پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
نماینده میاندوآب با تاکید بر اینکه وزیر نفت توضیحات جامع و کاملی در مورد قراردادهای نفتی مطرح کرد، گفت: بسیاری از نمایندگان از توضیحات وزیر نفت قانع شدند و طبق اعلام ایشان 15 مورد نواقصی که دفتر رهبری در موضوع قراردادها اعلام کرده بودند، رفع شده و جای نگرانی وجود ندارد.

شعارسال: همایون هاشمی در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه غیرعلنی روز یکشنبه مجلس برای بررسی قراردادهای نفتی با حضور وزیر نفت گفت: وزیر نفت توضیحات جامع و کاملی در مورد قراردادهای نفتی دادند که به نفع کشور است.

به گفته وی، این قراردادهای نفتی علاوه بر وارد کردن سرمایه مضاعفی به کشور از لحاظ انتقال تکنولوژی نیز بسیار مفید است چراکه در حال حاضر درصد بازیافت کشور نسبت به سایر کشورهای دیگر و حاشیه خلیج فارس پایین است و باید میدان‌های مشترک گازی و نفتی را احیا کرد.

وی تاکید کرد: توضیحات وزیر نفت برای بسیاری از نمایندگان قانع‌کننده بود. وزیر نفت اعلام کرد 15 مورد از نواقصی که دفتر رهبری در مورد قراردادها اعلام کرده، رفع شده و محل نگرانی وجود ندارد.

نماینده میاندوآب در ادامه گفت: با توجه به منافع موجود در حوزه‌ی سرمایه گذاری و به دنبال آن وارد شدن سرمایه پرفشار و اثر بخش در حوزه‌ی نفت و انتقال تکنولوژی جدید و فن‌آوری بخصوص در بازیافت میدان‌های نفتی و گازی به نظر می رسد که نگرانی زیادی در مورد قراردادهای نفتی وجود ندارد، چون مسوولان کشور و تاثیرگذاران در این حوزه به شدت اوضاع را رصد می‌کنند و مجلس نیز به وظایف ذاتی نظارتی‌اش عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این قراردادهای نفتی اتفاقات خوبی در انتظار کشور است گفت: ما باید از کشورهای همسایه و رقبای نفتی عقب نمانیم. چون در حاضر در بازارهای نفتی نسبت به کشورهای همسایه و دنیا عقب هستیم و باید شرایطی به وجود آید که با حفظ امنیت ملی، منافع کشور تامین شود.

هاشمی با بیان اینکه باید به سمت شریک گزینی و پیدا کردن شرکا رفت گفت: قطعا باید نگرانی نمایندگان و مردم در ادامه تکمیل قراردادها رفع شود که در همین راستا 15 مورد نگرانی که از سوی دفتر رهبری اعلام شده، رفع شده که به نظر می‌رسد باید منتظر روزهای خوش با اجرای قراردادهای نفتی باشیم.

وی افزود:‌ با توجه به این که بیشترین حوزه اثر بخشی ما برای تامین پول ، نفت است، باید گشایشی در این حوزه به وجود بیاید چون در حال حاضر رقبای ما در حوزه‌های مشترک نفتی و گازی بیشتر از ما برداشت می‌کنند، که قطعا با این قراردادها می توان منتظر اتفاق دیگری بود.

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی در مورد تلاش برخی برای این که این قراردادها در مجلس به تصویب برسد افزود: مجلس در سال 91 در ماده قانونی اختیار عقد قرارداد را به دولت و وزارت نفت داد، که وزیر نفت نیز توضیحاتی را در این رابطه به مجلس ارائه کرد طبیعتا راه برای تغییر قانون باز است اما طبق قانون فعلی، اختیار عقد و تنظیم قرارداد دولتی با وزارت نفت است.

هاشمی در پایان تاکید کرد که فضای جلسه فضای تعاملی و خوبی است و انشاء الله به سرانجامی به نفع ملت برسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 31مرداد1395، کدخبر: 95050119667: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین