پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
روز گذشته کیانوش جهان‌پور رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از مثبت شدن آزمایش‌های اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس جدید درقم خبر داد. او افزود: «آزمایش اولیه این افراد مثبت است و این یعنی برخلاف موارد قبلی احتمال ابتلای این افراد به این ویروس بسیار زیاد است. نتایج آزمایش بعدی هم در چند روز آینده مشخص می‌شود.»

شعار سال: آزمایش‌های اولیه به‌عمل آمده از دو نفر از موارد مشکوک به ابتلا به کرونا در قم مثبت بوده است. این خبری است که روز گذشته وزارت بهداشت اعلام کرد. این وزارتخانه درعین حال اضافه کرد که آزمایش‌های بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است و نتایج آن نیز به محض آماده شدن به اطلاع عموم خواهد رسید. این دو نفر از افراد مسن و از دو منطقه جداگانه قم هستند و هیچ سفری به خارج از قم نداشته‌اند. همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی فوت این دو نفر در قم را تایید کرد.

روز گذشته خبری مبنی بر ورود کرونا به ایران ازسوی رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام شد اما مسوولان این وزارتخانه اعلام کرده‌اند مشغول تکمیل اطلاعات در این خصوص هستند. روز گذشته کیانوش جهان‌پور رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از مثبت شدن آزمایش‌های اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس جدید درقم خبر داد.

 وی افزود: ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم‌های شناسایی و مدیریت بیماری‌های واگیر و تیم‌های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل‌های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونه‌های ارسالی، آزمایشگاه مرجع، نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است. وی افزود: مراحل بعدی آزمایش‌ها درحال انجام است و نتیجه قطعی آزمایش‌های نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید. او افزود: «آزمایش اولیه این افراد مثبت است و این یعنی برخلاف موارد قبلی احتمال ابتلای این افراد به این ویروس بسیار زیاد است. نتایج آزمایش بعدی هم در چند روز آینده مشخص می‌شود.» جهان‌پور در عین حال تاکید کرد: تیم‌های مدیریت و کنترل بیماری‌های واگیر در شهر قم مستقر شده‌اند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارائه خدمت است.

 جهان‌پور گفت: ممکن است افراد دیگری هم به ویروس کرونا مبتلا شده باشند یا در روزهای آینده به کروناویروس مبتلا شوند. درحال‌حاضر مهم‌ترین اتفاق رعایت بهداشت فردی است.» جهان‌پور در رابطه با علت ورود این ویروس به شهر قم توضیح داد: «به هر حال قم، شهر پرترددی است و ممکن است چنین اتفاقی در آن رخ بدهد؛ البته هنوز به‌طور قطع نمی‌توانیم علت این ماجرا را اعلام کنیم.»

همزمان محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با «ایرنا» از ادامه بررسی‌های این وزارتخانه درباره دو مورد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در قم خبر داد و گفت: این دو مورد از اهالی شهر قم و ایرانی هستند. وی ادامه داد: درحال بررسی و تکمیل اطلاعات در زمینه این دو مورد ابتلای قطعی به کرونا در قم هستیم. گویا اظهار کرد: درحال بررسی شیوه ابتلای این دو نفر به ویروس کرونا هستیم و اطلاعات تکمیلی در این زمینه را اعلام می‌کنیم. ازسوی دیگر محمد‌رضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با «ایلنا» با اشاره به مثبت بودن آزمایش‌های اولیه دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا در قم گفت: منتظر بررسی‌های بیشتر هستیم. در همین حال علی ربیعی سخنگوی دولت روز گذشته در رشته توییتی با اشاره به خبر شناسایی یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در یکی از شهرها نوشت: همان‌گونه که پیش از این گفته شد تصمیم بر آن است که حتی اگر یک مورد ابتلا به کرونا شناسایی شد، بدون معطلی به‌صورت شفاف به مردم اعلام شود.وی تاکید کرد: ضروری است مردم خبرها را تنها از طریق وزارت بهداشت دنبال کرده و به توصیه‌های آن وزارت به‌صورت جدی عمل کنند.

کرونا که از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در شهر «ووهان» مرکز استان هوبی شیوع پیدا کرد علاوه بر استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است. در ایران نیز موارد مشکوک تاکنون در شهرهای یزد، مشهد، تبریز، زنجان و اصفهان مشاهده شده که البته نتایج آزمایش‌های همه آنها منفی بوده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد،تاریخ انتشار:1اسفند1398،کد خبر: ۳۶۲۷۸۱۶ ،donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین