پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۵۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری، از مسوولان خواسته «خساست» به خرج ندهند و به اندازه کافی ابزارهای پیش‌گیری از کرونا؛ ماسک، دست‌کش، لباس یک‌بار مصرف و محافظ صورت و محلول‌های ضدعفونی‌کننده را در اختیار پرستاران بیمارستان‌ها قرار دهند.

شعار سال: محمد میرزابیگی افزود: اکنون که رسما مشخص شده، تعدادی از موارد بیماری ناشی از ویروس کرونا در برخی استانها مانند قم، تهران و گیلان مشاهده شده و بیماران مبتلا، در  تعدادی از بیمارستانها بستری هستند. باید لوازم حفاظتی مثل لباس یکبار مصرف، شیلد محافظ صورت ، ماسک ، دستکش  و.... را به میزان لازم و کافی در اختیار پرستاران قرار دهند تا پرستاران که در خط مقدم شناسایی و مراقبت از این بیماران هستند، از امنیت روانی و پیشگیری لازم برخوردار باشند و بتوانند با اطمینان و به راحتی از مردم و بیماران مراقبت کنند.  
 

وی گفت: پرستاران در بخش های مختلف بیمارستانی از جمله اورژانس ها و سایر بخش های بستری اولین خط پاسخگویی به بیماران و مراجعه کنندگان هستند و باید بدون محدودیت، امکانات حفاظتی کافی را در اختیار داشته باشند اما اخباری که از برخی شهرها مانند قم و رشت به سازمان نظام پرستاری رسیده، نشان می دهد که این امکانات طبق پروتکل های استاندارد و به میزان کافی در اختیار همه پرستاران قرار نگرفته و گویا مقداری اعمال سلیقه در برخی بیمارستان ها دیده می شود که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.    

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ سلامت کادر درمانی و پرستاران گله مندی از نبود کافی امکانات ایمنی در بین پرستاران بیمارستانها ولو به تعداد یک نفر هم باشد قابل اغماض نیست بنابراین از مسئولان وزارت بهداشت و دستگاه های مسئول می خواهیم به مدیران بیمارستانها توصیه کنند در امر پیشگیری، ‌ایمنی و سلامت پرسنل خساست به خرج ندهند و به میزان کافی این تجهیزات حفاظتی را که شامل دستکش، ماسک، شیلد محافظ صورت، لباس حفاظتی یکبار مصرف و محلول ضد عفونی کننده است، در اختیار پرستاران بیمارستانها قرار دهند.

میرزابیگی گفت: به هر حال پرستاران در خط مقدم مبارزه و کنترل بیماری ناشی از ویروس کرونا ( کووید19) هستند و مواردی که از این بیماری تاکنون در کشور شناسایی شده نیز اغلب توسط پرستاران و همکاران آنها شناسایی شده اند و به آنها خدمت و مراقبت داده می شود.   

وی افزود: وقتی بیمار را برای مراقبت در اختیار پرستار قرار می دهیم باید اول از خود پرستار و نیروی مراقبتی، به اندازه کافی محافظت و مراقبت کنیم. این کار نیازمند این است که هم امکانات محافظتی کافی در اختیار پرستاران باشد و هم آرامش روانی کافی برای فعالیت داشته باشند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: مساله بعدی تامین نیروی کافی پرستار در بیمارستانهاست. تعداد زیادی از پرستاران سایر نقاط کشور این آمادگی را دارند که در هر استانی که نیاز به نیروی پرستار بیشتر وجود داشته باشد؛ به کمک همکاران خود بشتابند و در صورت اعلام وزارت بهداشت، سازمان نظام پرستاری نسبت به اعزام نیرو و تامین پرستار کافی اقدام می کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 3 اسفند 98، کد مطلب: 25789: www.eskannews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
0
0
بیش از هر کسی پرستارها که با بیمارها در ارتباطند در خطر ابتلا هستند باید بیش از هر کسی به این اشخاص تجهیزات داده بشه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
0
0
خبر رسیده بعضی بیمارستان ها تجهیزات بهداشتی مناسبی ندارن و بیماران مشکوک هم به اونجا برده میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین