پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
شاید ماجرا از چند شوخی در فضای مجازی شروع شده باشد؛ "الکل آزاد شد". این شوخی در توییتر و اینستاگرام و تلگرام چند بار دست به دست شد ولی کسی فکر نمی کرد یک سوژه طنز به یک فاجعه بزرگ بدل شود.
شعارسال: سوژه ای طنز در مورد الکل ضدعفونی در حال تبدیل به فاجعه ای بزرگ است.
 
شاید ماجرا از چند شوخی در فضای مجازی شروع شده باشد؛ "الکل آزاد شد". این شوخی در توییتر و اینستاگرام و تلگرام چند بار دست به دست شد ولی کسی فکر نمی کرد یک سوژه طنز به یک فاجعه بزرگ بدل شود.
 
تعداد کل مبتلایان به کرونا در کل استان خوزستان ۶۹ نفر است اما دیشب خبر رسید ۱۱۳ نفر در اثر اثر مصرف الکل بستری و ۱۴ نفر جان خود را از دست داده اند.
 
دیشب سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد مراجعان مسمومیت الکلی در اهواز به ۱۱۳ و فوتی‌ها به ۱۴ نفر افزایش یافت که ممکن است این تعداد بیشتر شود.
 
دکتر علی احسان پور اظهار داشت: تعدادی از این مراجعان زیردستگاه و تعدادی در حال دیالیز هستند؛ آمار مراجعان مسمومیت الکلی از آمار مبتلایان به کرونا پیشی گرفته است.
 
وی افزود: متاسفانه تعداد بیماران فوتی به دنبال مصرف الکل تقلبی در بین جوانان به خصوص در محلات شیلنگ آباد، لشگر، پردیس و زرگان در حال افزایش است.
 
نکته مهم این است که بر اساس آخرین گزارش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۶۹ نفر رسیده که از این تعداد ۱۶ نفر فوت شده‌اند ولی در اثر مصرف الکلی که احتمالا برای ضدعفونی خریداری شده، در یک روز ۱۴ نفر که اکثر آنها هم جوان بودند، جان باختند.
 
دیروز فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد عده ای با افزودن وایتکس به الکل صنعتی، رنگ آن را تغییر می دهند و به نام الکل سفید می فروشند. یک تلقی غلطی وجود دارد که الکل سفید می تواند مصرف خوراکی داشته باشد و نوشیدن آن خطرساز نیست، این در حالیست که با توجه به درصد بالای الکل سفید خطر از کار افتادن فوری کلیه ها و فوت مصرف کننده وجود دارد. حالا اگر به جای الکل سفید، الکل صنعتی مورد استفاده قرار گیرد تقریبا فوت مصرف کننده جدی است.
 
مشاهدات خبرنگار برنا نشان می دهد در تهران هم مراجعه به بیمارستان ها در اثر مسمومیت ناشی مصرف الکل به شدت افزایش یافته و وضعیت زمانی خطرناکتر می شود که بدانیم بسیاری از این مراجعه کننده هاجوانانی هستند که در اثر هیجانات ناشی از جوانی به مصرف این مواد روی آورده اند. به نظر می رسد خانواده ها باید هشدار را جدی بگیرند و از فرزندانشان بیش از پیش مراقبت کنند، در این روزها که کرونا بالقوه یک تهدید است، مصرف الکل به یک تهدید بالفعل تبدیل شده است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری   برنا   ،تاریخ انتشار:    19 اسفند 1398،کدخبر:    975110،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین