پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
عضو حقوقدان شورای نگهبان از بررسی طرح ۲ فوریتی شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» و ادامه رسیدگی به «طرح کاهش مجازات حبس تعزیری» در جلسه امروز شورای نگهبان خبر داد.

شعار سال: هادی طحان نظیف روز سه شنبه در گزارش به مردم اظهار داشت: گزارش جبرانی امروز مربوط به جلسه چهارشنبه نهم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ شورای نگهبان است که در اثنای بررسی صلاحیت‌های داوطلبان مجلس شورای اسلامی، برای بررسی چند مصوبه ارسالی از سوی مجلس برگزار شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: ۲ طرح دوفوریتی یعنی «طرح استفساریه بند «ج» ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» و «طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» و همچنین ادامه رسیدگی به «طرح کاهش مجازات حبس تعزیری» در دستور کار بود.

شورای نگهبان مصوبه بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی مناطق عملیاتی را تفسیر ندانست

طحان نظیف بیان کرد: در طرح استفساریه بند «ج» ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مجلس به دنبال تسری مزایای بند «ج» ماده ۱۱۲ قانون به شاغلانی که در زمان دفاع مقدس در دستگاه‌های اجرایی مناطق عملیاتی خدمت کرده و در آن زمان یا پس از آن بازنشسته شده‌اند، بود که شورا این مصوبه را تفسیر ندانست بلکه این موضوع را یک قانون‌گذاری جدید می‌دانست.

وی تصریح کرد: طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از نیازهای انتخابات در کشور ما بود که باید از مجلس بابت تصویب آن تشکر کرد ولو اینکه تصویب آن کمی دیرهنگام باشد و حتی اجرای بخشی از آن به این دوره انتخابات هم نرسد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ما بارها در شورای نگهبان گفته بودیم که از هر طرح و لایحه‌ای که به کاهش نقش پول در انتخابات کمک کند و به ساماندهی و شفافیت هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان بپردازد، استقبال می‌کنیم چون معتقدیم این مساله از بایسته‌های یک رقابت سالم و از مصادیق حق‌الناس است.

طحان نظیف یادآور شد: این طرح ۱۲ ماده داشت که به صورت مفصل در جلسه شورای نگهبان بررسی شد و در نهایت مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: شناسایی و تفکیک منابع مجاز از منابع غیرمجاز، محدود کردن دریافت‌ها به دریافت‌های صرفا الکترونیکی با مشخصات پرداخت‌کننده و دریافت‌کننده به صورت دقیق، عدم دریافت کمک از بیگانگان، تعیین سقف برای هزینه‌های انتخاباتی، تعیین حساب واحد برای دریافت و پرداخت از نقاط قوت این طرح دوفوریتی و به عبارت بهتر این قانون محسوب می‌شود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: تعیین نماینده مالی، تعیین ساز وکار مربوط به ثبت و ضبط هزینه‌ها، ایجاد سامانه مالی انتخابات از سوی وزارت کشور و تعیین ضمانت اجراهایی درخصوص عدم اجرای هر یک از موارد مذکور نیز از دیگر نقاط قوت این طرح دوفوریتی و به عبارت بهتر این قانون محسوب می‌شود. حال اینکه چقدر از این مصوبه در این دوره اجرا شده است، خود جای سئوال دارد.​

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 13 اسفند 98، کد مطلب: 972969: www.borna.news

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین