پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۶۱۹۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
علیرضا رنجبر کارشناس صنعت بیمه گفت: بنا به اظهارات رئیس کل بیمه مرکزی کنسرسیوم‌هایی برای جلوگیری از نرخ شکنی شرکت‌های بیمه تشکیل می‌شود اما این کار عملا بی‌فایده و بی‌معنی است و باید ببینیم که بیمه مرکزی با چه آیین نامه و مقرراتی می‌خواهد جلوی نرخ شکنی شرکت‌های بیمه را بگیرد.

شعار سال:یک کارشناس صنعت بیمه گفت: بنا به اظهارات رئیس کل بیمه مرکزی کنسرسیوم‌هایی برای جلوگیری از نرخ شکنی شرکت‌های بیمه تشکیل می‌شود اما این کار عملا بی‌فایده و بی‌معنی است و باید ببینیم که بیمه مرکزی با چه آیین نامه و مقرراتی می‌خواهد جلوی نرخ شکنی شرکت‌های بیمه را بگیرد.

چند وقتی است گویی کفگیر شرکت‌های بیمه به ته دیگ خورده و برای خروج از بن بست و جمع‌آوری نقدینگی روی به نرخ شکنی‌های عجیب آورده‌اند، نرخ شکنی که داد مسئولان بیمه مرکزی را نیز در آورده است.

اخیرا در ادامه اعتراض‌ها به نرخ‌شکنی‌های متعدد شرکت‌های بیمه و واکنش به این مسئله، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی از تشکیل «کنسرسیوم‌هایی برای جلوگیری از نرخ شکنی» در صنعت بیمه خبر داده است. این کنسرسیوم در حالی تشکیل خواهد شد که در صنعت بیمه تشکلی به نام «سندیکای بیمه‌گران ایران» وجود دارد که اتفاقا یکی از کارهای این تشکل صنفی، ایجاد اجماع و وفاق میان شرکت‌های بیمه برای جلوگیری از اقدامات آسیب زننده به صنعت بیمه از جمله نرخ شکنی در این صنعت است.

اما چرا با وجود سندیکای بیمه گران، رئیس کل بیمه مرکزی صحبت از تشکیل کنسرسیومی برای مقابله با نرخ شکنی ها در صنعت بیمه می‌کند و آیا این کار نوعی موازی کاری محسوب نمی‌شود؟

در همین رابطه علیرضا رنجبر، کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: در ایران سندیکای بیمه گران جوابگوی صنعت بیمه نیست و شرکت‌های بیمه برای گرفتن سهم بازار، اقدام به نرخ شکنی می‌کنند و متاسفانه بیمه مرکزی هم نظارتی بر این موضوع ندارد، چون اگر بخواهد بر نرخ شکنی شرکت‌های بیمه نظارت درست و کاملی داشته باشد، صنعت بیمه روز به روز ضعیف شده و در آخر از بین می‌رود.

وی افزود: بنا به اظهارات رئیس کل بیمه مرکزی کنسرسیوم‌هایی برای جلوگیری از نرخ شکنی شرکت‌های بیمه تشکیل می‌شود اما این کار عملا بی فایده و بی معنی است و باید ببینیم که بیمه مرکزی با چه آیین نامه و مقرراتی می‌خواهد جلوی نرخ شکنی شرکت‌های بیمه را بگیرد.

این کارشناس صنعت بیمه اظهار کرد: امروزه شرکت‌های بیمه مانند بانک‌ها و بقیه سازمان‌ها در وضعیت ورشکستگی قرار دارد و این ناشی از اثرات تحریم‌ها است و نمی‌توانند به درستی به وظایف خود عمل کنند و اگر بخواهند این کار را انجام دهند، همه‌ شرکت‌ها باید تعطیل شوند.

رنجبر در ادامه بیان کرد: اینکه شرکت‌های بیمه در این دوران می‌توانند حقوق پرسنل خود را تحت هر شرایطی پرداخت کنند، جای شکرگذاری دارد و بیمه مرکزی نمی‌تواند جلوی نرخ شکنی شرکت‌های بیمه را بگیرد.

وی افزود: راهکار بیمه مرکزی در سطح اقتصاد کلان کشور است و تا زمانی که شرایط اقتصادی در کشور اینگونه باشد، صنعت بیمه هم همانگونه خواهد ماند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد24،تاریخ انتشار:30بهمن1398،کد خبر:56791،eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
این شرکت های بیمه اینترنتی که اومدن این سبک کارها مد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین