پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کش و قوس‌های فراوان به مراد چند ساله خود رسیدند و علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل اسبق تیم‌شان را به عنوان نفر اول باشگاه به چشم دیدند. البته قرار بود فتح‌الله‌زاده که جانشین اسماعیل خلیل‌زاده شد، چهارشنبه‌شب طی جلسه بین اعضای هیأت‌مدیره باشگاه و مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش به طور رسمی معرفی شود که به دلیل کسالت و بیمارستان رفتن وزیر، به روز پنجشنبه منتهی شد.
شعار سال:هواداران استقلال سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان به مراد چند ساله خود رسیدند و علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل اسبق تیم‌شان را به عنوان نفر اول باشگاه به چشم دیدند. البته قرار بود فتح‌الله‌زاده که جانشین اسماعیل خلیل‌زاده شد، چهارشنبه‌شب طی جلسه بین اعضای هیأت‌مدیره باشگاه و مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش به طور رسمی معرفی شود که به دلیل کسالت و بیمارستان رفتن وزیر، به روز پنجشنبه منتهی شد. حالا هواداران استقلال چه درست و چه غلط به خواسته خود که مدیرعامل شدن فتح‌الله‌زاده بود، رسیدند و باید دید این مدیر کارکشته در چهارمین بازگشتش چه در چنته دارد.  

 انتخاب ۲ عضو جدید هیأت‌مدیره
حجت نظری، عضو شورای شهر تهران و احمد سعادتمند، رئیس سابق هیأت‌مدیره استقلال هم قرار است به عنوان ۲ عضو جدید هیأت‌مدیره به کمک علی فتح‌الله‌زاده بیایند. با حضور احتمالی این ۲ نفر و با توجه به مصاحبه‌های رنگارنگ و عجیب و غریب عبدالرضا موسوی، دیگر عضو هیأت‌مدیره علیه شخص وزیر ورزش و اعضای باشگاه استقلال و همچنین استعفانامه‌ای که در فضای مجازی و صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، این شخص که یک ماه پرحاشیه را در این تیم داشت، خیلی زود از باشگاه کنار گذاشته می‌شود.  

 هیولای درون باشگاه
استقلالی‌ها در چند سال اخیر بیشتر به جای آنکه علت نتیجه نگرفتن تیم‌شان را درون باشگاه خود بررسی کنند، مدام در حال بهانه‌گیری و توجیه اشتباهات‌شان در بیرون از باشگاه هستند. اما اگر آن‌ها به اتفاقاتی که درون این باشگاه رخ می‌دهد نگاهی بیندازند، جواب سوالات خود را خواهند یافت. شاید انتخاب مدیران ضعیف و بی‌کارنامه برای این باشگاه توسط وزیر ورزش در ناکامی این تیم موثر بوده، اما این را هم باید در نظر گرفت که استقلال پیش از هر چیز و هر کسی از درون تیم خود به مشکل برمی‌خورد. جایی که در فصل نقل و انتقالات یا مربی، بازیکنی را قبول ندارد یا مدیر اهمیتی به خرید مهره تأثیرگذار نمی‌دهد. شاید مهم‌ترین مورد که می‌توان به آن اشاره کرد، دامن زدن خودی‌ها به حواشی، درست چند ساعت مانده به بازی‌های این تیم است. استقلال بار‌ها از این ناحیه ضربه خورده است. وقتی که اعضای باشگاه استقلال با هم اختلاف دارند و درصدد تلافی و جبران اختلافات‌شان هستند، باید هم اوضاع درون باشگاه اینچنین باشد. هواداران استقلال یادشان است که عبدالرضا موسوی، عضو مستعفی استقلال دقیقا چند ساعت پیش از بازی استقلال و الریان قطر در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا اختلافات درونی و خبری درباره مدیر روابط عمومی تیم را در صفحه خود در فضای مجازی منتشر کرد.  
تنها شانسی که استقلال در آن بازی آورد این بود که بازیکنان و کادر فنی عزم‌شان را برای شکست تیم عربی و صعود به مرحله گروهی این رقابت‌ها جزم کرده بودند، اگر نه مشخص نبود چه بلایی سر این تیم می‌آمد.  
 اما موسوی دست بردار نبود و شب قبل از بازی استقلال مقابل گل‌گهر سیرجان یک پرده دیگر از اختلافات بین اعضای هیأت‌مدیره را کنار زد؛ اختلافاتی که این تیم را به حاشیه برد.  
استقلال به این تیم پایین جدولی باخت و از قهرمانی دور شد تا آبی‌ها یک چشمه دیگر از کارنابلدی اعضای درون تیم خود را ببینند. البته از این دست اتفاقات کم نیفتاده و هواداران این تیم بخوبی به آن آگاه هستند. آن‌ها یادشان است داربی فصل گذشته در رختکن این تیم چه دعوا و درگیری‌ای بین ۲ نیمه رخ داد و استقلال در نهایت بازی را باخت و از همان جا استارت سقوط به رده‌های پایین‌تر جدول و دور از شدن از قهرمانی زده شد؛ درگیری‌هایی که همیشه بین بازیکنان و کادرفنی یا تیم مدیریتی بوده است.  

نداشتن امکانات همچنان مشکل اصلی تیم
به یاد دارید آندره‌آ استراماچونی، مربی سابق استقلال چندین بار به دلیل نداشتن زمین مناسب و حتی لباس تمرین قهر و اعتراض کرد. آن زمان خیلی‌ها علیه او جبهه گرفتند که این مربی بیش از حد قهر می‌کند و باید با این اوضاع بسوزد و بسازد. اما با آماده شدن زمین مجموعه انقلاب همگی دیدند استقلال استراماچونی حتی به صدر جدول هم رسید و با بازی‌های زیبا و پرگل تبدیل به یک تیم مدعی و مقتدر شد. ولی پس از رفتن استراماچونی استقلال به خانه اول بازگشت؛ جایی که حتی کارمندان این باشگاه یادشان می‌رفت در فصل زمستان باید روی چمن انقلاب و نفت تهرانسر کاور بکشند. آن‌ها یادشان رفت یا کم کاری کردند، در هر صورت چمن این ۲ زمین تمرین آسیب دید و آبی‌ها مجبور شدند بیشتر اوقات در سالن به تمرینات‌شان ادامه دهند. همین شد که تعداد مصدومان استقلال بیشتر شد و دست فرهاد مجیدی برای داشتن یک تیم کامل در یک بازی بسته ماند. استقلال هم با وجود فشردگی بازی‌هایش نتوانست خوب تمرین کند. بهتر است مدیران استقلال به جای رقابت در گرفتن پست و مقام، ابتدا به فکر فراهم کردن امکانات ابتدایی باشگاه باشند.  

تجربه فتح‌الله‌زاده به کار می‌آید
وزارت ورزش تا جایی که توانست آزمون و خطا کرد. از مردان اقتصادی تا دوستان قدیم و جدید وزیر و سایر مدیران وزارتخانه به استقلال آمدند، اما هیچ کدام نتوانستند حاشیه را  از روی سر این تیم بردارند. در چنین وضعیتی بود که سرانجام قرعه به نام قدیمی‌ترین و معروف‌ترین مدیر استقلال بعد از انقلاب افتاد؛ علی فتح‌الله‌زاده برگشت آن هم برای چهارمین بار. اما شرایط به هیچ عنوان برای قهرمانی آبی‌ها آماده نیست. شاید آن‌ها پتانسیل خوبی برای رسیدن به صدر جدول داشته باشند، اما موضوع مهم اختلاف دو رقمی‌ای است که پرسپولیس با سایر تیم‌ها ایجاد کرده و با توجه به شکست روز پنجشنبه استقلال در سیرجان، مساوی سپاهان در داربی اصفهان و همچنین پیروزی پرسپولیس مقابل پدیده در تهران، بسیار بعید است که جام از دست شاگردان یحیی گل‌محمدی لیز بخورد. البته در فوتبال هیچ غیر ممکنی وجود ندارد، اما وقتی بدانیم در آن سوی کار قهرمان ۳ سال اخیر فوتبال ایران پای کار است، باید کار استقلال، سپاهان و سایر رقبا را برای قهرمانی خیلی سخت قلمداد کرد. اما شاید تعطیلی قریب‌الوقوع لیگ برتر به واسطه شیوع ویروس کرونا وضعیت لیگ را به هم بزند. هیچ کس نمی‌داند چه چیزی در آینده در انتظار ما است، از این رو آبی‌ها می‌توانند فعلا دلخوش به آمدن مدیری باشند که هر چه نداشته باشد چمدانش از تجربه لبریز است. فتح‌الله‌زاده قلق کار در فوتبال ایران را می‌داند و مهم‌تر از همه بخوبی یاد گرفته چگونه حاشیه را مهار کند. استقلال امروز بیشتر از آنکه زخم خورده رقبا باشد، زخمی جنگ‌های پیدا و پنهان داخلی است. آن‌ها در آسیا حضور دارند و از شانس خوبی برای قهرمانی در جام حذفی بهره می‌برند. از این رو آنچه برای آبی‌ها از هر چیزی کشنده‌تر است، ناامیدی است.

نوری: فتح‌الله‌زاده بهترین انتخاب بود
درباره اتفاقات باشگاه استقلال خیلی می‌توان نوشت. شاید به چند صفحه از روزنامه هم نیاز باشد، اما برای جمع‌بندی این موضوع با یکی از پیشکسوتان این تیم صحبت کردیم.  
با محمد نوری، مدافع و کاپیتان سال‌های دور استقلال ابتدا درباره انتخاب فتح‌الله‌زاده به عنوان سرپرست جدید این تیم حرف زدیم. او ضمن تبریک به فتح‌الله‌زاده گفت: من فکر می‌کنم این انتخاب باید زودتر از این‌ها از طرف وزیر ورزش انجام می‌شد. از نظر من بهترین انتخاب هم انجام شد. ایشان سال‌های سال مدیرعامل استقلال بوده و موفق‌ترین مدیر تاریخ باشگاه است. البته با توجه به بحران‌هایی که تیم در این مدت داشته، حاج آقا کار سختی دارد، اما او می‌تواند با تجربه‌ای که دارد کمک کند تا استقلال موفق شود. ان‌شاءالله افراد کاربلد کنار او قرار بگیرند تا اتفاقات خوبی در تیم بیفتد. به هر حال ما این انتخاب را به فال نیک می‌گیریم.  
پیشکسوت استقلال درباره از دست رفتن امتیازات لازم و قهرمانی این تیم در لیگ برتر تصریح کرد: به هر حال پس از شکست مقابل تیم گل‌گهر کار استقلال برای قهرمانی سخت شده است، اما کار نشد ندارد. به نظر من فرهاد مجیدی هم با توجه به مشکلاتی که در تیم وجود دارد، بد نتیجه نگرفته است. او کارنامه خوبی در استقلال داشته است، البته ایرادات و انتقاداتی هم وجود دارد که الان زمانی نیست که بتوان بازگو کرد. در حال حاضر باید دست به دست هم بدهیم تا تیم به روز‌های خوبش بازگردد.   نوری در ادامه با اشاره به نبود امکانات ابتدایی در استقلال، توضیح داد: برای تیمی مثل استقلال که پرافتخارترین باشگاه ایرانی در آسیاست خیلی بد است که به‌خاطر یک اتفاق معمولی مثل بارندگی، زمین تمرین نداشته باشد. ان‌شاءالله با آمدن آقای فتح‌الله‌زاده و رابطه‌هایی که دارد، زمین خوبی در اختیار باشگاه قرار بگیرد.مدافع کهنه‌کار استقلال درباره اختلافات درون‌تیمی که حتی باعث مصاحبه‌های عجیب و غریب از سوی عبدالرضا موسوی، عضو مستعفی هیات‌مدیره استقلال شد، گفت: این کدورت‌ها و حسادت‌ها کار خوبی نیست. به هر حال خیلی‌ها نمی‌خواهند استقلال نتیجه بگیرد. آقای موسوی هم نباید آرامش تیم را بر هم می‌زد. اگر ایشان واقعا استقلال را دوست داشت باید به‌خاطر منافع تیم سکوت می‌کرد.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات بر گرفته از روزنامه وطن امروز، تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸، شماره: ۲۸۷۸، www.vatanemrooz.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
United States
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
0
استقلالی ها تا دلیل عدم موفقیتشون رو در خارج از حیطه خودشون دنبال کنن هرگز موفق نمیشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین