پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۵۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
سرپرست معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به فعال بودن شریان‌های اصلی تجارت خارجی کشور با وجود کرونا، بیشترین مشکل را در مرزهای ترکیه و پاکستان عنوان کرد.

شعار سال:  مسعود کمالی اردکانی با بیان این مطلب، اظهار داشت: در تجارت با کشورهای عراق، افغانستان، امارات و حتی عمان که شریان‌های اصلی تجارت خارجی کشور را در بر می‌گیرند، مشکل چندانی ایجاد نشده و جریان تجارت برقرار است، هرچند در مواردی با کندی‌هایی همراه است.

سرپرست معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در مورد کشورهای ترکیه و پاکستان که شرکای مهم تجاری کشور بوده و بخش قابل توجهی از جریان تجارت از مسیر مرزهای مشترک این کشورها صورت می‌گیرد، بیشترین مشکل وجود دارد و تقریبا مرزهای این دو کشور بسته شده است.

 

*** مذاکره جهت اطمینان‌بخشی به شرکای تجاری

 وی گفت: گروه سوم کشورهای شمالی شامل قز‌‌اقستان، ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان هستند که در مورد این دسته از کشورها مرز ارمنستان به طور مقطعی مسدود و مرزهای ترکمنستان با محدودیت مواجه است؛ اما در مرزهای قزاقستان و آذربایجان تجارت اگرچه با محدودیت و کندی اما در مجموع تردد صورت می‌گیرد.

 سرپرست معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران در پایان، با تاکید بر اینکه در مورد دو کشور ترکیه و پاکستان باید به طور ویژه اقداماتی در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت:مذاکراتی در سطوح مختلف دیپلماتیک جهت اطمینان‌بخشی به شرکای تجاری در جریان است که امید است متناسب با تمهیدات اندیشیده شده، مرزها برای برقراری دوباره فعالیت تجهیز و راه‌اندازی شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ 17 اسفند  98، کد مطلب: 163498: www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین