پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
واقعا مسئوولین کشور دقیقا کجای کرونا را در کنترل خویش دارند؟! به هرحال می شود فهمید که آنهمه ادعا برای اعلام آمادگی در مقابله با کرونا حرف مفتی بیش نبود چه آنکه فقط در بحث تامین ماسک که حداقل وظیفه وزازت بهداشت بوده و در چین به شکل رایگان از سوی دولت در اختیار مردم قرار گرفته است، متاسفانه قیمت ماسک تا سه برابر افزایش یافته و نمی دانم در چه روزی و با چه وضعیتی قرار است که تن به تدابیر مهم دهیم.

شعار سال :دیشب که از شناسایی مبتلایان به کرونا (کووید ۱۹) در چند استان خبر دادند؛ من که از چند استان با خودروی شخصی عبور می کردم، (از لرستان به مرکزی و بعد تهران) مشاهده می کردم که تمامی رستوران های بین راهی باز بودند و دستشویی و مغازه ها و ... به گونه ای فعالیت می کردند که انگار نه انگار خبری است. نکته ی جالب و دردناک موضوع در عوارضی ها بود که ماموران دریافت عوارض دستکش به دست کرده بودند و اما رانندگان خودروهای عبوری کارت بانکی و یا پول را بدون هیچ پوششی از جیب در می آوردند و به دست مامور وصول عوارض می دادند، اگر خوب دقت کنیم متوجه می شویم که همین عوارضی ها و رستوران ها و دستشویی ها و مغازه های بین راهی قادر هستند ظرف کمتر از یک هفته کرونا را در سرتاسر کشور پخش کنند.

حالا دارم در ذهنم مرور می کردم که واقعا مسئوولین کشور دقیقا کجای کرونا را در کنترل خویش دارند؟! به هرحال می شود فهمید که آنهمه ادعا برای اعلام آمادگی در مقابله با کرونا حرف مفتی بیش نبود چه آنکه فقط در بحث تامین ماسک که حداقل وظیفه وزازت بهداشت بوده و در چین به شکل رایگان از سوی دولت در اختیار مردم قرار گرفته است، متاسفانه قیمت ماسک تا سه برابر در داروخانه های تهران افزایش یافته و نمی دانم در چه روزی و با چه وضعیتی قرار است که تن به تدابیر مهم دهیم، اما ناچارم چند راهکار عاجل را خدمت مسئولین محترم ارائه دهم

۱_ همین الان عوارضی های جاده ای را برداشته و ده روز مهلت دهید تا همه ی خودروها به سیستم الکترونیک پرداخت عوارض مجهز شوند.

۲_ تمام گیت های فروش بلیط مترو و ... را بردارید و تمام شهروندان ناچار به خرید اینترنتی بلیط مترو و حتی اتوبوس های بین شهری و پرداخت حق الزحمه ی تاکسی ها با کارت خوان شوند.

۳_ تمام تاکسی ها و حمل و نقل عمومی موظف به نصب کارتخوان باشند و استفاده از پول به حداقل برسد و دستکش های یکبار مصرف به مقدار کافی در جیب مردم باشد و بعد از مصرف سریعا دور انداخته شود..

۴_ شجاعانه و بی درنگ مدارس و دانشگاه ها را تا ۲۹ اسفند تعطیل کنید و این یک ماه را در تابستان به طول تحصیل اضافه کنید.


۵_ صفحه کرونا ویروس را در سایت مرکزی وزارت بهداشت باز کنید و اطلاعات رسمی و صحیح را به مردم ارائه دهید.

۶_ سریعا استانداردهای معاینه ی بیماران و ایمنی کادر درمان را ابلاغ کنید.


پ.نوشت: به مردم عزیز کشورمان توصیه می شود تا حد امکان تردد در سطح شهر و معابر و اماکن شلوغ را محدود و مکررا دست ها را بشویند و از دست کشیدن به صورت بپرهیزند.

مهدی اسفندیار
کارشناس مجری رادیو سلامت

منبع فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین