوراق عرضه غیر دلاری است که در بانک‌های آمریکا و انگلیس سرمایه گذاری شده بود و از این سرمایه مبلغ ۲ میلیارد دلار آن در یکی از بانک‌های آمریکایی با بی تدبیری دولت وقت که دو دولت پیش از روحانی بوده سرمایه‌گذاری شده است.

اسماعیلی با تأکید براینکه موضوع این پرونده در دوران ریاست پیشین قوه قضائیه مطرح شد، بیان کرد: پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارجاع شد و در این پرونده بررسی می‌شود که آیا دولت مردان و متولیان بانک مرکزی در دولت‌های مختلف در این زمینه کوتاهی داشتند یا خیر؟

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:18 بهمن ماه 1398، کدخبر:www.yjc.ir،7192211

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
امیدواریم با مفاسد اقتصادی جدی تر برخورد بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین