پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۰۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
رییس سازمان ملی استاندارد مدعی شد که نمی‌خواهم نگرانی ایجاد کنم اما اگر خرید شما مطمئن نباشد، ممکن است دستبند ۵۰۰ میلیونی بخرید که ۵ میلیون بیشتر نمی‌ارزد. تنها در تهران ۲۰۲۵ واحد صنفی طلا داریم که دارند کار می کنند. اصلا خود طلا دنیایی است . باید پرسید که ناظر صنفی کجاست؟ اگر سازمان استاندارد از این معضل اطلاع دارد، چرا ورود موثر ننموده و استانداردهای اجباری را تشدید نمی نماید؟قیمت طلا بشدت بالاتر از دلا و بزرگ ترین چک پول های موجود در بازار است. وقتی برای ممانعت از جعل و تقلب اسکناس، تا این حد مراقبت صورت می گیرد، چرا برای طلا صورت نگیرد. به قول اسدی رئیس وقت انجمن پخش کنندگان طلا، طلا با دو تقلب زشت توش می کنند( عیار طلا، قاطی می زنند، تو خالی می سازند و ماسه می زنند و ...) و روش می کنند( آبکاری، نشاندن نگین های کم ارزش و حساب به وزن طلا و ...)، مواجه است.

شعار سال: رییس سازمان ملی استاندارد بیان داشت که می‌بینیم فلان فروشگاه زنجیره‌ای ادعا می‌کند من زیورآلات جواهری تولید می‌کنم. اما دیدم دو دستگاه فرسوده و قدیمی گذاشته و نیرو‌های غیر حرفه‌ای را به کار گرفته‌اند تا انگشتر تولید کنند و در فضای مجازی بفروشند. مهدی اسلام‌پناه در پاسخ به این پرسش که قرار بود استاندارد جدیدی در حوزه طلای ۱۴ عیار تعریف شود و استانداردسازی در حوزه طلا اتفاق بیفتد، اظهار داشت: بخش طلا بسیار آشفته است، اما ما کار را شروع کرده‌ایم. چندهزار کد در بحث طلا داریم. کد‌های تعلیقی، غیرتعلیقی، فعال، به روز شده در این بخش وجود دارد.

طلای ۵۰۰ میلیونی،که ۵ میلیون تومان نمی ارزد، ناظر صنفی کجاست؟
وی افزود ما سخت مشغول کار هستیم و البته به مردم توصیه می‌کنم از مراکز اصیل و معتبر خرید کنند و به هیچ عنوان خرید غیرمعتبر نکنند. برخی مراکز توان پاس کردن استاندارد را دارند و برخی در این فضا نیستند. داریم این موضوع را سر و سامان می‌دهیم. موضوع طلا خیلی خاص است و مردم سرمایه زیادی از این بابت می‌پردازند. نمی‌شود گفت چقدر از طلا‌های موجود در کشور واقعا طلا هستند. نمی‌خواهم نگرانی ایجاد کنم، اما اگر خرید شما مطمئن نباشد، ممکن است دستبند ۵۰۰ میلیونی بخرید که ۵ میلیون بیشتر نمی‌ارزد. تنها در تهران ۲۰۲۵ واحد صنفی طلا داریم که دارند کار می‌کنند. اصلا خود طلا دنیایی است.

طلای ۵۰۰ میلیونی،که ۵ میلیون تومان نمی ارزد، ناظر صنفی کجاست؟
وی یادآور شد: از این رو تدوین و تجدید استاندارد‌ها و اصالت‌سنجی‌ها و سر و سامان دادن کد‌های داده شده به واحد‌ها در دست اقدام است. قریب به ۱۰ هزار واحد طلافروش در کل کشور داریم. مساله بسیار مهم است در این بخش هم فقط خود صاحبان حرف و صنف باید وارد شوند تاامکان سر و سامان دادن باشد. این‌ها انجمن‌ها و تشکل‌هایی شهری و استانی دارند و باید خودکنترلی داشته باشند. دولت‌ها تنها کار نظارت و بازدارندگی می‌کنند. وقتی رئیس یک صنف صاحب چند کارگاه بزرگ طلا است، طبیعتا باید قانونی برای نظارت بر وی وجود داشته باشد.

در ضمن باید این فروش فضای مجازی، سر و سامان داده شود. می‌بینیم فلان فروشگاه زنجیره‌ای ادعا می‌کند من زیورآلات جواهری تولید می‌کنم. اما دیدم دو دستگاه فرسوده و قدیمی گذاشته و نیرو‌های غیر حرفه‌ای را به کار گرفته‌اند تا انگشتر تولید کنند و در فضای مجازی بفروشند. اسلام‌پناه خاطر نشان کرد: تایید اصالت این از کنترل خارج است، اما در حال سر و سامان دادن به این حوزه هستیم چرا که دارایی زیادی از مردم در این بخش است.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۲۴ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۶۸۴۰۹۴، www.khabaronline.ir .
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
0
گردیند خریدم 370 تومان. موقع فروش طلافروشی که ازش خرید داشتم جمع کرده بود. طرف بعد از یک سال و اندی 290 تومان به زور بهم داد و گفت که سنگ ها همش مشابه است و کم کیفیت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین