پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۶۲۰۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا خرید و فروش ربع سکه غیربانکی در بازار مجاز است؟ گفت: خرید و فروش ربع سکه غیربانکی ارزشی ندارد و عملا این سکه‌ها تقلبی هستند و مردم باید از خرید و فروش آن خودداری کنند. با افزایش قیمت طلا و انواع سکه ممکن است که مردم توانایی خرید ربع سکه‌های اصل را برای مناسبت‌های جشن و عروسی نداشته باشند بنابراین با خرید ربع سکه‌های تقلبی قیمت تمام شده هزینه‌هایشان را کاهش می‌دهند.
شعارسال: نایب رئیس دوم اتحادیه طلا گفت: خرید و فروش ربع سکه غیربانکی ارزشی ندارد و عملا این سکه‌ها تقلبی هستند و مردم باید از خرید و فروش آن خودداری کنند.
 
نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا خرید و فروش ربع سکه غیربانکی در بازار مجاز است؟ به تجارت‌نیوز گفت: خرید و فروش ربع سکه غیربانکی ارزشی ندارد و عملا این سکه‌ها تقلبی هستند و مردم باید از خرید و فروش آن خودداری کنند. با افزایش قیمت طلا و انواع سکه ممکن است که مردم توانایی خرید ربع سکه‌های اصل را برای مناسبت‌های جشن و عروسی نداشته باشند بنابراین با خرید ربع سکه‌های تقلبی قیمت تمام شده هزینه‌هایشان را کاهش می‌دهند.
 
محمد کشتی‌آرای افزود: ربع سکه غیر بانکی غیراستاندارد است و میزان عیار طلا در آن کم به کاربرده شده است. متاسفانه برخی‌ در کنار خیابان یا سبزه میدان این ربع سکه‌های تقلبی را می‌فروشند؛ این در حالی است که خرید و فروش سکه‌های غیربانکی جرم است و چنانچه بانک مرکزی یا نیروهای امنیتی با این موضوع مواجه شوند، برخورد خواهند کرد.
 
وی در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم خرید طلا و انواع سکه را از واحدهای صنفی مجاز و دارای پروانه خریداری کنند و از خرید سکه‌های غیربانکی خودداری کنند؛ چرا که برخی از عروس و دامادها برای دریافت هدیه عروسی‌شان برای خرید خودرو یا خانه حساب باز می‌کنند و با دریافت سکه‌های غیربانکی هیچ کمکی به امور زندگی جوانان نخواهد شد.
 
حال اما راه تشخیص سکه های تقلبی از اصل چیست؟ آن طورکه پیش از این «سایت راه پرداخت» نوشته است: « سکه بانکی به سکه‌ای اطلاق می‌شود که توسط بانک مرکزی در ضرابخانه این بانک ضرب شده باشد. زمانی که این سکه را خریداری می‌کنید، اگر وکیوم شده باشد روی آن نوشته شده است: «سکه بانکی تضمین شده». دیگر مشخصه سکه بانکی وکیوم شده این است که دارای هولوگرام اتحادیه طلا و جواهر تهران است.»
 
«در مقابل سکه‌های تقلبی توسط افراد سودجو ضرب شده و از لحاظ قانونی جرم تلقی می‌شود. درواقع تمام مسکوکات را فقط ضرابخانه بانک مرکزی باید ضرب کند، حتی اگر سکه‌های تقلبی عیار و تمامی استانداردهای لازم و مطابق سکه بانکی را داشته باشد، باز هم این کار جرم تلقی می‌شود.»
 
احتمالا قیمت ربع سکه غیربانکی ارزان‌تر از قیمت ربع سکه بانکی است. قیمت ربع سکه امروز یک میلیون و ۶۵۳ هزار تومان خرید و فروش شده است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری تجارت نیوز  ،تاریخ انتشار: 29   بهمن  1398،کدخبر:   431275 ،www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین