پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹
معاون پژوهشی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره گرنت‌های پژوهشی این دانشگاه اظهار کرد: در دانشگاه تصویب کردیم دانشجوی رتبه یک دکترا ۲۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی دریافت کند. همچنین دانشجوی کارشناسی ارشد که رتبه یک شده و دانشگاه علوم پزشکی ایران را انتخاب کرده، ۱۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی دریافت می‌کند.
شعارسال: معاون پژوهشی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره گرنت‌های پژوهشی این دانشگاه اظهار کرد: در دانشگاه تصویب کردیم دانشجوی رتبه یک دکترا ۲۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی دریافت کند. همچنین دانشجوی کارشناسی ارشد که رتبه یک شده و دانشگاه علوم پزشکی ایران را انتخاب کرده، ۱۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی دریافت می‌کند.
 
رضا آرزومندان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اولویت‌های پژوهشی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان این دانشگاه گفت: در بخش پایان‌نامه‌ها، اولویت‌هایمان را سطح‌بندی کردیم؛ سطح A اولویت‌های نخست ماست که به حوزه‌هایی همچون سیاست‌گذاری، مدلینگ، آسیب‌های اجتماعی، طرح‌های بین‌المللی یا طرح‌های نوآورانه و فناورانه اختصاص دارد. در این حوزه‌ها سقفی برای پرداخت بودجه نداریم و با توجه به توان دانشکده بودجه پرداخت می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: طرح‌های نوع B طرح‌هایی هستند که به صورت روتین اجرا می‌شوند. برای اختصاص بودجه به این طرح‌ها سقفی قائل شدیم و مثلاً به مجری طرح می‌گوییم ۱۰ میلیون تومان به طرح او می‌دهیم و این بر عهده مجری طرح است که آن را انجام بدهد یا خیر.
 
معاون پژوهشی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: طرح‌های نوع C اولویت ما نیستند و به مجری طرح می‌گوییم پولی به این طرح‌ها اختصاص نمی‌دهیم اما گر علاقه داشته باشد می‌تواند آن‌ها را اجرا کند. قاعدتاً علاقه پژوهشی دانشجو در انتخاب موضوع او مؤثر است، اما ما هم- به عنوان سازمانی که گرنت در اختیار دانشجو قرار می‌دهد- در برخی موضوعات دستمان بازتر است؛ اما محدودیت خاصی از نظر الزام به انتخاب یک موضوع خاص قائل نمی‌شویم.
 
بررسی فاکتورهای روان‌شناسی در کوهورت بزرگ ایران
 
آرزومندان در پاسخ به سؤالی مربوط به انجام طرح‌های کوهورت و ملی در حوزه سلامت روان، توضیح داد: کوهورت بزرگ ایران در دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال انجام و یکی از موارد بررسی در این کوهورت ۳۰ ساله که بر روی کارمندان سازمان مرکزی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال انجام است، فاکتورهای روان‌شناسی است.
 
وی افزود: به عبارتی در این کوهورت در کنار فشار خون، قند و ... فاکتورهای روان‌شناسی و شخصیت هم سنجیده می‌شود. اما کوهورتی که به طور اختصاصی به موضوع سلامت روان یا اختلالات روان‌شناسی پرداخته باشد، در دانشکده ما انجام نشده و در سطح ایران هم بعید می‌دانم انجام شده باشد.
 
معاون پژوهشی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره طرح‌های ملی این حوزه اظهار کرد: طرح‌های ملی گسترده‌ای معمولاً در دانشکده و مرکز انستیتو روان‌پزشکی تهران انجام می‌شود که این مرکز، مشورت‌دهنده سیاست‌گذاران، مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... بوده و بنا به سفارش آن‌ها طرح انجام می‌دهد. مثلاً طرحی که حدود یک تا دو سال گذشته انجام دادیم، مربوط به سازمان زندان‌ها و درباره پایش و مستندسازی کارهایی است که در حوزه کاهش آسیب اعتیاد در زندان‌های کشور انجام شده است.
 
آرزومندان اضافه کرد: طرح نوشتن سند جامع آسیب‌های اجتماعی به سفارش سازمان امور اجتماعی وزارت کشور به سرپرستی دکتر محسن روشن‌پژوه در حال انجام است. انستیتو روان‌پزشکی به عنوان مرکز همکاری سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حوزه بهداشت روانی فعالیت می‌کند که البته این فعالیت‌ها اخیراً مقداری کمرنگ شده است.
 
تخصیص حداکثر ۵ تا ۷ میلیون تومان در طرح‌های کمیته تحقیقات دانشجویی
 
وی سپس به هسته‌های پژوهشی و کمیته تحقیقات دانشجویی در این دانشکده اشاره کرد و توضیح داد: افرادی که در حوزه‌های مختلف علاقمند به کار باشند، در قالب هسته در کنار هم جمع می‌شوند تا بتوانند به عنوان یک هسته پژوهشی شناخته شده فعالیت کنند. بعضی هسته‌ها خوب کار می‌کنند و بعضی مانند برخی دیگر از ساختارهای کشور، تنها یک اسم هستند.
 
معاون پژوهشی دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: هدف کمیته تحقیقات دانشجویی، یاد دادن پژوهش به دانشجویان است. در طرح‌های کلان، استاد مجری طرح و دانشجو همکار طرح است؛ در حالی که در کمیته تحقیقات دانشجویی این فرصت به دانشجویان فوق لیسانس و دکتری داده می‌شود که خودشان ارائه دهنده طرح باشند و مسائل مالی را حل و فصل کنند.
 
آرزومندان با اشاره به اینکه تخصیص بودجه در طرح‌های کمیته تحقیقات دانشجویی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است، ماکسیمم بودجه اختصاص داده شده به طرح‌های این کمیته را ۵ تا ۷ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: معمولاً این کمیته‌ها نسبت به طرح‌های کلان با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند. هدف این است که دانشجو در این کمیته‌ها خودش بتواند ایده‌پردازی کند، پروپوزال ثبت کند، اقدامات مالی انجام دهد و به عبارتی "صفر تا صد" طرح را انجام داده و استاد فقط بر آن نظارت داشته باشد.
 
گرنت‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای دانشجویان رتبه یک ارشد و دکتری
 
وی در پایان درباره گرنت‌های پژوهشی در این دانشکده گفت: گرنت‌های پژوهشی که به افراد داده می‌شود حکم جایزه پژوهشی را دارد و مدل‌های مختلفی مانند گرنت تعداد مقاله، گرنت پژوهش‌گر برتر، دانشجوی برتر و ... وجود دارد. در دانشگاه علوم پزشکی ایران تصویب کردیم دانشجوی رتبه یک دکترا ۲۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی دریافت کند. همچنین دانشجوی کارشناسی ارشد که رتبه یک شده و دانشگاه علوم پزشکی ایران را انتخاب کرده، ۱۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی دریافت می‌کند.
 
                                                                                   
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری     ایسنا ،تاریخ انتشار:  18  بهمن    1398،کدخبر: 98111812958  ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
در عمل باید کفش اهنی بسابونی تا بهت بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین