پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
جلال میرزایی، نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به شعارهای قالیباف و اطرافیانش در انتخابات، مجلس یازدهم را مجلسی در تقابل با دولت توصیف کرد و گفت: زاویه مجلس یازدهم با دولت، قطعا به مشکلات اقتصادی کشور دامن می‌زند. طیف جدیدی که وارد مجلس می‌شوند معتقد به تنش‌زدایی از سیاست‌خارجی، تعامل با دنیا و بهبود شرایط اقتصای کشور نیستند که نگران‌کننده است.

شعار سال: عمر مجلس دهم که برخی معتقد به تعامل آن با دولت دوازدهم هستند، رو به اتمام است و کم کم مجلس یازدهمی از راه می‌رسد که ظاهرا در آن از همراهی مجلس خبری نیست. شرایطی که برخی آن را شرایطی سخت برای دولت توصیف کرده‌اند.

مجلسی که نامزدهای انتخاباتی آن از هم اکنون برای دولت شاخ و شانه می‌کشند و تاکید دارند در صورت ورود به پارلمان به نحو دیگری با دولت تا خواهند کرد. به نحوی که برخی نمایندگان مجلس یازدهم را دارای بیشتری اختلاف سلیقه با دولت دانسته‌اند. جلال میرزایی، نماینده فعلی مردم ایلام هم آن را مجلس تقابل با دولت دانسته و  از این تقابل اظهار نگرانی کرده است.

زاویه مجلس و دولت به مشکلات اقتصادی دامن می‌زند

جلال میرزایی،‌ دبیر کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس ، درباره چشم انداز مجلس یازدهم گفت: با توجه به شعارهایی که قالیباف و دوستان او می‌دهند در صورت وارد شدنشان به مجلس، مجلسی در تقابل و زاویه با دولت تشکیل خواهد شد. اتفاقی که به تشدید مشکلات اقتصادی کشور را تشدید می‌کند.

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم بیان کرد: مجلس دهم حامی دولت و واقع‌گرا بود و سعی داشت رویکردی عقلانی نسبت به موضوعات داشته باشد تا تنش های بین مجلس و دولت به حداقل برسد. خروجی چنین مجلسی این است که می‌بینیم! حالا تصور کنید یک مجلس در تقابل با دولت چه خروجی خواهد داشت.

مجلس دهم حامی دولت و واقع‌گرا بود و سعی داشت رویکردی عقلانی نسبت به موضوعات داشته باشد

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: دولت رویکرد مشخصی دارد و رئیس‌جمهوری برای این رویکرد از مردم رای گرفته است. طیفی هم که در آینده وارد مجلس می‌شوند، به دلیل رایی که از اکثریت شرکت‌کننده در انتخابات به دست می‌آورند، حرفی برای گفتن دارند. بنابراین به دلیل اختلاف دیدگاه و نوع نگاه مجلس یازدهمی‌ها نسبت به بهبود وضعیت فعلی، خوشبین نیستم.

نیازمند تنش‌زدایی از سیاست خارجی کشوریم

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: در شرایط فعلی برای بهبود وضعیت کشور نیاز است در حوزه روابط خارجی تنش‌زدایی کنیم و جلوی فشارهای خارجی را بگیریم. ولی موضوع نگران‌کننده اینجا است، طیف جدیدی که وارد مجلس می‌شوند معتقد به تنش‌زدایی از سیاست‌خارجی، تعامل با دنیا و بهبود شرایط اقتصادی کشور نیستند.

میرزایی تصریح کرد: این تفکر درباره مسائل اقتصادی بسیار سطحی نگرند و همه نگاه خود را به توانمندی داخلی معطوف می‌کنند. سوال اینجا است کدام کشورها با نگاه صرف به داخل توانسته‌اند در زمینه تجارت و صنعت موفق شوند که ما بتوانیم؟

نماینده مردم ایلام در مجلس یادآور شد: نگاه به منابع و ظرفیت‌های داخلی خوب است، به شرطی که با شعار و سطحی‌نگری، این مطالبه را لوث نکنیم.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 28بهمن1398 ، کدخبر: 384964: etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین